Managerii care cunosc mai multe limbi străine au mai mult succes
Pe lângă abilități de organizare, time management, planificarea strategiei de dezvoltare, rezolvarea problemelor și leadership, alte competențe pe care managerii trebuie să le deprindă sunt cele de comunicare interpersonală și stabilire a relațiilor profesionale. Acestea pentru că managerii interacționează zilnic cu staff-ul din front-office, cu managementul superior, cu parteneri și clienți. Însă globalizarea este un fenomen cu din ce în ce mai multe implicații, astfel că managerii constată că au nevoie de abilități suplimentare pentru a menține competitivitatea companiei pe piață.
Ce competențe sunt esențiale într-un mediu de afaceri global?
Managerii trebuie să își adapteze discursul la noile audiențe, să învețe cel puțin o limbă străină (sau mai multe) și să rețină rapid diferențele culturale.
Având în vedere imperativele marketingului business to business, un manager are ca obiectiv dezvoltarea unor relații profesionale cu terți pentru a genera brand awareness și determina angajament din partea clientului. Managerul poate, de exemplu, să inițieze colaborări cu oameni de afaceri din diverse țări prin conversații pe teme de business sau în contexte de socializare informală (în pauzele de la conferințe și întâlniri). Compania va fi percepută ca partener, negocierile vor decurge fără întreruperi, afacerea se va extinde la nivel global.
Manageri bilingvi sau multilingvi?
Engleza pentru afaceri este, desigur, eficientă în mediul dinamic al afacerilor, dar nu ar putea etala aceleași avantaje ca a vorbi limba publicului țintă. Pentru că tehnologia oferă acces la o gamă largă de clienți și parteneri, multilingvismul a devenit esențial pentru productivitatea companiei și un avantaj pentru cei cu această competență.
Pornind de la tendințele de creștere a piețelor, diverse rapoarte evidențiază limbile străine care, în viitor, vor fi necesare în procesul de construire a unor relații profesionale la nivel internațional: spaniolă, arabă, franceză, chineză, germană, portugheză, italiană, rusă, turcă și japoneză.
Un manager care stăpânește mai multe limbi străine este, în mod clar, o asigurare pentru succesul companiei sale. Comunitatea internațională de afaceri a admis deja beneficiile interacțiunii cu diferite culturi în ceea ce privește stabilirea de noi conexiuni. Afacerile se pot dezvolta, astfel, pe piețe multiple, în manieră destinsă.
Flying Colours dezvoltă și susține training-uri și workshop-uri de limbă engleză generală și de engleză pentru afaceri construite și adaptate nevoilor specifice fiecărei companii. Cursurile sunt interactive și se desfășoară la sediul companiei, așadar nu va fi necesară organizarea deplasărilor de grup, iar timpul va fi folosit la maximum. Pe baza cunoștințelor și metodelor de predare acumulate în peste 10 ani de experiență în acest domeniu, inducem stilul de lucru și învățarea activă, participativă și perfect integrată mediului real în care cursanții lucrează zi de zi.
Echipa Flying Colours organizează de peste 10 ani cursuri de limbă engleză generală și de afaceri. Am susținut traininguri de limbă engleză pentru angajați din domeniul juridic, medical, IT&C, finanțe-bănci, resurse umane.