Sa reinventam L&D-ul: 5 trenduri cheie de invatare
De ceva vreme, nu mai reprezinta un motiv de uimire pentru nimeni ritmul absolut teribil cu care lumea se schimba. Si in situatia in care ce s-a intamplat acum cateva ore poate deveni perimat sau istorie, in care ciclul paradigmelor poate fi la nivel de cateva luni, in care noi profesii se dezvolta si organizatiile trebuie sa tina pasul tuturor acestor schimbari, sectorul de Learning & Development devine poate mai important ca niciodata. Vestea buna este ca organizatiile ii recunosc acestuia importanta cruciala si au crescut necesarul de cheltuieli dedicat lui.
Cu toate acestea, conform Deloitte Human Capital Trends, in timp ce 84% dintre cei aflati in functii de executie catalogheaza invatarea ca fiind importanta pentru companiile lor, doar 37% dintre ei simt ca programele de training sunt eficiente.
Se vorbeste mult despre L&D-ul depasit, care trebuie sa-si gaseasca iesirea din vechile cadre, sa-si depaseasca modelele rigide si sa se adapteze, iar discutiile, dezbaterile si teoriile sunt la fel de numeroase pe masura imprtantei subiectului.
Insa, indiferent de contradictiile inerente, un lucru este unanim acceptat:
Pentru ca L&D-ul sa-si atinga rolul sau elevator si strategic, agentii sai trebuie sa se reinventeze atat pe ei insisi, cat si modul in care furnizeaza invatarea.
Cum spuneam, ieri este deja in ceata istoriei si nu mai intereseaza aproape pe nimeni, iar azi este deja despre a te gandi la maine. Si cat de bine se aplica acest principiu invatarii si dezvoltarii! Un domeniu in care necesitatea actuala este aceea de a crea un mix de experiente formale si informale de invatare sub forma de in-person training, invatare online pe mobil, forumuri de discutii sociale si chiar realitate virtuala- VR.
Asadar, o noua generatie de mediu de invatare se naste. Unul in care urmatoarele trenduri vor deveni in curand reguli, apoi obisnuinte ca, mai apoi, sa lase locul altui nivel de L&D.
Care sunt insa principalele trenduri cheie la nivel global in invatare din acest moment?
1. Oamenii de pe tot globul invata din ce in ce mai mult online
70% dintre elevii moderni, indiferent de varsta, se bazeaza pe motoare de cautare gen Google si 50-60% dintre ei acceseaza cursuri online de invatare. Asa ca nu ar fi de mirare ca forta de munca actuala prefera sursele de invatare online in locul traditionalului training L&D.
2. Millennials sunt dependenti de invatare si dau o noua forma L&D-ului
Millennials sunt ''digitali'' nativi si, potrivit Pew Research Center, in 2015, au depasit Generatia X, reprezentand acum in SUA cel mai mare segment al fortei de munca. Si, pe masura ce profesionistii din L&D reproiecteaza invatarea pentru a-i antrena in ea pe Millennials, este necesar sa se tina cont de acele aspecte absolut unice si specifice care ii inspira pe acestia.
3. Filmuletele pe mobil de genul On-The-Go sunt, mai nou, o normalitate
Potrivit Ericsson Mobility Report din 2016, la nivel global, sunt 5 miliarde de subscriberi. In 2018, este de asteptat ca rata de crestere a filmelor pe mobil sa depaseasca 60% din traficul de date. Si tot ele sunt de asteptat sa creasca cu circa 55% anual pana in 2021, cand ar acoperi 2 treimi din toate datele de trafic mobil.
4. Invatarea optima se produce la mijlocul saptamanii
Angajatii se asteapta sa li se acorde timp de invatare in cadrul programului de lucru, pentru ca cei din aceasta epoca valorizaza echilibrul dintre munca si viata personala si prefera sa nu isi petreaca timp invatand in weekend.
De asemenea, cel mai popular timp de invatare este dupa-amiaza de miercuri, ora 3.00 p.m. este cel mai popular moment din zi destinat invatarii, cu o a doua incursiune la ora 10 seara pentru elevii pe arii tehnice.
5. Abilitatile tehnice in industrii continua sa se ceara
Pentru anul in curs, sunt prognozate cerinte in crestere pentru abilitatile privitoare la arii cum ar fi: animatie 3D (36%), fotografie digitala (23%), marketing si publicitate digitale (32%), instrumente de dezvoltare (60%), excel (37%), e-commerce (55%), analiza datelor (59%).
Anul 2018 este unul de referinta pentru invatarea corporatista, pe masura ce multe companii se straduiesc sa acopere decalajele de abilitati, sa tina pasul curbei tehnologice si sa-si mentina angajatii antrenati si productivi.
Dar, in toate aceste provocari, deloc putine si nicidecum usoare, parca nu a fost niciodata un moment mai bun pentru ca profesionistii in L&D sa intervina si sa arate modul in care sunt pozitionati in mod unic pentru a raspunde nevoilor de business in timp ce construiesc o forta de munca fericita si productiva.
Sursa: business. udemy.com