Lefteris Papadopoulos: În România, OAMENII VOR SĂ ÎNVEȚE.
Știți ce este cel mai frumos atunci când iei interviuri? Faptul că descoperi, dincolo de orice aparențe sau discuții formale, adevărata față a omului. Deși, se crede, că, într-un interviu, fiecare încearcă să se potențeze, să își arate cea mai bună și "vandabilă" față posibilă. Dincolo de asta, însă, există o energie, o comunicare dincolo de vorbe și de gesturi care îl arată pe celălalt...fix așa cum este. Iar când ceea ce vezi se transformă într-o adevărată bucurie, atunci, simți că speranța nu este doar utopia nebunilor și că da, se poate. Se mai poate! Mai ales într-un domeniu atât de sensibil și de delicat cum este cel al învățării și relaționării cu oamenii pentru a contribui la creșterea și dezvoltarea lor.
Intervievându-l pe Lefteris, am simțit modestia omului care știe cine este și ce poate, dorința și pasiunea sincere de a-i învăța pe ceilalți și, mai ales, faptul că omul acesta are atât de multe de transmis și de oferit.
Mai jos, cel care oferă călătorii. De ce călătorii? O să vedeți...
Learning Network: Cine este Lefteris Papadopoulos și ce a făcut el în ultimii 5 ani? :)
Lefteris Papadopoulos: A scoate ceea ce este mai bun în oameni în așa fel încât ei să fie pregătiți pentru lumea reală cu încredere și creativitate este satisfacția mea maximă. În ultimii 5 ani, am lucrat în calitate de consultant. Sunt expert/ evaluator al propunerilor Comisiei Europene și, în loc de a spune ca instruiesc sau sunt lector, prefer să spun că ofer experiențe de învățare.
„...este timpul să deschidem ușa....către o nouă cunoaștere aflată la dispoziție pentru toți, indiferent de pregătirea de bază academică și profesională.”
L.N.: Lefteris, de ce este atât de important pentru o organizație sau o afacere să investească în trainingul de finanțe pentru non-finanțiști?
L.P.: Cu totii avem nevoie să vorbim o limbă comună. Managerul de vânzări să înțeleagă limbajul finanțelor, managerul financiar să înțeleagă vânzările, managerul de HR să înțeleagă operațiunile, .....
L.N.: Ce este Rockstar Finance for Non Finance Managers? Care este "povestea" sa?
L.P.: Zi de zi, auzim discuții legate de finanțe, investiții, banking și îi lăsăm pe alții să se descurce cu ele pentru că noi credem că nu este pentru noi. Acum, este timpul să deschidem ușa nu către un subiect dificil pentru câțiva, ci către o nouă cunoaștere aflată la dispoziție pentru toți, indiferent de pregătirea de bază academică și profesională.
„ ...urmând calea de la materialul brut până la banii din buzunar. Și fiecare din organizație a contribuit la această călătorie.”
L.N.: Putem vorbi de trenduri în finanțe pentru finanțiști și în programele de
L&D? De ce da și de ce nu?
L.P.: IT-ul și finanțele se află în topul listei pentru învățare și dezvoltare nu numai pentru organizații, ci și pentru toți cei care au apetit de învățare și dorința de a-și dezvolta abilități utile pentru cariera lor.
L.N.: De ce este atat de important pentru experții nonfinanțiști din organizații să cunoască limbajul financiar?
L.P.: Este important pentru că aceasta va conduce la o mai bună comunicare, o mai mare rapiditate în luarea deciziilor, o mai bună înțelegere și colaborare și, mai presus de tot, la o mai mare încredere în sine față de orice sarcină la care ești angajat.
L.N.: De ce este important pentru manageri să fie pregătiți prin programe de training în finanțe pentru nonfinanțiști?
L.P.: Pentru că orice se sfărșește la o bucată de hârtie la capătul căreia toată lumea se uită să vadă dacă este pozitiv sau negativ. Însă aceasta nu este suficient pentru că, până ajungi la acel punct, există o mare cantitate de informație pe care o putem coordona și îndruma urmând calea de la materialul brut până la banii din buzunar. Și fiecare din organizație a contribuit la această călătorie.
„Sunt extrem de fascinat de combinația dintre hard skills și soft skills, deoarece una nu poate exista fără cealaltă.”
L.N.: Ce programe derulezi acum și unde?
L.P.: Sunt extrem de fascinat de combinația dintre hard skills și soft skills, deoarece una nu poate exista fără cealaltă. În ceea ce priveste hard skills-urile, finanțele, investițiile bancare și managementul operațional sunt specialitatea mea și, în ceea ce privește soft skills-urile, specializarea o reprezintă dinamica grupurilor, negocierea, vânzările și comportamentul organizațional sau corporatist.
L.N.: De ce ai ales să îți derulezi programele și în România?
L.P.: În România, am venit pentru prima oară în 2006 și, de atunci, mă simt ca acasă.
L.N.: Lefteris, cum arată pentru tine L&D-ul în organizațiile din România?
L.P.: Este foarte înaintat. Și asta dintr-un motiv foarte simplu. OAMENII VOR SĂ ÎNVEȚE. Organizațiile recunosc și oferă asta oamenilor.
„Atât pentru Leadership &Management, cât și pentru L&D, aș pune o singură mare dorință...”
L.N.: Ce programe pregătești sau ai in minte pentru viitorul apropiat și unde?
L.P.: Majoritatea lor șin de soft skills, acolo unde, în seminariile mele, prefer să folosesc filme pentru o mai bună învățare. Principalele locuri pentru activitățile mele de L&D se află în Grecia și România.
L.N.: Dacă te întâlnești cu peștișorul de aur al Managementului, care ar fi cele 3 dorințe pe care ai vrea să ți le îndeplinească? Dar în cazul pestișorului de aur al L&D-ului?
L.P.: Atât pentru Leadership &Management, cât și pentru L&D, aș pune o singură mare dorință în locul celor trei. Aceea ca oamenii să lase deoparte ego-ul, deoarece el este cea mai mare barieră în progresul personal și organizațional.
„ ...răspunsul meu este la fel și în cazul unui manager, al unui părinte, al unui antrenor sportiv, al unui profesor, lider, negociator....să fii capabil să te transpui în pielea celuilalt.”
L.N.: Cum arată în prezent relația management/ leadership- afaceri? Ce previziuni ai pentru viitorul apropiat?
L.P.: Loialitatea ambelor părți constituie un ingredient valoros în orice relație de afaceri și de leadership & management. Aceasta tinde să fie înclocuită sau substituită de "fast company". Acesta este titlul unui cântec al formației americane ‘Eagles’. Doar ascultați cântecul: https://www.youtube.com/watch?v=BwAMdlS0TfY
L.N.: Lefteris Papadopoulos, profesionistul este....
L.P.: mereu în căutare de noi provocări.
L.N.: Lefteris Papadopoulos, omul....
L.P.: atunci când spune "Bună dimineața!" chiar o spune...pe bune!
L.N.: O întrebare pe care ți-ai dorit mereu să ți-o adreseze cineva într-un interviu sau discuție, dar nu s-a întâmplat niciodată până acum este.... Iar răspunsul tău este....
L.P.: Întrebarea este: "Care este primul lucru pe care l-ai spune dacă ai fi întrebat care este cea mai importantă abilitate a unui manager?"
Iar răspunsul meu este la fel și în cazul unui manager, al unui părinte, al unui antrenor sportiv, al unui profesor, lider, negociator...."să fii capabil să te transpui în pielea celuilalt."
„ ....nu grăbi deloc călătoria.”
L.N.: Lefteris, care este mesajul tău pentru membrii comunității și cititorii Learning Network?
L.P.: Văd învățarea ca pe o călătorie și, deseori, pentru a ilustra acest concept, folosesc o parte a poemului "Ithaca" al poetului grec Cavafy:
„În timp ce te îndrepți spre Ithaca, speră ca drumul tău să fie unul lung, plin de aventuri, plin de descoperire...
Sosirea ta acolo este ceea ce ți-e destinat.
Dar nu grăbi deloc călătoria.
Mai bine să dureze ani de zile, ca să fii bătrân până când ajungi pe insulă, bogat cu tot ce ai câștigat pe drum, fără să te aștepți ca Ithaca să te îmbogățească.”