Rolul strategiei de învățare și dezvoltare
Ce este o strategie de învățare (sau o strategie de invatare si dezvoltare)? Si este necesar să ai una? Cred ca definirea unei strategii de învățare trebuie sa fie simplă și cuprinzătoare, nu academica și complexă. Iată definitia mea simplă: un plan de acțiune care subliniează modul de in care învațarea este folosită în sprijinul realizării obiectivelor strategice ale organizației. Cu alte cuvinte o strategie simplă arată că metodele de învățare sunt folosite ca suport pentru îndeplinirea obiectivelor.
Definirea strategiei face ca funcția de învățare și dezvoltare să fie la fel de importantă pentru organizație ca și Marketing-ul sau Vanzările.
Un feedback negativ referitor la acest subiect este c ă acțiunile echipei nu se aliniează cu planul de dezvoltare al organizatiei. Dacă vei ajunge intr-o organizație care are probleme și sunt necesare concedierile vei vedea că personanele care se ocupă de învătare și dezvoltare vor fi primele pe lista. In realitate acest lucru nu ar trebui sa se întample, în conditiile în care învațarea și dezvoltarea este privită ca un partener strategic necesar pentru afaceri. Cum poate strategia de învățare să ajute în această situație? O strategie eficientă trebuie să se concentreze asupra tuturor acțiunilor care sprijină obiectivele de bază ale organizației. Acest lucru presupune în primul rand intelegerea obiectivelor organizației și identificarea punctelor în care învațarea îi poate ajuta pe oameni să le îndeplinească.
O strategie eficientă ar trebui să-i provoace pe cei implicați să gandească mai întai din perspectiva oamenilor de afaceri.
In concluzie o strategie eficientă de învățare și dezvoltare ar trebui să evidențieze modul în care funcția de învățare și dezvoltare va alinia acțiunile la strategia organizației sau de afaceri să-i ajute pe oameni să perceapă acest domeniu ca un element cheie în dezvoltarea organizației, nu ca un simplu frunizor de servicii.
Articol tradus si preluat de pe TrainingZone.