fbpx "Si acum ce?" - sindromul post-training | Learning Network Mergi la conţinutul principal

"Si acum ce?" - sindromul post-training

Ca manager al echipei tale esti constient/a de faptul ca angajatii tai au nevoie sa isi reviziteze competentele si potentialul din cand in cand, adica sa vada ce se poate face intr-un mod mai productiv din ceea ce deja fac bine, ce se poate invata nou si este necesar. De aceea exista trainingurile in organizatie.

Pe de alta parte insa, nu in putine cazuri, angajatii tai pot experimenta – dupa terminarea unor cursuri de dezvoltare -  sindromul “si acum ce?”

Aceasta intrebare ascunde, de fapt, mai multe dileme cu care se pot confrunta membrii echipei tale:

  • De ce am mers la acest training?
  • Cu ce am ramas in urma acestei experiente?
  • Cum pot aplica ce am invatat pe viitor?
  • Care este relevanta a ceea ce am invatat pentru munca mea?

Provocarea se cantoneaza, prin urmare, in zona utilitatii acestor demersuri de invatare (care e rostul lor?) si a aplicabilitatii lor (cum se transfera cunoasterea in ceea ce este de facut in organizatie).

Ce poti face pentru angajatii tai astfel incat investitia ta si a lor in evenimente de invatare sa fie cu folos?

  • Se stie ca e usor sa uiti ce abia ai aflat. Tocmai de aceea este bine ca acestia sa recapituleze ceea ce au invatat. Acest lucru se poate face prin intalniri periodice, prin discutii provocate pe grupuri online si nu numai.
  • Discutiile axate pe modul in care poate fi implementat ce s-a invatat in munca de zi cu zi sunt, iarasi, binevenite. Acest lucru se poate face cu tine, managerul, sau cu trainerul organizatiei (daca este cel care a si tinut trainingul respectiv, cu deosebire). Avantajul intalnirii directe cu tine ca manager este acela ca tu esti direct implicat/a in proiectele echipei si atunci iti poti lamuri mai bine angajatii legat de cum se poate aplica ceea ce au invatat.
  • Este oricum esential ca si tu, in calitate de manager, sa fii constient/a de nevoile de invatare ale angajatilor tai. Daca stii aceste lucruri (si pentru aceasta este nevoie de o evaluare la inceput) atunci micsorezi considerabil provocarea intiala a cursantului: "de ce am fost trimis aici?". 
  • Monitorizarea angajatilor dupa training iti poate reveni tot tie, ca sef de echipa. Stiind provocarile acestora dinainte tot tu ii poti insoti ulterior, dupa training, in procesul lor de familiarizare si implementare a ceea ce au invatat.

 In definitiv sindromul "si acum ce?" te poate afecta si pe tine, ca manager:

  • Ce fac acum cu angajatii mei?
  • Cum imi dau seama ca trainingul acela chair a fost util?

Prin prezenta ta alaturi de echipa (in sensul de a fi prezent/a), oferind sprijin, ascultand activ, oferind feedback, poti intelege mai bine cat si cum s-a produs un salt calitativ de invatare dupa training si poti fi mai bine alaturi de angajatii tai evitand frustrantul "si acum ce?"

Categorie

Deşi am la bază studii de filosofie, în ultimii doi ani m-am concentrat mai degrabă pe cele de training, în cadrul unui master al Facultăţii... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.