Transformarea cu succes a forței de muncă
Transformarea forței de muncă se referă la îmbunătățirea forței de muncă prin abilitățile, calitatea și talentele angajaților astfel încât să se poată ține pasul cu ușurință schimbărilor din strategia de afaceri a companiei.
Pe scurt, a patra revoluție industrială este în curs de desfășurare, provocând anxietăți, dar în același timp și oportunități în jurul automatizării locurilor de muncă. În continuare, există tulburări economice globale, dar având în vedere acești factori, companiile au nevoie de un plan clar pentru transformarea forței de muncă. Iată cele 12 etape sugerate:
Creează linii de comunicare între liderii superiori
Primul pas către transformarea forței de muncă este identificarea obiectivelor companiei împărțite în diferite departamente. Și acest lucru necesită colaborare între diverși lideri la nivel C. CHRO, CIO, CFO, CEO și COO trebuie să se alăture pentru a colabora la viitorul parcurs al companiei. Acest pas este esențial pentru o călătorie lină de transformare cu zero blocaje la sfârșitul anului.
Identificați obiective de afaceri măsurabile
După ce conducerea companiei se află pe aceeași pagină, este momentul să identificăm țintele „de atins” pentru transformarea forței de muncă. Este cultura de învățare o prioritate de top în lista de a transformări? Ești dornic să consolidezi amprenta responsabilității sociale corporative (CSR) a companiei în 2020?
Alocați IP-uri pentru obiective
Acum că sunt stabilite obiective concrete pentru inițiativa de transformare a forței de muncă, puteți atribui un indicator cheie de performanță (KPI) pentru a măsura performanța. De exemplu, dacă îmbunătățirea este obiectivul necesar, puteți considera completarea certificărilor specifice pentru forța de muncă ca pe o măsură a perfecționării. În mod similar, puteți măsura transformarea culturală prin sondaje către angajați și de asemenea, chestionare de feedback. În cadrul acestei etape, discutați despre obiectivele dvs. de transformare.
Solicitați opinia și contribuția angajaților
Nu uitați, angajații sunt în centrul oricărei inițiative de transformare a forței de muncă. Părerile lor cu privire la foaia de parcurs sau obiective contează foarte mult - folosiți părerile oamenilor pentru a evalua datele din sondaje la pasul 3 și pentru a identifica tendințele cheie din forța de muncă. Sunt în regulă cu certificările ca măsură de perfecționare? Consideră că este necesară îmbunătățirea abilităților? În acest pas, realiniați-vă viziunea de transformare a forței de muncă în concordanță cu opiniile angajaților.
Implementați o foaie de parcurs revizuită pentru transformarea forței de muncă
După ce colectați feedback-ul angajaților, începeți să implementați planul de transformare a forței de muncă. Pașii executabili includ:
- Ședințe de învățare și dezvoltare la scară largă pentru perfecționare / recalificare a angajaților
- Activități de angajare a angajaților pentru a consolida cultura dorită în organizație
- Anunțuri / Comunicări din suita C privind evoluția transformării și obiectivele sale finale
Găsiți „campioni de transformare” în forța de muncă
Va exista un grup select de indivizi care sunt cei mai încântați să participe la transformare și să facă inițiativa un succes. Ei ar putea fi, de asemenea, persoane care au câștigat măsurabil din eforturile tale de transformare. De exemplu, un tânăr profesionist în marketing care a întreprins un curs în știința datelor pentru a accelera progresul în carieră, a construi o abilitate specifică de care compania are nevoie sau a trece la un nou rol pe care compania îl solicită este un „campion al transformării”.
Începeți să măsurați impactul transformării locului de muncă
Atingerea acestei etape poate avea nevoie de aproximativ 6–8 luni, deci în această etapă, puteți începe să măsurați impactul acesteia. În timp ce sondajele vor fi instrumentul principal pentru a colecta feedback, puneți întrebări deschise și, dacă este posibil, aplicați rezultatele analizei pentru a măsura starea de spirit a angajaților. Sondajele cu impulsuri scurte pot găși probleme în echipe specifice. În acest pas, împărtășiți rezultatele cu CHRO, CIO, CFO, CEO și COO, astfel încât să fie siguri că toate obiectivele și obiectivele de conducere vor fi îndeplinite.
Creați raportul anual de transformare
Scopul transformării forței de muncă este de a proteja atât viitorul angajaților, cât și a afacerii. Cât de aproape sunteți de atingerea acestei ținte? Raportul anual de transformare surprinde puncte cheie de date, repere, realizări și lacune în transformarea forței de muncă.
Efectuați o analiză SWOT
Dotat cu un raport detaliat de transformare a forței de muncă, împreună cu conducerea de nivel superior și de mijloc, se pot analiza punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și tendințele (SWOT) observate pe parcursul întregului an.
Pentru a fi cu adevărat durabilă, transformarea trebuie să facă parte din cultura unei companii și nu dintr-un proiect unic. Acesta este motivul pentru care resursele umane ar trebui să urmărească îmbunătățirea continuă a capacității forței de muncă, a experienței angajaților și a valorilor companiei, luând prima inițiativă ca lansare. Astăzi, ne aflăm într-un punct de inflexiune în ceea ce privește economia globală, întreruperea digitală și evoluția talentului. În sondajul PwC pe care l-am citat, 37% dintre respondenți au spus că sunt încântați și văd o lume plină de posibilități. Dar 18% au declarat că sunt îngrijorați și „nervoși de ceea ce vine în viitor”. Transformarea forței de muncă poate ajuta companiile să rămână în partea dreaptă a acestui punct de inflexiune, obținând din toate oportunitățile care vin înainte, fără a fi copleșiți de provocările sale.
Referință: https://www.hrtechnologist.com/articles/digital-transformation/workforce-transformation-steps/.