fbpx Posterele cu anunturi de angajare au murit, traiasca brandingul de angajator! | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Posterele cu anunturi de angajare au murit, traiasca brandingul de angajator!

“Perioada posterelor cu mesaje standard e pe cale de disparitie; candidatii vor sa vada cum arata si cum se simt angajatii unei companii”, arata Maria Dinu, Talent Manager in cadrul Coca-Cola HBC Romania, in avanpremiera 2014 International Brand Leadership MasterClass, eveniment ce va avea loc pe 10 aprilie, la Bucuresti (http://www.employerbrandingday.ro/). Intr-o discutie de Dana Tudor, consultant in comunicare, Maria Dinu a vorbit despre beneficiile pe care le are o companie atenta la brandul sau de angajator.

 

Ce inseamna un proiect de employer branding in Romania anului 2014? De ce ar investi o companie resurse intr-o astfel de initiativa?
Pentru orice angajator, imaginea pe care o proiecteaza in piata este deosebit de importanta pentru a atrage tipul de candidat dorit. Acesta e principalul motiv pentru care o companie ar dori sa investeasca resurse, si nu e neaparat nevoie ca acestea sa fie de natura financiara. In piata actuala, se poate construi o imagine de angajator pornind de la o pagina de Facebook, continuand cu un site si apoi cu eventuale evenimente sau alte initiative mai complexe. Imaginea de angajator se poate dezvolta prin actiuni simple, de exemplu folosind mediul online, daca grupul tinta de potentiali candidati este deschis acestui mediu.

Cat de important credeti ca este pentru angajatii unei companii sa lucreze pentru o organizatie care investeste in employer branding? Care este impactul asupra acestora?
Impactul unei imagini pozitive de angajator este nu doar extern, ci si intern. Practic, mesajul transmis in exterior trebuie sa fie unul real, cu care angajatii rezoneaza, si poate fi un factor determinant in securizarea acestora.

Dar asupra celorlalte publicuri ale organizatiei (parteneri de afaceri, furnizori, posibli viitori clienti etc.)? Puteti da un exemplu practic din experienta dvs.?
O imagine puternica de angajator poate determina reactii nu doar in potentialii candidati din piata. Se poate intampla ca reputatia de angajator sa influenteze in mod pozitiv si alte relatii, de exemplu cu furnizori sau clienti. O reputatie buna de angajator poate insemna ca acea companie se caracterizeaza prin profesionalism, valori autentice si oameni de calibru inalt, iar multi clienti sau furnizori pot percepe la un nivel intuitiv aceste calitati, chiar daca acestea nu le sunt transmise direct.

Ce ne puteti spune despre initiativele de employer branding in cadrul Coca-Cola HBC? Cum a evoluat importanta acestui aspect in ultimii ani si care sunt tendintele pe care le remarcati pentru acest an?
Coca-Cola HBC s-a caracterizat de mai multi ani printr-un mesaj de employer branding adresat cu precadere generatiei Y, cu un spirit proaspat, tineresc, punand accentul pe dezvoltare si posibilitatile de promovare. Mi s-a spus de mai multe ori de catre candidati ca suntem perceputi ca o "scoala de leadership", iar in mesajele noastre din aceasta primavara vrem sa incurajam manifestarea abilitatilor de leadership la orice nivel, recunoscandu-le in generatia tanara de Management Trainees, dar si in colegii nostri cu multi ani de experienta. Faptul ca aceste mesaje inspirationale le transmitem pe canale online (de exemplu Facebook) este o tendinta recenta, dar care se potriveste cu faptul ca programul de Management Trainee pe care noi il promovam, se adreseaza exact generatiei Y, care foloseste frecvent Facebook.

Daca ar fi sa vorbim despre lucrurile esentiale care fac un proiect de employer branding de succes, care considerati ca ar fi acestea?
Prima componenta este adaptarea proiectului de employer branding catre grupul tinta pe care il urmareste compania. Ca si orice campanie de comunicare, identificarea publicului tinta si adaptarea mesajului si a canalelor folosite catre acesta este un element cheie in reusita campaniei.
De asemenea, cred ca este important sa se mentina un echilibru intre imaginea generala a companiei (prin produsul sau serviciul pe care il ofera) si felul in care aceasta imagine este transpusa in brandul de angajator.
In final, cred ca felul in care compania foloseste angajatii ca si ambasadori ai brandului sau de angajator poate fi un factor determinant in felul in care acest brand este perceput in mod autentic de catre piata. Cred ca perioada posterelor cu mesaje standard e pe cale de disparitie; candidatii vor sa vada cum arata si cum se simt angajatii acelei companii. Noi incurajam angajatii sa faca recomandari de potentiali candidati, sa participe alaturi de departamentul de resurse umane la activitati de promovare a imaginii de angajator si targuri de joburi si ne bucuram sa vedem un entuziasm deosebit din partea acestora cand ii invitam sa prezinte in campus.

Categorie

Jurnalist, consultant comunicare, branding personal si employer branding, Co-fondator Chic-Elite.ro Sunt jurnalist, consultant comunicare si co-... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.