Jumătatea de oră
[[{"fid":"3601","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"height":"420","width":"280","style":"float: left; margin: 10px;","alt":"Cristi Irimia","title":"Cristi Irimia","class":"media-element file-default"}}]]Dacă ajungi vreodată să îl cunoști pe Cristi Irimia, vei ține minte stilul său de a purta o conversație. Este posibil să ți se pară și ție la fel cum mi s-a părut mie la început: grăbit. Dar nu e așa. E direct, pătrunzător și la obiect. Sentimentul de grabă vine din ritmul rapid cu care Cristi vorbește, ritm care te forțează cumva să fii 100% atent la ce discuți cu el. Pentru Cristi, ritmul înseamnă eficiență.
Cristi conduce de câțiva ani Siemens Industry Software din Brașov. Și face acest lucru foarte bine, luând în considerare părerea oamenilor lui și a șefilor lui. Știe să gestioneze problemele și, mai ales, știe cum să abordeze o discuție pentru a o direcționa spre rezolvarea problemelor.
Într-una din discuțiile noastre directe și la obiect (chiar și taifasul – un cuvânt care mie îmi place foarte mult tocmai pentru că semnifică ceva rar în viața noastră – e direct și la obiect la Cristi :-) ), am aflat un lucru valoros. Nu am ocazia să îl pun în practică pentru că nu am oameni pe care să îi conduc, dar am preluat principiul de lucru și încerc să îl aplic ori de câte ori e necesar. L-am numit „Jumătatea de oră” pentru că exact despre o jumătate de oră e vorba.
Cristi îmi spunea că, atunci când unul dintre oamenii lui vine să discute o problemă, dacă nu reușesc să rezolv acea problemă în 30 de minute, iau o pauză de 1 – 2 ore și apoi reiau discuția. Tot de maxim 30 de minute. Mi s-a părut un mod elegant de a utiliza timpul cu folos de ambele părți. Adică în loc să stăm și să „batem apa în piuă”, mai bine luăm o pauză, revizuim informațiile și opțiunile și revenim la masa discuțiilor. Pentru că altfel se poate ajunge într-un „punct mort” care consumă mult timp și nu generează rezultate.
Bănuiesc faptul că nu toate situațiile pe care le are de rezolvat Cristi se încadrează în acest tipic. Dar are un principiu pe care îl folosește și, mai mult de atât, îl transmite mai departe oamenilor lui. Și acum acest principiu poate fi transmis și mai departe altor oameni prin intermediul acestui articol. L-am scris direct și la obiect, așa cum vorbește Cristi. :-)