Teorii și principii simplificate ale învățării adulților
Predarea la adulți, sau andragogia, ca subiect, există pur și simplu ca un contrast cu tema predării copiilor, pedagogia. Există atât de multe materiale de referință disponibile, care prezintă o privire de ansamblu asupra principiilor învățării la adulți, încât e incomplet să scrii doar despre unul anume. Cu toate acestea, chiar și cu toate articolele, cărțile și listele disponibile, principiile învățării la adulți pot părea încă confuze.
Adulții abordează materiale educaționale cu părtinire, concepții prestabilite, înțelegeri socializate, competențe profesionale, experiențe de viață. Au trăit mai mult și au mai multă autonomie decât copiii. Au trăit doar mai multe lucruri, experiențe de învățare, au avut încercări eșuate din care au învățat și tot așa.
Într-adevăr, acesta este motivul pentru care există atât de multe resurse despre subiectul învățării la adulți. Adulții nu trebuie doar să învețe, trebuie să dezvăluie, să contextualizeze, să experimenteze, să se implice, să dezbată, să conteste și să discute. Ei trebuie să înțeleagă lucrurile în contextul propriei experiențe. Principiile de învățare pentru adulți conturează o abordare a predării care ne ajută să identificăm și să ne pregătim pentru complexitatea unică pentru elevul adult.
Mai jos, există o defalcare mai detaliată a acestei afirmații simple pe principiul învățării adulților:
1. Adulții au un sentiment de sine
În esență, acest principiu ne spune că adulții nu se confruntă cu modul în care funcționează lumea. Este probabil să existe multe argumente valide aici despre vârsta adultă și ce înseamnă să ai încredere în conceptul de sine, dar nu despre asta este vorba. În schimb, acest principiu este într-adevăr un memento pentru care adulții au un sentiment mai dezvoltat de sine decât copiii.
În calitate de educatori, acest lucru ne încurajează să respectăm elevul în mod diferit în relația educativă. Nu putem doar să socotim poziția noastră de autoritate ca profesor, ci mai degrabă să ne adresăm elevului ca un egal (sau uneori în vârstă) în călătoria vieții.
2. Adulții au experiență
Acest principiu ne amintește că adulții au un set de experiențe diferit, stratificat și mai complex decât copiii. Aceste experiențe pot fi constructive sau dăunătoare pentru experiența de învățare, dar sunt întotdeauna un factor.
În calitate de educatori, acest lucru ne provoacă să creăm spații în care adulții să poată împărtăși sau lupta cu experiențele lor în legătură cu materialul. Acceptarea complexității experiențelor adulților ne poate ajuta să creăm un mediu bogat de învățare, dar necesită facilitare pentru a-l menține în parametrii subiectului.
Aceste ultime trei principii, le rezumăm la adulți care vin să învețe astfel încât să-și satisfacă propriile lor obiective.
3. Pregătirea pentru a învăța se bazează pe circumstanțele de viață
4. Orientarea spre învățare este mai imediată
5. Motivația pentru învățare este condusă intern
Acestea ne amintesc că adulții au obiective motivate intern și extern care i-au adus în relația de învățare. Aceștia pot învăța să obțină un loc de muncă mai bun, să-și îmbogățească propria înțelegere a ceva, să devină un expert și să continue să predea materialele. Oricare ar fi motivele lor, acestea sunt determinate tot mai mult de obiective de realizare internă, posibilități de avansare externă și imediate nevoi sau probleme pe care ei caută să le abordeze.
În calitate de educatori, ar trebui să luăm în considerare factorii motivaționali care încadrează experiența adulților din conținutul nostru. Înțelegând de ce intră în relația de învățare și ce le-ar putea ajuta învățarea să le îndeplinească ne poate ajuta să ne modelăm mai bine experiența de învățare.
În rezumat, principiile de învățare pentru adulți ne ajută să gândim prin complexitatea și dificultățile asociate cu abordarea unică,care vine cu experiența trăită.
Referință: https://elearningindustry.com/