SEMNAL: La nivel de leadership învățarea nu e valorizată
Open University Business School a făcut recent un sondaj în rândul a 200 de L&D manageri cu experiență și putere de decizie în organizații globale. Imaginea oferită de The challenges of global L&D este una sumbră: două cincimi din orgnanizațiile intervievate spun că nu au o strategie pentru învățare și dezvoltare și aproape jumătate din manageri de L&D cred că învățarea nu este considerată importantă în organizație.
Iată alte date pe scurt:
- 66% dintre manageri consideră că organizațiile cu o cultură a învățării vor avea un avantaj competitiv în viitor și 62% consideră că abordarea globală a programelor de L&D este un trend în creștere.
- 60% sunt de părere că învățarea eficientă este un factor cheie de succes al organizație oferind posibilitatarea de adaptare rapidă la schimbări.
- Peste 50% din manageri consideră că programele de L&D sunt un factor de atracție și retenție a talentelor.
- Doar 20% din organizații au programe de “share learning” pe toată geografia companiei.
- În aproape jumătate din organizațiile intervievate, respondenții consideră ca “in depth learning” este în urmă cu câteva “decade”
- Lipsa de suport a lidershipului organizației pentru programele de învățare continuă să fie o problemă, 42% din respondenți spunând că există o lipsă de direcție din partea liderilor și nu valorizează programele de învățare.
- Tehnologia învechită și rezistența întâmpinată în teritoriu este o barieră pentru 40% dintre companii în implementarea programelor globale.
Penny Asher – director executiv al Open University Business School a declarat pentru Forbes: “Dorința de a reduce costurile poate avea un impact comercial negativ dacă nu folosești L&D în mod corect. Organizațiile lucrează in “siloz-uri” și performanța este diminuată în momențul în care nu valorifici oportunitatea de a crea sinergii... Învățarea este percepută ca un cost și de multe ori investiția in talente nu se desfășoară neapărat de-alungul organizației. Experimentăm o schimbare profundă care va afecta fiecare departament de L&D. Marjele mai mici de profit și așteptările din ce în ce mai mari ale candidaților și angajaților pun presiune pe găsirea celor mai bune opțiuni pentru programele de L&D – asta pentru companiile care vor să aibă un impact global”