fbpx Munca de acasă- cea mai inteligentă strategie de management (!?!) | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Munca de acasă- cea mai inteligentă strategie de management (!?!)

Un studiu efectuat pe un eșantion de 47,264 de persoane integrate lucrativ a constatat că aceștia sunt mai fericiți și mai productivi dacă au birouri private. Acest studiu presupunea că toată lumea ar merge la muncă în fiecare zi.  Însă, cum rămâne cu munca de acasă?

Totuși, înainte de a merge mai departe cu acest subiect, trebuie să ne întrebăm: 
Ce face o strategie de management să fie inteligentă? 

În acest context, cea mai bună definiție a unei strategii inteligente este "o strategie implementată cu ușurință, care crește veniturile și reduce costurile". Cu alte cuvinte, o creștere rapidă a productivității.
Foarte puține strategii de management îndeplinesc aceste criterii.
Există însă o strategie de gestionare care este implementată cu ușurință și care crește imediat productivitatea, reducând în același timp costurile: Aceea de a permite angajaților să lucreze de acasă și de la distanță, în loc să-i forțezi să vină în birou în fiecare zi. 

Acest lucru oferă avantaje financiare uriașe:

1. Crește productivitatea angajaților

Într-un studiu de referință citat în Harvard Business Review, lucrătorii dintr-un call-center al unui site de călătorie chinez au avut posibilitatea de a se oferi voluntar să lucreze de acasă timp de nouă luni. Jumătate dintre voluntari au făcut acest lucru; cealaltă jumătate a reprezentat grupul de control și, astfel, a continuat să lucreze la birou în fiecare zi.
Studiul a arătat că "persoanele au lucrat de acasă au terminat cu 13,5% mai multe apeluri decât personalul din birou - ceea ce înseamnă că firma a obținut aproape o săptămână de lucru suplimentar", așa cum a declarat profesorul de la Universitatea Stanford, Nicholas Bloom.
Un alt studiu, realizat de Gallup, a constatat că angajații care lucrează de la domiciliu trei-patru zile pe săptămână au cu 33% mai multe șanse să se simtă implicați și este cu 15% mai puțin probabil să se simtă "neimplicați" față de angajații care merg la birou zilnic. Numeroase studii au constatat că angajamentul crescut al angajaților sporește productivitatea.

 

2. Reduce ratele de uzură

Costul cifrei de afaceri a angajaților este mare. În funcție de studiu, recrutarea, angajarea și instruirea unui înlocuitor după plecarea unui angajat poate costa până la doi ani întregi din salariul angajatului respectiv. Presupunând, desigur, că puteți găsi un candidat calificat - o sarcină dificilă în economia actuală.
În studiul citat mai sus, cei care au lucrat de acasă au raportat "satisfacție mult mai ridicată în ceea ce privește locul de muncă" și au avut o rată de renunțare la muncă redusă la jumătate față de cei care au lucat de la birou, depășind astfel orice anticipări. 
În plus față de scăderea ratei de uzură, o politică de lucru de la domiciliu poate face mai ușor recrutarea de noi angajați. Acest lucru este valabil mai ales pentru Millennials. Potrivit unui studiu din 2018 de la Universitatea din Akron, s-a constatat că "41% dintre aceștia afirmă că preferă comunicarea prin intermediul electronicii, spre deosebire de comunicarea față în față  sau prin telefon".

 

3. Reduce costurile de instalare

Un studiu recent al Universitățîi din Sydney efectuat pe un eșantion de peste 47.000 de lucrători a arătat că aceștia sunt mai fericiți și mai productivi la locul de muncă dacă au birouri private complet închise. Cu toate acestea, acest studiu a avut o omisiune importantă: nu a tratat muncă de la domiciliu ca alternativă testabilă.
Când angajații pot lucra de acasă pentru a îndeplini sarcini care necesită concentrare și nu li se distrage atenția, aceștia vor avea mai puține șanse de a avea nevoie de intimitate și liniște atunci când intră în birou. Prin urmare, permiterea angajaților de a lucra de acasă poate fi cea mai bună modalitate de a obține costuri reduse privitoare la design-ul birourilor în plan deschis, fără a ucide productivitatea.
Ca un bonus, angajații care lucrează de la domiciliu își cumpără propriul mobilier de birou. Și dacă aceștia se vor afla ocazional la biroul din firmă, va fi mai puțin probabil să se aștepte sau să ceară diverse lucruri fanteziste sau, mai exact, scumpe, asta înseamnand, desigur, costuri mult mai mici.

 

4. Mai puține zile de concediu medical

Potrivit Biroului Statistic al Muncii, aproximativ 2,8 milioane de zile lucrătoare sunt pierdute în fiecare an din cauza absenteismului. Pentru unele companii, aceasta duce la o pierdere de 1 milion de dolari în fiecare zi.
Cu toate acestea, atunci când angajații pot lucra de acasă, aceștia sunt mai predispuși să facă acest lucru atunci când sunt bolnavi, pentru că ei salvează stresul de a călători și de a interacționa cu alți angajați.
La fel de important, în timp ce lucrează de acasă, nu își răspândesc bolile și germenii colegilor, ceea ce reprezintă o problemă enormă, mai ales în birourile în plan deschis în care un singur strănut poate crea milioane de picături în aer.
Lucrul de la domiciliu limitează de asemenea expunerea angajaților la poluarea aerului, un pericol major de sănătate. Acest lucru înseamnă o productivitate mai ridicată, deoarece "nivelurile mai ridicate ale poluării aerului scad productivitatea muncitorilor și impactul negativ al poluării asupra productivității depășește sarcinile fizice exigente de la locul de muncă în interior", potrivit Biroului Național de Cercetări Economice.

 

5. Reduce costurile de salarizare

Salarizarea este una dintre cele mai mari cheltuieli pentru majoritatea întreprinderilor mici, consumând până la 30% din veniturile brute ale unei companii. Și mai mult dacă compania este un startup și nu creează încă prea multe venituri!
Din fericire, lucrătorul obișnuit va avea o reducere de 8% a salariului atunci când îi este permis să lucreze de acasă, în conformitate cu American Economic Review. Acest lucru are sens perfect atunci când considerați că lucrul de la domiciliu reduce sau chiar elimină multe ore pe săptămână petrecut de navetă, timp care poate fi cheltuit făcând alte lucruri.

 

 

sursa: inc.com

Companie
Categorie
Echipa Learning Network

Learning Network este terenul de joacă al celor care cred în puterea învățării, sunt curioși să își descopere limitele și își doresc să obțină... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.