fbpx Monica Bâșu: „HR Boutique nu este inca o firma de consultanta, care se pricepe si face de toate” | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Monica Bâșu: „HR Boutique nu este inca o firma de consultanta, care se pricepe si face de toate”

De curand, Monica Basu, fost manager de resurse umane într-o renumita companie de constructii din Romania, a decis sa porneasca pe cont propriu in lumea destul de reticenta a consultantei in HR si si-a deschis HR Boutique, un cabinet de consultanta care ofera servicii de resurse umane pentru companiile din domeniile inginerie si agribusiness.

Cu un background profesional solid în resurse umane, in special in zona constructiilor, Monica marturiseste ca s-a hotarat sa înceapa acest business pentru ca a simtit o nevoie din partea pietei, companiile care activeaza în inginerie si agricultura avand nevoie de furnizori de servicii de HR care sa înteleaga perfect atat industria si specificul companiei, dar si profilul candidatilor. In interviul acordat in exclusivitate pentru LearningNetwork.ro, Monica Basu afirma ca in prezent companiile mai mici sau mai mari, au constientizat ca au nevoi in zona de HR (de a angaja oameni potriviti, de a evalua si forma continuu echipe, de a reorganiza anumite structuri, de a schimba ceea ce nu functioneaza). Insa, provocarea pe care o va intampina in noul business va fi sa si convinge aceste companii sa aloce bugete pentru aceste servicii:

Luiza Pirvulescu: De ce ati ales sa renuntati la jobul dvs de HR Manager intr-una dintre cele mai mari companii de constructii din Romania si ati pornit pe calea antreprenoriatului, deschizand mai intai La Belle Vie (un concept de librarie-cafenea) si acum un butic de HR?

Monica Bâșu: Am ales sa renunt la job din motive personale (pentru a putea sa imi gestionez  timpul dupa bunul plac, pentru a-mi oferi mici bucurii pentru care nu mai aveam timp). Ma bucur si sunt recunoscatoare zilnic ca am avut curajul sa fac acest pas. Am deschis La Belle Vie, o oaza de frumos si liniste, un concept de care sunt foarte mandra, tocmai din nevoia de a oferi si altora posibilitatea de a petrece timpul altfel. Buticul de HR este o afacere pe care am initiat-o pentru ca am cunoasterea, experienta in acest domeniu.

L.P: Cu ce provocari v-ati intalnit din pozitia de antreprenor, in ambele business-uri?

M. B.: Provocarile vin tot timpul de la oameni, din punctul meu de vedere, fie ca vorbim de profilul clientilor, al angajatilor, al partenerilor. In ceea ce priveste La Belle Vie, a trebuit sa invat abc-ul intr-un domeniu complet diferit de ceea ce facusem pana atunci, iar pentru business-ul actual provocarea consta in a convinge clientii sa apeleze la specialisti pentru astfel de servicii. Este cunoscut faptul ca romanii se pricep la toate si prefera sa angajeze in intern, sa formeze si sa evalueze ei insisi. Si nu este vorba doar despre antreprenori, ci si despre multinationale.

L.P.: De ce “HR Boutique”? Ce ati dorit sa transmiteti prin acest nume?

M. B.: In primul rand, ce nu am dorit sa transmit: ca nu este vorba despre o alta firma de consultanta, care se pricepe si face de toate. Vreau sa transmit ca este vorba despre un business unde partenerii mei, candidati sau angajatori, antreprenori sau manageri din companii, vor gasi cadrul optim pentru a fi ascultati, intelesi si unde vom gasi impreuna solutiile cele mai bune pentru ei. Intr-un fel imi propun sa fiu HR-ul fiecaruia dintre cei amintiti, sa ii fac sa simta ca sunt parte din afacerea lor.

L.P.: De ce ati decis sa deschideti un cabinet de consultanta axat doar pe inginerie si agribusiness si nu ati ales sa deschideti un cabinet de HR cu servicii extinse?

M.B.: Pentru ca am o experienta solida de HR (recrutare, evaluare, training) in domeniul constructiilor, mi-e foarte cunoscut profilul candidatului, iar agribusiness pentru ca este o piata in plina expansiune. In ambele cazuri, vorbim despre meserii foarte tehnice.

Mi-ar fi fost mult mai dificil sa recrutez, de pilda,  specialisti in pharma sau banking. Am ales formula de boutique pentru ca imi doresc o afacere mica, care sa acorde tot timpul si toata atentia necesare clientului si detaliilor. Partea de consultanta se adreseaza in mod desosebit antreprenorilor. Din tot ce inseamna domeniul HR, zona de recrutare si cea de evaluare imi sunt cele mai drage pentru ca lucrez direct cu oameni.

L.P.: Care sunt principalele atuuri ale acestui business?

M.B.: Cu siguranta, faptul ca este un business de nisa si ca va functiona ca un boutique, astfel incat sa pot oferi partenerilor mei timp, atentie si profesionalism.

L.P.: Cui va adresati, mai exact, si ce servicii oferiti clientilor dvs.?

M.B.: Ma adresez companiilor de talie medie si mare pentru servicii de recrutare si selectie, antreprenorilor pentru zona de consultanta (evaluare, formare, design de organizatie) si studentilor pentru consiliere si orientare in cariera. Serviciile oferite studentilor sunt gratuite pentru ca imi place sa cred ca prin acompanierea acestora pot contribui macar putin la schimbarea paradigmei celor care termina o facultate.

L.P.: Constructiile putem spune ca au avut o perioda de glorie acum cativa ani, iar agribusiness-ul este un concept relativ nou pentru noi, romanii. Insa, cum vedeti dvs. situatia din inginerie si agribusiness in Romania si cum credeti ca va evolua ea in urmatorii ani?

M. B.: Consider ca astazi domeniul constructiilor, cel putin pe zona de angajari, are un ritm sanatos, normal in sensul ca se fac angajari, dar nu ca acum cativa ani, iar in agribusiness avand in vedere ca este la inceput, angajarile vor fi numeroase, as indrazni sa spun ca va fi ca acum cativa ani in constructii. Este important, insa, sa ne fi invatat lectia de atunci.

Pentru urmatorii ani eu prevad ca lucrurile vor evolua in aceste domenii, pentru simplul fapt ca traim intr-o tara cu mare potential agricol, pe de-o parte, si pentru ca traim intr-o tara in care este mare nevoie sa se construiasca drumuri, autostrazi, retele de apa, de canalizare, de electricitate, pe de alta parte.

L.P.: Ingineria si Agribusiness-ul sunt doua domenii in care intalnesti mai multi barbati, decat femei. Credeti ca va fi un avantaj sau un dezavantaj faptul ca sunteti femeie intr-o lume dominata de barbati, sa ii spunem asa? :-)

M. B.: Imi face placere sa lucrez cu barbatii si pot spune ca cele mai solide si coerente parteneriate le-am creat cu barbatii. Apreciez la ei partea rationala, logica, capacitatea de a lua rapid decizii, de a vedea oportunitati acolo unde o femeie nu le vede. Desigur, cu femeile ma intalnesc in zona emotionala, de intuitie.

Nu am privit niciodata lucrurile pentru afacerea mea din maniera aceasta: daca este sau nu un  avantaj faptul ca sunt femeie. Nu mi s-a intamplat niciodata in cariera mea sa fiu tratata altfel decat ca un partener, adica cu respect, seriozitate si interes pentru ceea ce am avut de spus. Si pot spune ca sunt mandra de lucrul acesta. Intrebarea dvs. este foarte buna si rezonabila pentru ca eu insami stiu situatii in care femeile acced la pozitii superioare doar pentru ca sunt..femei. Dar cred ca este vorba de alegeri si de o parte si de alta.

L.P.: : Care este feedback-ul pe care l-ati primit pana acum legat de aceasta initiativa a dvs?

M. B.: Pana in prezent, feedback-ul a fost unul pozitiv si am primit multe incurajari.

L.P.: Care credeti ca vor fi cele mai mari provocari pe care le veti intampina in acest demers al dvs?

M. B.: Primul pas a fost facut, anume constientizarea celor care au afaceri, mai mici sau mai mari, ca au nevoi in zona aceasta (de a angaja oameni potriviti, de a evalua si forma continuu echipe, de a reorganiza anumite structuri, de a schimba ceea ce nu functioneaza). Provocarea va fi sa ii conving sa aloce bugete pentru aceste servicii.

Categorie

In prezent, sunt Online Content Manager al portalului LearningNetwork.ro. Trecutul nu... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.