Răzvan Radu & Humano sau cum fericirea HR-ului este la un click distanță
Dacă este să privești în activitatea zilnică a unui HR, prima întrebare care îți apare este: "Oare cum reușește să le facă pe toate și să se descurce cu atâtea?!" Mă rog, primele două întrebări din care decurg și multe altele. Voi, cei care sunteți HR-i, știți mult mai bine cum arată ziua voastră tipică de muncă. Câte lucruri aveți de gestionat. Cât de valoros (vă) este timpul și cum ați vrea de multe ori ca acesta să se dilate sau să apară vreo soluție magică care să mai preia din sarcini. Și să le facă bine! Ca să nu mai vorbim de faptul că lucrați cu cea mai sensibilă și valoroasă resursă. Oamenii.
Ei bine, dacă ți-aș zice că există soluții pentru toate acestea? Nu știu dacă magice sau nu, dar, în mod clar, știu că sunt bine gândite, facile și cât se poate de eficiente. Una dintre aceste soluții, de altfel, unică la nivel național și internațional din foarte multe puncte de vedere, este Humano. De aceea, m-am gândit azi să îți face cunoștință atât cu ea, cât și cu oamenii din spatele...numerelor. Azi, prima parte.
Humano a apărut din dorința de a schimba și provoca sau, altfel spus, ușura modul în care companiile folosesc datele despre angajații lor și, implicit, cum abordează oamenii...human de la humans, nu de la numbers (...) în spatele datelor, sunt oameni...nu este nevoie să tratăm datele sec și superficial.
L.N.: Cine sunt fondatorii Humano și ce au făcut ei în ultimii 5 ani? :)
R.R.: Eu, Răzvan Radu, de profesie, sunt sociolog. De-a lungul parcursului meu profesional, elementul prezent în fiecare zi a fost lucrul cu datele companiilor. Făcând o retrospectivă, au trecut prin mâinile mele date de marketing, engagement, compensații și beneficii, recrutare, L&D de la peste 400 de companii mici, mijlocii, mari și multinaționale prezente în România, Europa și SUA.
Partenerul meu și co-fondatorul Humano, Elvis Apostol, este fondator a multiple companii de tehnologie, incluzând MavenHut, prezentă în Top 5 companii din Europa, care dezvolta jocuri pe Facebook, având zeci de milioane de useri activi. A fost inclus de Forbes în topul “30 sub 30” și are peste 15 ani de experiență în dezvoltarea de soluții software pentru o gamă largă de produse.
L.N.: De ce Humano? Cum a apărut? Și, pentru că orice afacere și proiect au o poveste, te rog, Răzvan, să ne spui povestea Humano.
R.R.: Humano a apărut din dorința de a schimba și provoca sau, altfel spus, ușura modul în care companiile folosesc datele despre angajații lor și, implicit, cum abordează oamenii. Ideea de a crea o platformă care să aducă fără efort informații procesate în indicatori din toate zonele de HR și de importanță pentru acest domeniu a venit în timp ce eram angrenat în proiecte de consultanță pe zona de engagement.
Am realizat atunci că cea mai mare parte a proiectelor de consultanță este consumată de analiza datelor dispersate din companii pe care, apoi, să îți bazezi soluțiile propuse.
Asta face platforma noastră. Analizează datele din organizație precum un consultant. Numele a derivat de aici, din cunoașterea importanței datelor în a avea oamenii potriviți la momentul potrivit în jobul potrivit, care să îți asigure succesul. Așa, am ajuns Humano. Human de la humans, nu de la numbers.
Sloganul a venit ca o completare a mesajului. El poate fi văzut chiar ca o atenționare că, în spatele datelor, sunt oameni. Ca atare, nu este nevoie să tratăm datele sec și superficial.
Humano te ajută să iei decizii, sparge barierele intra și interdepartamentale, centralizează informații din toate zonele de HR și nu numai și, fără niciun efort, îți calculează peste 70 de indicatori despre oameni și procese (...) Suntem motivați să știm că, prin platforma noastră, facilităm decizii care îmbunătățesc viața angajaților și care accelerează performanța companiei.
L.N.: Care este factorul vostru principal de motivare?
R.R.: Factorul nostru principal de motivare este inovația care aduce valoare în viața profesionistului de HR, a managerilor și, implicit, a oamenilor. Suntem motivați să știm că, prin platforma noastră, facilităm decizii care îmbunătățesc viața angajaților și care accelerează performanța companiei.
Suntem motivați de faptul că platforma noastră îți arată într-un mod obiectiv realitatea din organizație. Trebuie ca tu doar să fii pregătit să o privești în ochi. Odată ce o faci, creșterea este asigurată.
L.N.: Ce a adus nou pe piața de gen și cu ce se diferențiază Humano pe această piață?
R.R.: Humano a adus pe piață o platformă inovativă care te ajută să iei decizii, care sparge barierele intra și interdepartamentale, care centralizează informații din toate zonele de HR și nu numai și care, fără niciun efort, îți calculează peste 70 de indicatori despre oameni și procese. Indicatorii sunt structurați în dashboard-uri customizabile și filtrate așa cum are nevoie fiecare companie.
Este o platformă care te ajută să conștientizezi costurile ascunse din organizație și să le ții sub control. Poți să îi faci pe manageri să conștientizeze impactul deciziilor asupra oamenilor. Este o platformă care îți salvează timp pentru că, practic, procesarea datelor și expunerea grafică este făcută de noi. Humano îți permite să vezi în fiecare zi o radiografie completă a companiei tale și- mai mult de atât!- să te întorci în timp la radiografia din orice zi.
În plus, vorbim de o platformă care automatizează procese de feedback: exit interview-uri, onboarding. Îți oferă posibilitatea să rulezi survey-uri engagement și, în plus, le oferă acestora dimensiuni pe care nicio altă companie nu poate să le ofere. Spre exemplu, pentru studiile de engagement, ai la un click distanță analiza răspunsurilor pe dimensiuni precum performanță, potențial, plată și chiar ce răspundeau oamenii care au plecat între timp din organizație. Pentru cei din urmă, poți să coroborezi datele cu exit interview-urile.
...oferim oamenilor din organizații o voce prin numere. Datele spun o poveste...oamenii capătă voce prin recunoașterea aportului lor în performanța organizației, prin recunoașterea performanței individuale și prin sublinierea problemelor pe care aceștia le resimt în organizație, lucruri care sunt scoase la suprafață de date.
L.N.: La Humano, spuneți "Humans behind numbers". O sintagmă slogan deosebit de interesantă și de adevărată îmi permit să spun. Cum îi convingeți voi pe "contabilii umanității" că oamenii primează, nu numerele? Cum legați oamenii de numere, fără ca aceștia să devină simple numere?
R.R.: Abordarea noastră este aceea că oferim oamenilor din organizații o voce prin numere. Datele spun o poveste. Când te uiți în mod segmentat la date, așa cum o fac destul de multe companii, vezi un adevăr parțial care nu te va duce la soluționarea problemei, decât, poate, prin coincidență. Cu ajutorul platformei noastre, ai toate informațiile ca să nu cazi în astfel de capcane care să-ți irosească timp și bani.
Cu ajutorul platformei, oamenii capătă voce prin feedback-ul pe care îl pot oferi companiei, capătă voce prin recunoașterea aportului lor în performanța organizației, prin recunoașterea performanței individuale și prin sublinierea problemelor pe care aceștia le resimt în organizație, lucruri care sunt scoase la suprafață de date. Datele nu sunt doar agregate și tranzacționale, se poate urmări evoluția individuală a angajaților.
(va urma)