Învățarea digitală sau cum L&D-ul poate profita la maximum de tehnologie
Raportul AlphaBeta privind abilitățile viitoare, comandat de Google, prevede că, până în 2040, procentul de învățare care are loc după vârsta de 21 de ani va crește de la 20% la 41%.
Ca profesie, L&D recunoaște faptul că învățarea pe tot parcursul vieții este o parte necesară a unei cariere și că o simplă diplomă nu este suficientă pentru a susține aptitudinile pe care fiecare angajat are nevoie să le dezvolte pentru a reuși la locul de muncă.
Provocarea a fost întotdeauna cum să-i susținem pe cursanți prin furnizarea formării la momentul potrivit și în formatul potrivit, pentru o forță de muncă care se schimbă în mod constant și care poate fi complet descentralizată, lucrând de la un birou de acasă.
Toate acestea fac învățarea on-line să devină o "potrivire" naturală pentru departamentele L&D, în special acelea care lucrează cu un număr mare de angajați sau în mai multe locații.
Unul dintre avantajele cheie ale învățării on-line este abilitatea de a accesa materialul la cerere în orice moment al zilei și oriunde din lume.
Răspunsul la așteptările forței de muncă
Un studiu recent, realizat de Pearson a constatat că majoritatea celor din Generația Z preferă să învețe de pe YouTube și de pe filme în loc de cărți tipărite, iar 55% spun că YouTube a contribuit la educația lor.
Cel mai recent raport al Departamentului de Educație al SUA a confirmat faptul că învățarea online continuă să crească ca o parte a tuturor formelor de învățământ superior, cu cu aproximativ o treime dintre toți cursanții înscriși fie exclusiv la un curs online- 15%, fie la anumite cursuri online- 18%.
În cele din urmă, este vorba de potrivirea nevoilor unei organizații cu avantajele învățării digitale. În afara învățământului formal, cererea de învățare online este chiar mai clară. Până în 2018, peste 100 de milioane de cursanți s-au înscris la un curs important de tip open online pe platforme precum FutureLearn, Coursera și edX.
Subiectele de vârf în funcție de numărul de cursuri au fost cele de afaceri și tehnologie, iar cele mai populare cursuri au inclus în mod constant domenii concentrate pe carieră precum abilitățile de limba engleză pentru locul de muncă, tehnologia învățarii, limbajul de codare și analiza datelor.
Learning Network te invită să participi la L&D Industry Survey cercetare de piață despre industria de learning & development din România, cel mai amplu sondaj cu privire la serviciile de formare profesională din România.
Găsirea instrumentului digital care să se potrivească nevoilor
Pentru majoritatea departamentelor de L & D, furnizarea de învățare online nu este nouă. Conform unui raport recent LinkedIn Learning, mai mult de două treimi dintre angajați preferă să învețe la locul de muncă și 58% preferă să învețe în propriul ritm. Nu este surprinzător faptul că 90% dintre companii oferă acum o formă de învățare digitală și există o gamă largă de instrumente și resurse digitale care se extind rapid.
Pentru unele organizații, poate fi logic ca învățarea online să fie un supliment la materialele tradiționale, cum ar fi cărțile, formarea față în față sau colaborarea. Unele echipe ar putea alege să programeze sesiuni de discuții pentru cursuri online, creând în mod eficient o experiență de învățare mixtă. În cel mai eficient mod, învățarea online poate permite colaborarea între echipe, care altfel nu ar avea șansa de a interacționa.
Organizațiile pot alege să-și dezvolte propriile cursuri, să licențieze sau să adapteze conținutul existent sau să le ofere angajaților o serie de opțiuni care au fost aprobate pentru a îndeplini un set mai mare de priorități. Nu este nimic altceva decât de potrivirea nevoilor unei organizații cu avantajele învățării digitale.
De exemplu, introducerea unei noi strategii la nivel de companie pentru o forță de muncă la nivel global este probabil cea mai potrivită pentru un curs online personalizat, în care angajații pot învăța asincron, dar într-un anumit interval de timp, iar organizația poate urmări rezultatele implicării lor și le poate evolua.
Ce înseamnă învățarea socială pentru L&D
Majoritatea organizațiilor acceptă cu ușurință avantajele învățării online pentru raportul cost-eficiență, dar cum facem cu trainingul care necesită colaborare și conversație? Cum rămâne cu beneficiile unei rețele într-o organizație?
Unul dintre factorii cheie de diferențiere în instrumentele digitale este capacitatea de învățare socială. Cu alte cuvinte, dacă consideră sau iau sau nu în considerare beneficiile interacțiunii în rețea și învățarea de la alții în proiectarea lor.
De exemplu, se poate lua în considerare beneficiile unui curs online care introduce o reglementare viitoare și permite conversații și colaborări în cadrul organizației.
Angajații cursanți se pot ajuta reciproc să înțeleagă regulamentul și impactul acestuia și pot indica zonele de vulnerabilitate sau oportunitățile pentru organizație, care nu se poate centraliza și accesa toate aceste date în grupuri descentralizate față-în-față sau în formare digitală care acționează doar ca un furnizor de conținut .
Învățarea online poate permite colaborarea între echipe, care altfel nu ar avea șansa de a interacționa. De asemenea, poate facilita crearea de rețele într-un mod care deschide conexiuni dincolo de cele formate în mediul de lucru fizic. În acest proces, poate îmbunătăți experiența de învățare, favoriza un sentiment de apartenență și descoperi o valoare ascunsă care se află deja în cadrul organizației.
sursa: trainingzone.co.uk