[email protected] 0770 414 202

Practicile trainerilor de succes


Care este secretul pentru a fi un trainer de succes? Ce face ca un trainer să se evidențieze și să îi determine pe cei care îl urmăresc să exclame: "Da! Cu el și numai cu el vreau să învăț!"?
Fiecare trainer de suces are anumite obiceiuri și practici care l-au condus la acest statut și, poate, ar fi util să le cunoști pe cele mai importante pe care le au în comun mulți traineri de succes. 

Trainerii de succes explorează mai întâi semnificația unui subiect și apoi îl explică

Înainte de a aborda un subiect, prioritatea este aceea de a explica de ce oamenii au nevoie să îi asculte sau să vrea să învețe despre respectivul subiect. Ei știu că, dacă cursanții nu sunt interesați de subiect, nu vor depune niciun efort. Trainerii care trec direct la un subiect fără să își facă audiența să fie interesată și entuziasmată în legătură cu acesta riscă să o piardă imediat ce subiectul este aprofundat. 

Vino la Learning Network Festival - Design. Delivery. Technology. Ziua a doua este dedicată metodelor inovative de livrare a trainingurilor.

Trainerii de succes caută mai întâi să înțeleagă nevoile și apoi îi învață pe ceilalți

Training-ul este subiectiv, iar trainerii buni știu că, înainte de a explica cum ar trebui făcut ceva, ei trebuie mai întâi să înțeleagă care sunt nevoile cursanților și în ce arii întâmpină aceștia dificultăți. Prin înțelegerea reală a nevoilor, atât înainte de începerea cursului, cât și în timpul desfășurării acestuia, trainerii pot oferi soluții adaptate și personalizate adresate diverselor cerințe. Cunoașterea nevoilor presupune a te adresa punctelor slabe în actul învățării și a-ți eficientiza cursul.

Trainerii de succes nu țin prelegeri

Un trainer de succes nu este un lector care vorbește doar de dragul de a transmite mai departe informația. Un curs de training este despre abilitățile de învățare, iar oamenii învață abilități făcându-le. O abordare verbală unidirecțională va avea un efect pe termen foarte scurt. Trainerii de succes își implică cursanții, cer participarea lor, îi ghidează, le oferă feedback și le monitorizează progresul. Ei sunt pregătiți să îi ajute pe oameni să încerce, să practice și să își demonstreze abilitățile. 

Trainerii de succes sunt informați și prolifici

Un trainer bun și de succes nu este în mod necesar și acela care știe cel mai multe despre un anumit subiect. Cea mai importantă calitate a unui astfel de trainer este aceea de a știi cum să oferi un training bun. De aceea, trainerii buni oferă cursuri pe multe teme, deoarece sunt buni la arta formării și în a-i ajuta pe ceilalți să progreseze către un obiectiv. 

Trainerii de succes își analizează performanța

Trainerii de succes sunt foarte sensibili în privința propriei performanțe. Vor să fie cei mai buni și să rămână așa. Iar singura cale de a face asta este aceea de a-și măsura performanța și a măsura cât de mult învață cursanții lor. Ei sunt doritori să afle și după curs părerile acestora, pentru a-și actualiza materialele de training și exercițiile după fiecare curs, în așa fel încât să îl îmbunătățească în mod continuu. 

Trainerii de succes învață tot timpul

Învățarea și predarea sunt fundamentale pentru trainerii de succes și ei nu se pot imagina într-o lume în care să nu învețe continuu. De aceea, ei caută să afle toate noutățile din domeniul lor și să fie în permanență avizați, sunt interesați de oameni, de ceea ce îi face să învețe mai bine și să progreseze.

Trainerii de succes sunt consistenți

Trainerii de succes nu sar de la un subiect la altul și rămân concentrați. Ei își angajează audiența pe o temă și o conduc pentru că aceasta să poată învăța abilitățile necesare. Ei știu că o abordare lipsită de consistență nu doar că va produce confuzie în rândul cursanților, ci îi și va face pe aceștia să renunțe la respectivul curs. 

Trainerii de succes planifică

Trainerii de succes știu că planificarea este absolut crucială în ceea ce privește furnizarea unui curs eficient. Ei își planifică cursurile pe baza cerințelor de training stabilite de către client, fac cercetări pentru a satisface aceste cereri și creează conținut specific. 
Ei planifică ritmul, succesiunea de subiecte explorate, tonul general al cursului, subiectele secundare și subiectele auxiliare pentru a acoperi în caz de lacune. Totul este atent planificat cu un singur obiectiv în minte: pentru a maximiza într-un timp dat transferul de abilități.

 

sursa: skillsconverged

Autor

Simona Stan

Specialist în comunicare şi imagine publică şi internă în domeniul de politici sociale si de business. Learning facilitator. Cu experienţă în crearea, organizarea şi coordonarea de evenimente şi proiecte publice si interne de politici sociale si Learning & Development. PR. Editor.

Companie

Scroll to Top
// //