Topul celor mai puternice branduri personale din afaceri
George Bernhard Shaw spunea : Scopul vieţii nu este să te descoperi. Scopul vieţii este să te creezi.
Te creezi construindu-ţi un brand personal.
Ce este brandul personal?
Brandul personal eşti tu. Acesta descrie modul în care eşti perceput de lumea care te înconjoară, ce le vine în minte şi ce simt atunci cand oamenii se gândesc la tine.
O altă definiţie a brandului personal este suma de atribute şi calităţi pentru care oamenii te cunosc şi ceea ce se aşteaptă de la tine.
Pentru a defini brandul personal, trebuie să găseşti răspunsul la următoarele întrebări :
- Cum mă descriu prietenii mei/apropiaţii mei ?
- Cum mă descriu colegii mei ?
- Cum mă descriu clienţii mei/persoanele care beneficiază la un moment dat de serviciile mele ?
Brandingul personal înseamnă tot ceea ce tu faci pentru a te defini ca persoană şi pentru a-ţi construi o reputaţie.
De ce să ai un brand personal?
Brandingul personal este esenţial pentru succesul tău. Brandul personal te diferenţiază într-o lume în care fiecare încearcă să se autodepăşească şi să fie cel mai bun în domeniul lui. Acesta îţi dă valoarea necesară pentru a-ţi atinge toate obiectivele pe care ţi le-ai propus. Pentru a răzbi pe piaţa muncii este necesară contruirea unui brand personal puternic, competitiv şi original.
Acesta îţi va aduce succes în munca ta şi în alte lucruri pe care doreşti să le faci. Acestea conduc la satisfacţie pe plan profesional şi personal. Un brand personal mai bun înseamnă o viaţă mai bună.
Iată o listă a celor mai puternice branduri personale din afaceri la nivel mondial :
1. Oprah
O persoană este considerată un brand atunci când este recunoscută imediat numai după prenume. Acesta este cazul lui Oprah. Oprah a făcut din numele ei un adevarat imperiu, în mare parte prin emisiunea pe care o prezenta şi în care oferea sfaturi, ajuta oamenii, împărtăşea poveşti de viaţă şi promova un stil de viaţă sănătos.
2. Donald Trump
Acest rege Midas din Statele Unite, Donal Trump este unul dintre cei mai apreciaţi oameni de afaceri. Starul emisiunii bazate pe antreprenoriat “The Apprentice”, Trump este autorul a mai multor cărţi în domeniu. Discursurile lui valorează milioane, iar sfaturile sale sunt urmate de mulţi care caută să se construiască pe sine.
3. Richard Branson
Fondatorul cunoscutului brand “Virgin” spunea la un moment dat : Brandingul cere angajament. Angajamentul de a te reinventa în mod continuu şi de a te imagina. Trebuie să le cânţi oamenilor în strună pentru a le declanşa emoţii. Este uşor să fi cinic despre asemenea lucuri, mult mai dificil este să fi un om de succes.
Acesta consideră ca brandurile reuşite se construiesc în jurul oamenilor grozavi care în fiecare zi oferă servicii excepţionale.
4. Steve Jobs
Fondatorul Apple şi Pixar, regretatul Steve Jobs este el însuşi un brand. Poate fi considerat părintele inovaţiei, el însuşi afirmând la un moment dat că Inovaţia face diferenta dintre un lider si un adept. În discursul ţinut la Stanford, Steve Jobs a împărtăşit poveşti trăite de el şi a oferit sfaturi tinerilor aflaţi la început de drum.
5. Bill Gates
Fondatorul Microsoft, Bill Gates este un nume cunoscut de multă lume. Ani la rând a fost cel mai bogat om din lume, însă în ultima vreme a fost detronat şi averea sa stagnează, deoarece acesta s-a retras din poziţia de CEO şi se ocupă de filantropie. Conduce împreună cu soţia sa, Melinda, Bill and Melinda Gates Foundation. De curând, vestitul investitor Warren Buffet a donat acţiuni Berkshire Hathaway de 2 miliarde de dolari către fundaţia lui Gates. Bill Gates este cunoscut şi pentru modul în care priveşte afacerile şi viaţa în general: Când eram tânăr, credeam că banii şi puterea mă vor face fericit. Aveam dreptate.
Şi în România regăsim o serie de branduri persoanale de top. Iată cinci dintre acestea :
1. Marius Ghenea
În ţara noastră, unul dintre cei mai mari branduri personale din afaceri este cel al lui Marius Ghenea. Este un antreprenor în serie, business angel şi implicat în diverse activităţi dedicate întreprinzătorilor precum “School for Startups” şi emisiunea “Arena leilor”. Totodata predă despre antreprenoriat în calitate de profesor asociat la CEU Business School MBA, precum şi inovaţie şi business ventures la Maastricht School of Management EMBA. Marius Ghenea este şi autorul cărţii “Antreprenoriat - Drumul de la idei catre oportunitati si succes in afaceri”, prima carte despre antreprenoriat scrisă de un om de afaceri român.
2. Orlando Szasz
Un nume nou din business-ul românesc este Orlando Szasz. Acesta este directorul general al companiei Renania, cea mai mare producător şi furnizor de echipamente de protecţia muncii din România. De curând a intrat in show-ul “Arena leilor”, căutând să dezvolte noi afaceri. Are potenţialul de a deveni un brand de top din ţară şi cu siguranţă se va mai auzi de Orlando Szasz.
3. Cristina Bâtlan
Fondatoarea grupului Musette, Cristina Bâtlan este una dintre cele mai apreciate femei de afaceri din România. Musette este cea mai mare producător de încălţăminte şi marochinărie de lux de pe piaţa din România, având magazine atât în ţară cât şi în străinătate. Cristina Bâtlan a fost de la debutul emisiunii “Arena leilor”, unul dintre investitorii dispuşi să dezvolte noi afaceri alături de cei care îş prezintă propunerile în binecusoscutul show de business.
4. Maria Grapini
Ingineră, fondatoarea firmei de textile Pasmatex Timişoara, Maria Grapini este în prezent Ministru delegat pentru întreprinderi mici și mijlocii, mediu de afaceri și turism. Acesta este una dintre cele mai influente femei din România, fiind şi preşedinte al Asociaţiei Femeilor Antreprenor din ţară. Susţine antreprenoriatul la feminin şi vrea să introducă posibilitatea ca femeile care vor să îşi deschidă o afacere sa obţină finanţare de 10 mii de euro de la stat.
5. Bogdan Iordache
Bogdan Iordache este CEO “How To Web”, cel mai mare eveniment pe antreprenoriat şi tehnologie din Sud- Estul Europei, dar şi co-fondatorul TechHub, primul spaţiu de co-working din România dedicat exclusiv antreprenorilor din tehnologie. Susţine tinerii cu potenţial, este o prezenţă constantă ca speaker şi mentor în diverse conferinţe şi scoli de vară în domeniu. În acest sens, Bogdan Iordache a creat “Stagii pe bune”, cel mai mare şi vechi program de internship pe IT.
Pornind de la aceste exemple, creează-ţi un brand personal. Indiferent de domeniul în care activezi, defineste-ţi persoana care vrei să fi! Când îţi creezi brandul personal gandeşte-te la cuvntele lui Peter O’Toole: “De ce sa vrei sa fii un om obisnuit cand ai dreptul sa fii extraordinar?”