Îți e frică să conduci o echipă și să fii liderul ei?
De când companiile și instituțiile au început să aloce din ce în ce mai puține resurse financiare pentru formarea angajaților, învățarea formală a devenit un lucru rar și prețios pentru acei manageri suficient de norocoși să experimenteze acest lucru.
Cu ani în urmă, fiecare companie de orice dimensiune avea un centru de pregătire, iar angajații învățau cum să își facă treaba mai eficient.
Acum, este greu să obții pregătirea la care trebuie să lucrezi și chiar mai greu să înveți despre subiecte abstracte precum „Cum să fii un lider ferm, dar potrivit pentru a conduce și inspira o echipă”.
Cele mai bune organizații știu că oamenii nu devin lideri doar pentru că au fost promovați în acest rol. Ei sunt acei oameni care iau în serios dezvoltarea leadershipului, care doresc să își construiască o echipă în adevăratul sens al cuvântului. Cu toate acestea, mulți alți angajatori nu investesc în formări și nici în a crea contexte pentru ca angajaților să le fie mai clar ce au de făcut. Se amăgesc și își creează așteptări ca noii manageri vor învăța cum să conducă angajații pe cont propriu, fără îndrumări sau instrucțiuni clare, specifice.
Mulți dintre angajații care ar putea fi lideri nu înțeleg cu adevărat ce presupune acest rol și cum să conducă o echipă într-un mod eficient și performant. Majoritatea oamenilor cred că a fi lider înseamnă a spune altor oameni ce trebuie să facă. Însă, oricine poate da ordine. Un lider adevărat este cineva care își ocupă timpul și investește energia pentru a-și câștiga încrederea și respectul în cadrul acelei echipe.
Încrederea va duce o echipă mult mai departe decât ar putea fi vreodată frica!
Iată 10 lucruri pe care le fac adevărații lideri:
1. Își ascultă membrii echipei.
2. Îi pregătesc pe angajați, le oferă exemple, le arată cum se fac anumite sarcini de lucru, în loc să îi lase singuri în perioada de acomodare și asimilare. Aleg, în schimb, să pună presiune pe ei amenințându-i cu concedierea în baza unor performanțe slabe.
3. Au încredere în angajații lor pentru ca aceștia să poată munci fără o supraveghere atentă.
4. Sunt deschiși și recunoscători la ideile noi.
5. Își încurajează colegii.
6. Liderii aduc în discuție problemele importante și ajută la rezolvarea lor. Discută cu conducerea aspectele care ar îmbunătăți modul de lucru din cadrul echipei și se implică în mod direct, găsind soluții.
7. Le mulțumesc și oferă recunoaștere membrilor echipei.
8. Îi inspiră pe oameni să facă lucruri mărețe fiind ei înșiși exemple pozitive.
9. Angajează oameni pricepuți în domenii în care nu sunt calificați.
10. Ei conduc prin încredere, mai degrabă decât frică.
Referință: www.forbes.com