La munca nu-i de joaca
Multe companii par sa aiba acest motto. Organizatiile care au luat joaca in serios si si-au incurajat angajatii sa se distreze la munca au fost rasplatite de catre acestia cu INOVATIE.
Jocul are un impact dramatic asupra sanatatii, a relatiilor, a educatiei si a inovatiei. Jocul este despre imaginatie, materialul principal din care apare inovatia.
Starea de bine stimuleaza creativitatea, arata un articol de pe CNN.com. Sunt multe companii care imbratiseaza ideea de FUN, cum ar fi toboganul Youtube, sau cel de la Google de la Zurich (v. foto). Cine n-ar fi inspirat sa coboare in viteza? Dar desigur, trebuie sa existe si limite.
Atitudinea corporatiilor fata de joaca difera foarte mult. Multe persoane cred ca joaca este ceva opus muncii. De multe ori cei care conduc organizatiile nu au cunostinte despre adevarata natura a jocului. Chiar si cei care apreciaza aportul pe care joaca/jocul il pot avea asupra creativitatii vad totusi munca si jocul separate.
Stiinta demonstreaza ca o modalitatea “jucausa” de a aborda munca creaza echipe si angajati mai creativi si mai adaptati, capabil sa rezolve eficace problemele cu care se confrunta.