Reţelele de socializare: cea mai bună opţiune pentru a găsi oamenii de care aveţi nevoie
Strategia de marketing a organizaţiei dvs. include, cel mai probabil în mare măsură, şi reţelele de socializare. Cei ce se ocupă de marketing probabil că postează informaţii despre evenimente şi oferte speciale pe Facebook, pun pe blog informaţii despre produsele şi serviciile noi şi utilizează Twitter-ul pentru a interacţiona cu clienţii şi fanii. Ori de câte ori doriţi să promovaţi ceva, reţelele de socializare reprezintă cel mai probabil unul dintre canalele pe care le utilizaţi.
Dar pentru recrutare? Utilizaţi reţelele sociale pentru a recruta personal? Dacă nu, ar trebui să începeţi.
De fapt ar fi chiar indicat să faceţi astfel încât reţelele de socializare să devină canalul principal prin care anunţaţi locuri de muncă noi, realizaţi contactul iniţial cu potenţiali angajaţi şi transmiteţi informaţii despre ce înseamnă să munceşti pentru compania dumneavoastră.
Pe 19 mai are loc la Bucuresti Social Media Recruiting Conference!
De ce? Păi haideţi să analizăm puterea şi beneficiile recrutării prin reţelele de socializare:
Recrutarea prin reţelele de socializare este uimitor de rentabilă
După ce v-aţi creat un profil pe o reţea de socializare nu mai trebuie să suportaţi costuri suplimentare pentru ceea ce postaţi sau pentru publicarea de anunţuri de angajare. Deşi unele site-uri pot percepe o taxă pentru promovarea de astfel de anunţuri, puteţi profita de promovarea organică (şi gratuită) rugându-i pe angajaţi, fani şi clienţi să dea „share” la postări pe reţele de socializare unde au cont.
Publicarea anunţurilor de recrutare în ziare, pe panouri de anunţuri de locuri de muncă sau în alte locaţii, mai tradiţionale, costă. Şi poate că toate costurile implicate de utilizarea acestor canale s-ar justifica dacă ar oferi ceva ce reţelele sociale nu oferă, dar nu este cazul. Agenţii de recrutare pot căuta candidaţi prin reţelele de socializare la fel de bine cum ar face-o prin anunţurile de locuri de muncă plătite.
Conform unui studiu realizat în 2014 de Jobvite, 33 la sută din angajatori nu cheltuiesc nici un ban pentru recrutarea prin reţelele de socializare, în timp ce 41 la sută cheltuiesc între un dolar şi 999 dolari.
Oricum ai lua-o, recrutarea prin intermediul reţelelor de socializare se dovedeşte a fi destul de ieftină.
Recrutarea prin intermediul reţelelor de socializare necesită mai puţin timp
Reţelele de socializare sunt foarte rapide. Conform sondajului mai sus menţionat, realizat de Jobvite, pentru 34 la sută dintre angajatori recrutarea prin intermediul reţelelor de socializare reduce durata medie de timp pentru găsirea persoanei potrivite pentru un post vacant.
Viteza reţelelor de socializare este un dezavantaj în cazul în care postaţi pe Facebook ceva regretabil, dar reprezintă un avantaj major atunci utilizaţi aceste reţele pentru a recruta personal.
Mijloacele tradiţionale de recrutare implică redactarea unei fişe de post, scrierea anunţurilor de angajare, contactarea candidaţilor, solicitarea de recomandări de la alte persoane etc. Întregul proces poate dura săptămâni întregi - dacă nu chiar luni. (Şi nu uitaţi că aceasta este doar procesul de recrutare, care nu include etapa de interviuri sau negociere!)
Pe de altă parte, atunci când postaţi un anunţ privind un loc de muncă disponibil pe reţelele de socializare, lucrurile se pun imediat în mişcare. Oamenii dau „share” postării dvs., unii utilizatori răspund anunţului şi astfel în doar câteva ore puteţi avea deja o listă decentă de candidaţi!
Reţelele de socializare vă pot ajuta să găsiţi candidaţi mai buni
Studiile au arătat că acei candidaţi care sunt angajaţi ca urmare a campaniilor de angajare desfăşurate prin intermediul reţelelor de socializare sunt adesea mai competenţi decât cei angajaţi prin mijloacele tradiţionale. Poate că acest lucru se datorează faptului că utilizatorii reţelelor de socializare sunt, în general, oamenii care gândesc în perspectivă, inovatori şi pasionaţi de tehnologie. Iar toate aceste trăsături, sunt fără îndoială, de dorit pe piaţa locurilor de muncă de astăzi.
Implicaţi fiecare membru al organizaţiei în procesul de recrutare!
Atunci când o companie utilizează metode tradiţionale pentru a găsi angajaţii de care are nevoie, sarcinile implicate de procesul de recrutare şi angajare cade aproape în întregime pe umerii departamentului de resurse umane.
Însă atunci când o companie decide să utilizeze reţelele de socializare pentru a recruta personal, toţi angajaţii care sunt activi pe reţelele de socializare pot fi de ajutor! Ei pot da „share” postărilor despre locurile de muncă disponibile, îşi pot contacta prietenii şi îi pot încuraja să îşi depună candidatura, îi pot ajuta pe cei interesaţi să afle mai multe informaţii şi multe altele. Acest tip de recrutare, denumit „crowdsourcing, este posibil doar prin utilizarea reţelelor de socializare.
Reţelele de socializare sunt preferate de candidaţi
Persoanele care recrutează trebuie să facă tot posibilul ca organizaţiile pe care le reprezintă să fie prezentate într-un mod cât mai atractiv potenţialilor candidaţi, în special pe piaţa de talente extrem de competitivă de astăzi.
Dar pentru a face asta candidaţii trebuie trataţi ca şi cum ar fi potenţiali clienţi. Iar interesul potenţialilor clienţi poate fi menţinut prin captarea atenţiei acestora pe reţelele de socializare. Acelaşi concept se aplică şi în cazul atragerii de candidaţi corespunzători pentru posturile vacante. Reţelele de socializare reprezintă un instrument ieftin, uşor de utilizat, comod şi rapid pentru dvs., dar sunt în acelaşi timp un instrument ieftin, uşor de utilizat, comod şi rapid şi pentru persoanele în căutarea unui loc de muncă.
Candidaţii pasivi sunt adesea cei mai buni candidaţi – iar reţelele de socializare sunt deosebit de atrăgătoare pentru aceştia. Reţelele de socializare vă permit să îi găsiţi pe aceşti candidaţi, iar lor le dă ocazia de a analiza oferta dvs. fără prea mult efort. Şi astfel toţi cei implicaţi au numai de câştigat!
Recrutarea prin intermediul reţelelor de socializare are o mulţime de beneficii complexe pentru angajatorii şi persoanele care utilizează această strategie. Iar dacă încă nu utilizaţi reţelele de socializare ca instrument de găsire şi angajare de forţă de muncă, nu putem decât să vă întrebăm: Ce mai aşteptaţi?
Articol tradus de Verbatrad. Originalul poate fi citit integral pe Recruiter.com