Training Pulse: Trainart merge pe intuitie anul acesta
[[{"fid":"2558","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"height":"449","width":"300","style":"float: left; margin: 2px;","class":"media-element file-default"}}]]Datorita succesului avut in prima jumatate a acestui an cu open-ul Metamorphosis, programul de leadership prin intuitie tinut de regizorul Dan Vasile, Trainart a dezvoltat si o varianta in-house a acestuia pentru a incepe in forta sezonul de toamna. Bilantul primei jumatati de an a aratat ca investitiile au mers in mod special catre training-urile de dezvoltare a echipelor si catre cele axate pe relatia cu clientii. In ceea ce priveste tendintele din acest an de pe piata de training, Adriana Boscanici, General Manager Trainart a declarat ca sunt din ce in ce mai multi angajati dispusi sa isi plateasca din propriul buzunar cursuri de dezvoltare personala si profesionala, acesta fiind un semn bun pentru piata de training-uri open:
Luiza Pirvulescu: Cum ati incheiat prima jumatate a acestui an si cum arata ea in raport cu asteptarile de la inceputul anului?
Adriana Boscanici: In prima jumatate a anului am continuat proiecte deja existente, pentru care stabilisem aspectele in cursul anului trecut si, in acelasi timp, am incheiat noi contracte cu organizatii locale si cu parteneri regionali in arii noi si arii cu care suntem deja familiarizati. Ca intotdeauna, noi proiecte apar la orizont in a doua jumatate a anului, in toamna, cand toti angajatorii isi deschid agendele si planificarile si cauta furnizori de training.
L.P.: Care au fost cele mai cautate programe, atat in-house, cat si open? De ce credeti ca oamenii s-au indreptat cu precadere spre ele?
A.B.: Cele mai cautate programe ale noastre au fost clar indreptate catre doua segmente esentiale din organizatii: clientii si echipele, adica s-a investit si in dezvoltarea echipelor, in functionarea lor la nivel intern si in relatia cu clientii. In ceea ce priveste relatia cu clientii, au fost cautate mai ales cursurile de Presentation Skill, Negotiation Skills, Sales, iar in ceea ce priveste eficientizarea colaborarii in cadrul echipei au fost cautate cursuri de management, de leadership (am dezvoltat impreuna cu regizorul Dan Vasile un program in-house asemanator atelierului Metamorphosis, pe care alegem sa il customizam de fiecare data in functie de nevoile clientului, si care a functionat foarte bine acum la inceput de an).
Cat despre „de ce”, cred ca trebuie sa spunem ca am observat ca angajatorii au inceput sa aiba o intelegere holistica, integralista a proceselor dintr-o organizatie si se concentreaza pe dezvoltarea tuturor aspectelor din functionarea ei, simultan, pentru a obtine cresterea si imbunatatirea activitatii angajatilor.
L.P.:Cu ce noutati/schimbari ati venit sau planuiti sa veniti in acest an?
A.B.: Anul acesta am introdus in ofertele catre potentialii clienti si abilitati de coaching (life si business coaching) si ne concentram pe promovarea programului de leadership Metamorphosis – Leadership prin intuitie, adresat liderilor din organizatii, top managementului si managementului de linie.
Asa cum spuneam si mai sus, este timpul sa privim catre solutii de dezvoltare alternative, care sa adreseze angajatul in toata complexitatea sa, sa ii incurajeze dezvoltarea si sa-i creasca apetitul pentru implicare in activitatile sale, angajatii motivati si concentrati pe sarcinile lor sunt adesea mult mai eficienti si tu ca manager de resurse umane trebuie sa te gandesti acum: ce fac?
L.P.: Tinand cont de experienta pe care o aveti pe piata de L&D si de situatia de pana acum, ce predictii va incumetati sa faceti pentru cea de-a doua jumatate a anului? :)
A.B.: In organizatii s-au facut pana acum programe de imbunatatire a abilitatilor si competentelor, apoi motivare si auto-motivare, insa, de ce sa nu recunoastem, toate aceste programe au limitarile lor. Este nevoie de tratare a individului in integralitatea lui, fara a mai considera aspectele care il definesc ca fiind atat de clar delimitate si usor de adresat individual. Inclusiv impartirea pe care o faceam mai sus, intre life coaching si business coaching este una artificiala, pentru ca angajatul are de gestionat ambele arii din existenta sa in acelasi timp si situatiile in care ele se intrepatrund si se influenteaza reciproc sunt foarte numeroase.
In plus, cred ca problema mai poate fi privita dintr-o directie, aceea a schimbului de generatii: una era cand aveai in subordine angajati de tipul X, pentru care puteai urma un model, stiai clar ce au de facut, ce-si doresc si cum functioneaza, acum, insa, o data cu generatia Y, lucrurile se intampla diferit. Tu, ca angajator, trebuie sa tii cont de cautarile acestor oameni, de intrebarile si descoperirile lor la nivel individual si sa le adresezi cat mai natural si mai eficient posibil ca sa obtii performanta.
De asemenea, am mai observat ca o modificare si in faptul ca fiecare participant alege sa-si plateasca trainigurile si cursurile, pentru ca angajatii sunt din ce in ce mai dispusi sa achite din propriul buzunar contravaloarea atelierelor si asta nu poate decat sa duca piata intr-o zona de crestere pe segmentul de cursuri deschise.