Top 10 greșeli comune în comunicarea de afaceri și 5 greșeli comune de scriere în engleză
Într-o lume în care engleza (aproape că) a devenit mai importantă decât limba maternă și în care majoritatea comunicărilor se fac în această limbă, este esențial să știm să ne exprimăm atât în vorbire, cât și în scris cât mai corect. Acest aspect a fost, este și va fi nu doar o carte de vizită pentru fiecare profesionist, ci chiar și motiv de încheiere sau, dimpotrivă, de ratare a unor afaceri importante. La fel, este necesar să ne exprimăm cât mai clar și adecvat în limbajul de business indiferent de limba aleasă.
Iată așadar care sunt 5 dintre cele mai des întâlnite greșeli de scriere în engleza de afaceri:
1. Compose și Comprise
Compose= a pune împreună, a crea
Comprise= a conține
2. Ensure, Assure și Insure
Ensure= presupune o garanție virtuală
Assure= îndepărtarea îndoielii
Insure= face referiri la asigurări
3. Principal și Principle
Principal= cineva sau cineva aflat primul în ierarhie/ funcție
Principle= un adevăr fundamental, lege sau doctrină
4. Irregardless
Nu este un cuvânt! Folosiți "regardless" sau irrespective"
5. It's și Its
It's= provine de la "it is" sau "it has"
Its= pronume posesiv
10 dintre cele mai comune greșeli de scriere în comunicările de businss:
1. Numere care nu dau împreună suma afișată sau comunicată
2. Tabele incorecte sau referințe greșite către diverse imagini/ tabele
3. Date nesigure
4. Lăsarea detaliilor pentru a fi completate mai târziu
5. Referințe excesive la date științifice pentru a ascunde alte date concrete
6. Acuratețe falsă
7. Scriere inconsistentă
8. Prea multă încredere în autocorrect
9. Mai puțin este mai mult
10. Acronime și abrevieri care nu sunt și explicate
Cum să faci mai bine?
1. Mergi la subiect și evită fraze de genul "Scopul acestui raport pe care îl prezint azi este acela de a...".
2. Înlocuiește forma pasivă a verbelor cu forma lor activă.
3. Oferă exemple concrete și convingătoare pentru a-ți susține afirmațiile.
4. Folosește o structură organizată de povestire cu un început logic, cuprins și încheiere.
5. Nu îți lungi prea tare frazele, prea multe virgule semnalizează prezența unei probleme.
6. Înțelege-l pe cel care îți citește mesajul.
7. Lasă-ți timp pentru revizuirea textului.
8. Nu abuza de diverse fonturi, carcactere bolduite sau italice.
9. Nu abuza de majuscule.
10. Vizează un stil de adresare autentic relaxat.