Petru Pacuraru: Trainingurile personalizate asigura cele mai eficiente solutii pentru organizatii
De la Petru Pacuraru, HPDI am aflat ca 2015 a debutat in forta si ca miza anului 2015 este personalizarea programelor de training. HPDI este un nume pe care il auzim din ce in ce mai des si incepe sa fie recunoscut nu doar pentru programele de teambuilding, ci si pentru programele de training personalizate.
Learning Network: Cum a debutat 2015?
Petru Pacuraru: 2015 pentru noi a debutat in forta. Am inceput prima saptamana din 2015 cu partenerii nostri de la Arctic pentru care am organizat un program de team building. Seria team building-urilor a continuat saptamanal astfel incat am avut o perioada extrem de aglomerata. Pe partea de training, am continuat seria training-urilor open, cum ar fi: People Management, Time Management, Comunicarea Asertiva.
Am avut insa si multe training-uri customized pentru clienti foarte mari cu nevoi specifice. Aici as putea mentiona continuarea unor programe de coaching cu Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuti speakeri motivationali si trainer NASA, Secret Service, US Air Force sau NATO ai caror reprezentanti unici in Europa suntem noi. Daca proiectele importante sunt definite de cat de multa libertate am avut in proiecte, si lungimea programelor, atunci mentionez Toyota Material Handling, Frigoglass, Hella Automotive. Acestia sunt cei mai importanti jucatori din industria automotive.
L.N: Care sunt trendurile conturate pentru acest an?
P.P: Anul acesta ne vom axa foarte mult pe training-urile personalizate deoarece aceastea asigura cele mai eficiente solutii pentru fiecare companie in parte. Mai mult decat atat, nu ne ducem in fata clientilor cu un simplu training personalizat ci ne ducem cu o strategie in ceea ce priveste programele de dezvoltare profesionala a angajatilor.
Strategia HPDI este procesul complet de evaluare si optimizare a proceselor interumane care definesc identitatea si performanta unei companii. Comunicarea, motivarea, implicarea sau spiritul inovativ sunt doar cateva dintre atributele vizate in acest concept. Fiecare strategie elaborata de echipa HPDI este unica si fundamentata pe experienta indelungata, know-how in domeniul leadershipului si traineri experimentati in domenii precum: management, psihologie, comunicare, dezvoltarea resurselor umane.
L.N: Care sunt cele mai cautate programe la final de Q1?
P.P: Cele mai cautate programe la final de Q1 sunt training-urile personalizate iar pentru clientii mari cu care avem relatii de cativa ani buni, am continuat programele de performance assessment avandu-l alaturi pe Jim Bagnola. Bineinteles, ca si programele de team building au fost cat se poate de diversificate deoarece fiecare partener are niste obiective specifice pentru echipele lor. Drept urmare am creat noi activitati de team building pentru fiecare client in parte. Bineinteles ca scopul general este construirea unei echipe sau eficientizarea ei.
L.N: Ce se intampla cu programele de tip open? Mai sunt cautate? Sau companiile s-au orientat spre in-house?
P.P:Programele de tip open inca nu au murit avand in vedere numarul participantilor insa companiile foarte mari ne solicita programe in house, personalizate urmate de de follow-up si etapa de coaching. Practic, trainerul a devenit consultant cu rolul de a oferi solutii pentru cresterea performantei, de a oferi instrumente pentru monitorizarea rezultatelor, dar, cel mai important, de a ajuta companiile sa implementeze in mod practic solutiile identificate impreuna. Programe pot dura pana la 6 luni, iar trainerii sunt alaturi de client in toata aceasta perioada.
L.N: Pe ce program sau programe mizati anul acesta?
P.P: Anul acesta mizam pe programele in house, personalizate care sunt construite pe o strategie impreuna cu partenerii nostri. Mizam pe programele de leadership pentru oamenii din top management, pe programele de change management, people management care au devenit tot mai solicitate o data cu marile fuziuni de pe piata. In prezent, am observat o schimbare a viziunii asupra situatiei actuale. Pe scurt, companiile sunt nevoite sa faca schimbari consistente pentru a ramane competitive.
L.N: Ati adus ceva nou pe piata in 2015?
P.P: Da, o noutate este programul de Wellness team building. Companiile pot alege un "wellness team building" in care angajatii sa se relaxeze impreuna in timp ce practica sport, invata despre nutritie sau participa la sedinte de meditatie. Un studiu realizat in 13 state europene arata ca stresul la locul de munca este responsabil de cresterea cu 23% a riscului de atac de cord sau cerebral in randul angajatilor. Companiile romanesti au inteles aceste avantaje si au inceput sa investeasca mai mult in activitati de wellness. Tocmai de aceea pot spune ca moda team building-urilor cu nopti de petrecere si dimineti de mahmureala a apus. Noi ne concentram pe un stil de viata sanatos.
L.N: Care este cea mai mare provocare cu care v-a intampinat 2015?
P.P: Sa inovam la fel de mult ca anul trecut, sa concepem programe noi. Suntem deschisi la nevoile partenerilor nostri si credem cu tarie in ce facem. Nu ne raportam la concurenta, si consideram ca valoarea se construieste intrinsec, de catre noi, fara sa ne raportam la ceilalti.