[email protected] 0770 414 202

Necesitatea buclei de feedback în învățare


Ca orice alt aspect sau acțiune fundamentală umană, și învățarea are câteva principii a căror respectare este esențială dacă vrem ca ea să se producă cu adevărat. 
Poate că faci training de multă vreme sau poate ești doar începător, însă, oricare ar fi nivelul tău de experiență în ani, aceste principii îi privesc pe toți cei implicați în învățare. Ele se aplică în orice situație și încep cu tine, cel care conduce și face actul învățării posibil. Iar unul dintre cele mai importante principii este acela al buclei de feedback. 
Atunci când învățăm pe cineva o nouă abilitate, scopul este acela de a contribui la îmbunătățirea cursanților tăi în cadrul unui parametru specific. Cum ar fi acela de a deveni mai buni, mai rapizi, de a reuși să facă un anumit lucru pentru o perioadă mai îndelungată sau să atingă rezultate superioare. 
Din acest motiv, pentru a contribui la modul real și palpabil la îmbunătățirea acestora, este nevoie de o măsurătoare, în așa fel încât nivelul prezent al abilității cursanților să poată fi comparat cu ținta sau obiectivul stabilit. 
Astfel, pentru a-i conduce de la starea actuală la cea stabilită în obiectiv, ai nevoie de bucla de feedback: măsurarea abilității din prezent, întreprinderea unei activități, măsurarea din nou a abilității, compararea cu obiectivul stabilit și elaborarea acelor acțiuni care pot îmbunătăți nivelul curent până la atingerea țintei. Apoi, repetarea până când scopul este atins. 
Ca principiu, în teorie, bucla de feedback este simplă. Însă ea este destul de des ignorată, în așa fel încât acest aspect devine unul de-a dreptul îngrijorător pentru calitatea actului învățării. Mulți oameni se angajează în diverse activități fără să ia în considerare nicio formă de măsurătoare sau fără să aibă un obiectiv. Și, cu toate acestea, cred că se află acolo ca să învețe.  
A sta cu lunile sau cu anii fixat pe o temă nu face pe cineva să dețină abilități mai bune cu privire la respectiva temă dacă nu se aplică și nu se face un efort conștient în acest sens. Spre exemplu, o persoană care conduce de peste 30 de ani nu este neapărat și un conducător auto mai bun deâat unul care face asta de mai puțin de 10 ani. 
Prin urmare, bucla de feedback conduce la o practică deliberată și conștientă care este esențială în cadrul oricărui proces de învățare continuă. 
Iar acest principiu ar trebui aplicat în primul rând ție însuți/ înseți. 
Iată cele mai importante întrebări la care ai nevoie să îți răspunzi:

1. Ai un obiectiv sau o țintă măsurabilă în ceea ce privește training-ul abilităților tale?
2. Ce măsori atunci când faci training altora? Cum știi dacă ai fost sau nu eficient?
3. Cum compari situația ta actuală cu cea din obiectivul pe care l-ai stabilit?
4. Ce acțiuni întreprinzi pentru a închide bucla și a te apropia de ținta ta ideală?
5. Îți revizuiești și actualizezi periodic ținta?

 

sursă: skillsconverged

Autor

Simona Stan

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de politici sociale si de business. Learning facilitator. Cu experienţă în crearea, organizarea şi coordonarea de evenimente şi proiecte publice si interne de politici sociale si Learning & Development. PR. Editor.

Companie

Scroll to Top
// //