fbpx Pasii cheie pentru o transformare digitala de succes | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Pasii cheie pentru o transformare digitala de succes

Transformarea digitala de care se vorbeste atat si care ne preocupa din ce in ce mai mult pe toti dintre noi, indiferent ce facem, implica folosirea tehnologiei pentru a crea perturbari de natura pozitiva in organizatie care, in final, au scopul de a imbunatati performanta si serviciile pe care respectiva afacere le poate furniza. Si tot ea, transformarea digitala, este destinata sa conduca schimbarea in modelele de business si sa modifice modul in care relatiile sunt create pentru a imbunatati experienta consumatorului, angajatilor, partenerilor si tuturor partilor interesate intr-o afacere. 
Transformarea digitala face referire nu doar la oferirea posibilitatii angajatilor de a lucra cu instrumentele aflate la dispozitie, ci si la a le oferi acestora puterea in asa fel incat ei sa faca instrumentele de care dispun sa lucreze pentru ei. 
Rareori, afacerile iau in considerare strategia pe termen lung pe care o implica implementarea si exploatarea tehnologiilor. In plus, ele tind sa treaca cu vederea o componenta cheie care conduce la un grad scazut al productivitatii. Si anume, oamenii care se chinuie sa se adapteze si sa valorifice potentialul noilor tehnologii. 
Prin urmare, pentru ca un proces de o importanta incontestabila sa se produca si nu oricum, ci cu succes, ar fi important sa luati in considerare urmatorii 4 pasi:


Pasul 1: Creati o viziune
Epoca in care traim si facem afaceri este poate, mai mult ca oricand, una in care nu trebuie sa ne fie teama sa fim ambitiosi. Cat mai ambitiosi. Iar ca transformarea digitala sa fie orice altceva decat o hiperbola, organizatiile au nevoie de o viziune clara si bine definita a ceea ce vreti sa obtineti. Elaborati pe obiective mai mari in privinta asteptarilor pe care le aveti de la companie pentru cel putin doi ani viitori si incepeti prin definirea punctului actual in care va gasiti, punandu-va intrebari de genul: 
- ce tip de mediu digital avem in prezent?
- ce tehnologii folosim in mod curent in acest moment?
- ce arii ale afacerii vor fi cele mai receptive la schimbare?
Iar, de aici, decideti incotro sa mergeti in ceea ce priveste transformarea digitala. Odata ce ati identificat si stabilit punctul in care va aflati si destinatia, mai trebuie sa definiti si pasii necesari pentru a ajunge in punctul fixat. Acestia nu trebuie sa fie fixati fara drept de apel si nicio modificare pe parcursul drumului, dar, ca in cazul oricarui plan, ar trebui sa va foloseasca drept un ghid general pentru implementarea viziunii dumneavoastre.

Pasul 2: Gestionati eficient schimbarea
Pentru ca transformarea digitala sa va reuseasca, este esential sa nu treceti cu vederea cel mai important element. Factorul uman! Angajatii dumneavoastra reprezinta cel mai valoros activ si succesul se va datora implicarii lor in tot acest proces de transformare. Astfel, prima dumneavoastra sarcina dupa elaborarea viziunii este acela de a va pregati angajatii pentru schimbare. Iar pentru aceasta este important sa deveniti pentru ei un exemplu, inspirandu-i si furnizandu-le la nivel discretionar resurse de training si toate instrumentele de care ei au nevoie pentru schimbarea dorita.

Pasul 3: Alegeti tehnologiile potrivite
Nu omiteti faptul ca, deseori, transformarea digitala este gresit inteleasa, in acest context de intepretare eronata ea fiind inteleasa ca o simpla mutare pe platforme de tip cloud de exemplu, cand, in realitate, ea este despre a permite si oferi angajatilor utilizarea tehnologiei pentru accesul la date si colaborarea intre ei oriunde ar fi, oricand si de pe orice dispozitiv. Flexibilitatea promisa de catre inovatia digitala are in centrul ei mobilitatea, iar noua dumneavoastra platforma ar trebui sa reflecte intr-totul acest aspect. In plus, este nevoie sa determinati daca platformele si instrumentele curente se vor integra la un nivel optim pentru a asigura suportul de comunicare si colaborare.

Pasul 4: Folositi analiticele
Abilitatea de a colecta si procesa mai multe date ca niciodata reprezinta unul dintre beneficiile majore ale cresterii digitale. Analiza datelor poate aduce descoperiri revolutionare din volumul tot mia mare de informatii pe care le colectati despre clientii si afacerea dumneavoastre. Cheia folosirii analizelor de date este sa intelegeti care data este cu adevarat relevanta pentru afacerea dumneavoastra si sa determinati cum se potriveste ea obiectivelor pe care le-ati fixat. Prin analizarea modelelor de date, puteti extrage concluziile corecte si puteti castiga o perspectiva mai buna, aceasta din urma conducand la decizii de afaceri mai bune, atat la nivel intern, cat si la nivel extern.

Fie ca at parcurs deja acesti pasi, ca inca ii parcurgeti sau intentionati sa o faceti, unul din adevarurile de neconstestat al afacerilor (si nu numai) din aceasta epoca este digitalizarea si orice minut cu care intarziem adoptarea si integrarea ei ca un firesc in afacerile noastre reprezinta beneficii si profituri pierdute la orice nivel.
Digitalizare cu succes va doresc.


sursa: Vitalyst
 

Categorie

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de business si politici sociale, marketing online și PR. Learning... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.