Predicții pentru L&D în 2019
2019 e la o aruncătură de băț...sau, mă rog, de zile. Care sunt cele mai importante teme și aspecte pe care profesioniștii din L&D le vor avea de înfruntat în acest nou an?
Iată câteva:
1. Coexistența angajaților cu inteligența artificială
Un studiu recent realizat de Gartner arată că 59% dintre organizații se află în faza de cercetare a creării propriilor planuri privitoare la inteligența artificială în timp ce restul fie adoptă, fie pilotează soluții de inteligență artificială.
2. Folosirea mindfulness-ului pentru a elimina stresul angajaților
94% dintre angajați sunt stresați la locul de muncă, în timp ce 33% declară că nivelul lor de stres este ridicat până la insuportabil de ridicat, fapt care le afectează sănătatea și productivitatea. În același studiu realizat de Schawbel, se arată că mai mult de 50% dintre angajați spun că stresul le afectează și viața personală de cel puțin o dată pe săptămână. Ca răspuns la această situație de stres și anxietate care poate conduce la burnout, organizațiile investesc în programe de mindfulness pentru angajații lor.
3. Folosirea mai eficientă a angajaților existenți deja
În Raportul Human Capital Management Trends 2019, se arată cum organizații mari precum GE, IBM, DXC sau Dutch Royal Shell încep să se concentreze pe elemente ale job-urilor, precum abilități specifice, în loc de a privi job-urile în ansamblul lor. Aceste organizații examinează seturi granulare de abilități ale forței de muncă pentru a-și îmbunătăți înțelegerea modului în care pot plasa cel mai bine oamenii în rolurile disponibile.
4. Oferirea de training pentru lacunele de abilități ca parte a eforturilor de recrutare
În același Raport Human Capital Management Trends 2019, se identifică o serie de inițiative în care conținutul și competențele de învățare sunt oferite extern, în mod particular pentru pozițiile de entry-level și mai mult de junior-level acelor candidați care își manifestă interesul pentru urmarea unei cariere, dar le lipsesc acele abilități cheie pentru a se califica pentru un job.
Prin oferirea accesului la un conținut crescut de învățare, angajatorii nu investesc doar în trainingul unui nou candidat și dezvoltarea unui rezervor de candidați, ci, în plus, beneficieaza de o perspectiva clară a nivelului de angajament și responsabilitate a fiecărui candidat în parte.
5. Cultura organizației intră în lumina reflectoarelor recrutării
Din ce în ce mai multe organizații se vor concentra pe a se asigura că atrag, angajează și păstrează oamenii care le înțeleg cu adevărat afacerea. Una dintre cele mai bune căi de a face asta este aceea de a aduce valorile companiei și etosul acesteia în domeniul public. Aceasta permite aplicanților fie să se autoselecteze sau să se aotodezselecteze prin obținerea unei mai bune perspective asupra a ceea ce face și, mai important, a cum face respectiva companie.