Training Pulse: Teambuilding-urile, punctul forte al HPDI
Learning Network i-a provocat pe membrii site-ului sa traga linie la jumatatea anului si sa ne impartaseasca ce rezultate au avut pana acum, dar si ce "semne" se arata pentru perioada urmatoare. HPDI (Human Performance Development International), prin “vocea” lui Andrei Vacaru (Senior Partner HPDI/ The Voice), ne-a spus ca in primele 6 luni ale acestui an, teambuilding-urile oferite de ei au adus cei mai multi bani in firma, fara a fi nevoie de vreun marketing special, deoarece majoritatea clientilor noi au venit datorita recomandarilor facute de fostii participanti la programele lor. In plus, Andrei ne-a mai declarat ca s-au extins cu succes si in afara Bucurestiului, in orase mari precum Timisoara, Cluj, Brasov sau Arad, insa nu s-a aventurat sa faca "predictii", deoarece stie ca rezultatele depind in mare masura de efortul depus de ei:
Luiza Pirvulescu: Cum ati incheiat prima jumatate a acestui an si cum arata ea in raport cu asteptarile de la inceputul anului?
Andrei Vacaru: Am incheiat prima jumatate a anului in forta. Nu e doar o forma de exprimare. Ritmul in care se succed evenimentele ne-au depasit asteptarile. Sigur, asta vine si cu provocarile de rigoare insa nu ai cum sa nu fi bucuros cand vezi ca eforturile dau roade. Aici ma refer la strategie, dezvoltare de produse, vanzari si marketing. Evident, sunt segmente unde ne-am dori mai mult insa nu ai cum sa nu observi ca suntem pe o directie foarte buna. Hai sa exemplificam:
- Teambuildingurile ne-au adus nu doar o mare parte din cifra de afaceri ci si un renume in randul partenerilor. Am fost surprinsi sa aflam ca marketing-ul facut de acestia a generat nu doar incredere in piata rece ci chiar comenzi. Ce a determinat aceasta reactie? Inovatia programelor, adaptabilitatea la cerintele clientilor si, in special, faptul ca toti oamenii din proiecte s-au implicat dincolo de o simpla livrare.
- Trainingurile sunt inca o surpriza placuta. Dincolo de segmentul de evenimente open, trainingurile personalizate au capatat o pondere din ce in ce mai mare. Important este pentru noi ca gradul de retentie este si in acest domeniu de peste 80%, ceea ce spune multe despre impactul pe care aceste servicii il au. Ceea ce ne bucura este ca nu doar Bucurestiul ne solicita ci si companii mari din orase precum Timisoara, Cluj, Brasov sau Arad.
- Jim Bagnola , varful nostru de lance, a confirmat si anul acesta, in special in zone precum Cluj, Timis, Bihor. Sigur, reprezinta pentru noi o provocare sa il facem mai prezent si in Capitala, o piata sufocata deja de evenimente mai mult sau mai putin consistente dar care beneficiaza de un marketing cu multe zerouri.
L.P.: Care au fost cele mai cautate programe, atat in-house, cat si open?
A.V.: Clar, teambuilding-urile au avut cadenta cea mai mare. Unul dintre motive, pe langa reputatia noastra din piata, a mai fost si acela reprezentat de unicitatea programelor.
Daca discutam despre training-uri, cele mai cautate au fost programele de leadership, comunicare, inteligenta emotionala, tehnici de prezentare si time management. Au fost urmate indeaproape de programe de stress management, change management, managementul echipelor sau public speaking.
L.P.: Cu ce noutati/schimbari ati venit sau planuiti sa veniti in acest an?
A.V.: Poate cea mai importanta noutate va fi reprezentata de proiectul care priveste realizarea unor evenimente speciale dedicate IMM-urilor din tara si care il vor avea in prim plan pe Jim Bagnola. Este un concept care isi doreste sa ajute la dezvoltarea companiilor mici si mijlocii din Slatina, Sibiu si Iasi si din zonele invecinate. Este important? Da, pentru ca, daca iti doresti o evolutie a intregului mediu de business din Romania, nu poti discuta doar despre dezvoltarea companiilor mari.
Schimbari majore nu vor surveni in a doua jumatate a anului, intrucat nu ai de ce sa schimbi ceva ce merge bine. Insa, vor fi elemente noi, atat in programul de training-uri open cat si in evenimentele de teambuilding. Aici ne referim la inovatii care tin de concept si livrare.
L.P.: Tinad cont de experienta pe care o aveti pe piata de L&D si de situatia de pana acum, ce "predictii" va incumetati sa faceti pentru cea de-a doua jumatate a anului? :-)
A.V.: Eternele predictii….:). Nu facem. Ne concentram atentia foarte tare pe imbunatatirea intregii activitati si pe obtinerea unei cote cat mai mari de piata. Iar asta nu tine de previziuni, ci de munca, multa munca. Sigur ca ai in vedere si felul in care merge piata insa experienta ne-a aratat ca si atunci cand piata este in regres, partenerii sunt dispusi sa investeasca atunci cand au incredere ca munca ta le va aduce si rezultate. Pana la urma despre asta este vorba, sa fii mereu alaturi de ei pe drumul de la grup la echipa.