Programul Back to office: Tu cum vrei să fie revenirea la birou?!
Probabil te gândești cum va fi revenirea la birou. Cu toții ne gândim. Ne este dor de colegi, de interacțiunea cu ei, de momentele haioase, de spațiul unde ne putem concentra la ce avem de făcut.
Fără îndoială, cu toții ne gândim și la siguranța personală. Ne gândim cât de complicat va fi, dacă vom putea respecta toate regulile și dacă ne vom simți în siguranță înapoi la birou.
Iar pentru unii din noi, care suntem responsabili și de siguranța echipei noastre sau de crearea și implementarea unui nou protocol, responsabilitatea este și mai mare. De noi depinde siguranța, sănătatea și comfortul psihic al colegilor noștri. Ce bine ar fi dacă am avea puțin ajutor...
Adrenallina Media a gândit un nou program corporate Back to office, pentru a ajuta companiile să ofere un mediu sigur pentru angajați, în contextul revenirii la birou. Iată câteva dimensiuni pe care le include programul Back to office:
Primul pas este dezvoltarea, împreună cu echipa de HR/ administrativ/ management, a unui manual de reguli și proceduri clare, pentru siguranța și protecția angajaților.
1. Manual de reguli privind protecția personală a angajaților care includ:
- Purtare echipament de protecție (cum punem echipamentul, reguli de folosire)
- Igiena personală, reguli de conduită pentru a preveni infectarea
- Recomandări privind transportul către birou, respectiv spre casă
2. Proceduri interne privind mediul de lucru și protocoale de siguranță precum:
- Igiena spațiului de lucru
- Verificarea stării de sănătate a angajaților
- Adaptarea spațiului de lucru pentru a respecta regulile de distanțare socială
- Recomandări Green Offices (aer curat, plante verzi, apa filtrată, delimitare spații office ș.a.)
- Program și mod de lucru adaptat pentru a evita aglomerația (rotație angajați, ore decalate etc.)
- Reguli pentru folosirea spațiilor comune (lift, cantină/ bucătărie, toalete)
- Proceduri IT de suport pentru integrarea angajaților care lucrează de la birou cu cei care lucrează de la distanță
- Noi reguli privind întâlnirile fizice la birou
- Protocol vizitatori (clienți, furnizori de echipamente, familie angajați)
- Protocol pentru situația în care apare un angajat infectat sau susceptibil, sau pentru cei infectați și recuperați
- Protocol pregătire pentru revenirea la varianta lucrului de la distanță
- Păstrarea conexiunii și a relaționării între angajați, în ciuda distanțării sociale (spații virtuale pentru discuții sociale, concursuri interne ș.a.)
- Alte proceduri pentru situații speciale (angajați care refuză să vină la job sau care nu respectă regulile)
Preocuparea companiilor pentru bunăstarea fizică și emoționala a angajaților este un aspect cheie în această perioadă, și trebuie dovedită prin acțiuni concrete.
3. Suport angajați prin:
- sfaturi utile și practice de nutriție
- sfaturi posturologie și amenajare stație de lucru acasă sau la birou
- recomandări mișcare și exerciții fizice acasă
- wellbeing emoțional și suport psihologic
- sfaturi utile de educație financiară
4. Comunicare internă
Nu în ultimul rând, crearea, împreună cu echipa de HR, a unei strategii de comunicare internă pornind de la momentul anunțării angajaților privind revenirea la birou, comunicarea noilor proceduri de lucru, precum și pe toată perioada revenirii la birou.
Important este să concepi un plan integrat de revenire la birou, care să țină cont de toate aspectele importante pentru companie, dar și pentru angajați. Planul trebuie să fie personalizat și potrivit pentru nevoile colegilor tăi și poate fi conceput cu ajutorul unor consultanți.
Revenirea la birou trebuie să se facă în condiții de maximă siguranță!