Peste 100 de startup-uri câștigătoare la Startarium PitchDay 2018
Peste 100 de startup-uri câștigătoare la Startarium PitchDay 2018. Trofeul competiției pentru startup-uri a fost revendicat de iTux. Startarium PitchDay 2018 a fost cea mai mare și mai complexă ediție a evenimentului anual dedicat ecosistemului antreprenorial din România. De-a lungul zilei, 1000 de actuali sau viitori antreprenori au participat la eveniment pe 6 noiembrie, 10 startup-uri au ajuns în finală, iar iTux a câștigat trofeul și premiul cel mare de 50.000 de euro al competiției de pitch-uri.
Organizat sub sloganul Life’s a Pitch and then YOU win, Startarium PitchDay 2018 a oferit oportunități de învățare, creștere, finanțare sau consultanță pentru toți cei care sunt, își doresc să fie sau lucrează cu antreprenori. Cele 50 de startup-uri ajunse în semifinală au primit feedback relevant pentru business-urile lor, 36 de startup-uri au participat la sesiuni gratuite de consultanță și 13 la speed dating cu investitori.
Finala celei mai mari competiții pentru startup-uri de 1-3 ani
Dintre peste 170 de înscrieri, doar 10 au ajuns în marea finală. Dintre acestea, 3 au convins juriul că merită să se afle pe podium:
Locul 1, 50.000 de euro – iTux - Principalul serviciul oferit de iTUX este închirierea ținuțelor de ceremonie bărbătești. În cadrul acest serviciu sunt incluse următoarele beneficii: consilierea în alegerea ținutelor; modificarea produselor pentru fiecare client în parte; curățare și igienizare; iTux dispune de peste 150 cămăși, 150 costume (16 modele) cu o varietate de mărimi de la 44 la 62. Secundar pot realiza la comanda orice model de costum pentru oricare client doritor.
Locul 2, 30.000 de euro – Octavic - Tehnologia Octavic ajută fabricile să adune informații din zona de producție pentru a crește eficiența, pentru a cuantifica mai bine KPI-i pentru a îmbunătăți procesele și pentru a reduce rispia. Informațiile obținute în timp real, alături de o interfață umană flexibila creează puntea necesară de legatură între cunoștințele umane și datele colectate automat, construind astfel fundația pentru Fabrica Inteligentă. Octavic este activ în industrii diverse: farmaceutic, auto, medical etc.
Locul 3, 20.000 de euro – Jobful - Jobful este o platformă online care leagă nevoile companiilor de atragere, recrutare și selecție a candidaților cu nevoile studenților de claritate și eficiență în găsirea locurilor de muncă. Platforma folosește elemente de gamification pentru dinamizarea sistemului și angrenarea tinerilor, testează abilități și îi ajută pe aceștia să se descopere și să construiască un bio corespunzător așteptărilor angajatorilor.
Premiul cel mare a fost înmânat de Oana Craioveanu, Cofondator și CEO Impact Hub Bucharest și Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
”Vibrația acestei ediții Startarium a fost chiar una de festival de start-up-uri, am pășit într-un oraș al antreprenorilor construit din setea lor de cunoaștere, nevoia de consultanță, networking și, desigur, finanțare. Suntem mândri să vedem o creștere atât de importantă, în atât de puțin timp a acestei inițiative pornite împreună cu Impact Hub. Avem încredere că scena antreprenorială va crește în România în următorii ani și vrem să ajutăm cât mai multe inițiative să treacă de la canvas pe piață, prin platforma Startarium.” a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
Pe lângă aceste premii, fiecare dintre cei 10 a primit pachete de resurse în valoare de 1.000 de euro, ce includ consultanță individuală pe teme de legislație, fiscalitate, finanțare, managementul riscului, branding și digital marketing, precum și vouchere pentru abonamente la Impact Hub Bucharest.
Ceilalți 7 finaliști care au susținut pitch-uri în fața juriului format din investitori, specialiști și antreprenori de succes sunt:
1. Aggranda - Aggranda dezvoltă roboți software (prin tehnologia RPA - robotic process automation) care preiau task-urile repetitive pe care astăzi le fac oamenii. Aceste task-uri nu aduc o valoare persoanelor care le fac, nu îi ajută să se dezvolte și îi mențin într-un punct de stagnare din punct de vedere al evoluției în carieră. Analizează procesele repetitive dintr-o companie, apoi învață roboții software să le preia. Oamenii vor avea astfel timp să lucreze la lucruri care le vor aduce o valoare mai mare atât lor, cât și companiei.
2. The Human Link - Soluția The Human Link este construită cu ajutorul doctorilor de la Societatea Română de Alzheimer și a grupurilor de aparținători în jurul problemelor cu care se confruntă aceștia luptând cu această boală. The Human Link include: dispozitiv cu sistem de închidere securizat , aplicație proprie + back-up server (posibilitea dublării localizarii la nevoie), asistență dedicată pe întreaga perioadă de utilizare, asigurare accident, servicii medicale, buton de urgență.
3. Lyria - Lyria este singurul brand de accesorii premium pictate manual, oferind genți și pantofi premium cu un design contemporan, concepute pentru femeia cu un stil propriu bine definit, care vrea să iasă din anonimat și să își completeze stilul cu un accesoriu cu care se identifică.
4. Taraba Virtuală - Taraba Virtuală este un produs software dedicat vânzării și consumului de produse locale alimentare. Producătorii își creează singuri cont pe platforma, urmând să fie validați fizic din punct de vedere al actelor, dar și al produselor. Odată activați, în condițiile unui contract de colaborare și odată configurările de cont efectuate (preț produse, comanda minima, ziua de livrare preferată) producătorii devin vizibili pentru clienți în zonele de distribuție alese. Clienții vor vedea apoi producătorii din zonă, pot comanda iar producătorul le va livra.
5. Parking Spotter - Parking Spotter este o soluție inovativă care ajută soferii să găsească cel mai apropiat loc de parcare, iar pe proprietarii de parcări să își îmbunătățească procesul operațional, toate acestea prin analiza fluxurilor video ale camerelor instalate în parcari. Aplicaţia este, de asemenea, utilă şi managerilor de parcări. Soluţia software permite descărcarea de rapoarte complexe, care cuprind numărul de maşini prezente în parcare, numărul de locuri goale sau cele mai aglomerate sectoare. În plus, se poate realiza o geolocalizare a diferitelor incidente (parcare pe loc interzis, furturi, accidente etc.) din parcare, astfel încât personalul de securitate să poată ajunge rapid la locaţiile respective.
6. Cup&Candle by Oana Botezatu - Cup&Candle este un atelier de producție locală de lumânări parfumate, făcute manual din ceară naturală de soia 100%, o ceară netoxică și eco-friendly. Lumânările Cup&Candle sunt turnate în recipiente reciclate și reciclabile, produse în România. În prezent, au trei tipuri principale de produse: lumânări turnate în sticlă reciclată, tăiată și șlefuită manual, lumânări turnate în porțelanuri și ceramică vintage, lumânări turnate în pahare de vin, borcane de sticlă ambra
7. Ucook - Ucook e un kit de gătit a cărui valoare constă în aceea că simplifică și încurajează gătitul acasă din ingrediente sănătoase și diminuează risipa de alimente. Este un produs în premieră în piața românească, un alt fel de-a găti: Primești acasă un pachet cu ingrediente proaspete, selecționate de la cei mai buni producători, gata porționate, din care prepari cu ușurință o masă pentru 2 persoane. Livrat refrigerat la tine acasă cu instrucțiuni simple și clare de gătit. Ușor de preparat, în maxim 40 minute, cu rezultate sigure. Ucook este un produs al GoodFood Enterprises, firmă specializată în distribuția de mâncare de calitate de la mici producători sau producători cu certificări Bio/ecologice.
Printre criteriile care au dus la selecția celor 10 finaliști se numără: potențialul de creștere, problema pe care o adresează, competiția, piața pe care își desfășoară activitatea, experiența membrilor echipei, calitatea prezentării. Lista membrilor juriului din 2018 este disponibilă aici.
”Este a treia oară când ducem Orașul Antreprenorilor în offline și mă bucur că am reușit să ridicăm atât de mult standardele și să oferim tuturor participanților instrumente care să îi sprijine sau să îi ghideze în mediul de business românesc. În mod vizibil, calitatea startup-urilor și a pitch-urilor crește de la an la an, antreprenorii sunt tot mai bine pregătiți și se adaptează cu succes la provocările pieței, fără să își piardă motivația. Îi felicit pe câștigători, pe finaliști, pe toți cei care au participat și pe cei care luptă în fiecare zi pentru visurile lor. Impact Hub continuă să fie alături de ei, ca un partener pe termen lung pe care se pot baza.”a declarat Oana Craioveanu, CEO și Cofondator Impact Hub Bucharest.
Premiul de popularitate
Dintre cele 10 startup-uri finaliste, publicul și-a putut vota preferatul în cadrul unei competiții de popularitate, premiul de 5.000 de euro fiind câștigat de Jobful.
Finanțare, învățare, resurse
Startarium PitchDay 2018 a fost construit pe 3 piloni: finanțare, învățare și resurse de creștere, venind astfel în întâmpinarea principalelor nevoi ale antreprenorilor.
Pe scena acestei ediții au urcat speakeri internaționali: Uday Phdake, Chief Executive, Cartezia și Beatrice Mahieu, Chief Innovation Officer Co.Station Belgium, care au discutat despre provocările întâmpinate de startup-uri în drumul spre scalare, respectiv modalități inovatoare de colaborare între startup-uri și corporații. Oportunitățile și provocările ecosistemului local au fost scoase în evidență în cadrul unui interviu live la care au participat Andreea Roșca și invitatul ei, Iulian Cîrciumaru.
Startarium a oferit, prin intermediul unor experți, și sesiuni de consultanță gratuită pentru antreprenori, în domenii care acoperă zonele de interes pentru un startup în creștere: taxe și impozite, proprietate intelectuală și GDPR, PPC marketing, branding, finanțare și risk management.
Nu în ultimul rând, oricine a dorit a putut susține un pitch în Cabina Unofficial Pitches - Powered by ING pentru unul din cele 3 premii totale de 5000 de euro. Cele mai bune 10 pitch-uri vor fi urcate pe platforma Startarium în perioada 19-23 noiembrie și vor putea fi apoi votate.
***
Startarium este cea mai complexă platformă pentru antreprenori la început de drum. Lansat în 2016 sub umbrela metaforei “Orașul Antreprenorilor”, Startarium oferă acces la TOATE resursele necesare pentru a lansa și a crește o afacere de succes. Platforma este construită pe 3 piloni – învățare, testare și finanțare – în mai multe module funcționale: instrumente de business, cursuri video, webinarii, interviuri cu fondatori, platformă de crowdfunding, mentorat, consultanță și competiție de pitching.
De la lansare, Startarium a adunat o comunitate de aproape 20.000 de membri și 60 de mentori cu care antreprenorii pot lucra gratuit, a publicat peste 200 de materiale și a deschis accesul la finanțări ce depășesc 360.000 EUR. Platforma este o inițiativă Impact Hub și ING ce poate fi explorată pe www.startarium.ro.
Detalii: www.startarium.ro/pitchday
Facebook: facebook.com/startarium
Întrebări: [email protected]
Oana Groza
Communication Coordinator Impact Hub Bucharest
[email protected]
Silvia Jalea
Senior Corporate Communication