Un oraș nou pe harta României – Orașul Joburilor
130 de companii, peste 6000 de joburi și 10 000 de vizitatori sunt cifrele care definesc noul oraș
Cel mai mare târg de carieră din România revine în București, pe 5-6 aprilie, la Sala Palatului. Ediția din această primăvară le propune candidaților rolul de turiști în „Orașul joburilor”, acesta fiind mesajul principal al evenimentului. Angajatori de TOP București reuneşte companii de top, angajatori care activează în domenii foarte variate, de la IT&C, Inginerie, Financiar – Bancar, până la Marketing & Comunicare, FMCG, BPO, Retail, Audit & Consultanță.
Evenimentul Angajatori de TOP se transformă pentru 2 zile în locația „must visit”, un oraș pe care niciun candidat în căutarea unui loc de muncă nu trebuie să îl rateze. Conceptul acestei ediții, „Orașul joburilor”, le prezintă candidaților o destinație de „călătorie” care îi aduce mai aproape de a obține jobul dorit. Pe 5-6 aprilie, candidații pot vizita standurile companilor, 130 de angajatori pe harta obiectivelor turistice, și pot aplica la peste 6000 de joburi in București, programe de internship sau management trainee.
Candidații au la dispoziție 2 zile în care să viziteze toate „obiectivele turistice”:
- „Cartierele” din cadrul Angajatori de TOP: IT&C, Inginerie, Financiar – Bancar, Marketing & Comunicare, FMCG, BPO, Retail, Audit & Consultanță;
- Zeci de SkillShop-uri și Conferințe – utile în dezvoltarea abilităților și competențelor candidaților. Aceștia vor putea afla cum se desfășoară un proces de selecție, tips and tricks despre cum să se comporte la interviu și cum să identifice job-ul care li se potrivește.
- Evenimentul TechTalks se adresează celor care vor să fie la curent cu ultimele tendințe din: Java, Emerging Technologies, Smart Everything sau Testare; să învețe din cele mai interactive studii de caz de pe piața locală și internațională din industria IT&C; să interacționeze cu specialiști în dezvoltare software, AI, IOT, mobile applications, telecom, embedded software sau cloud.
- La standurile companiilor pot interacționa cu specialiști în recrutare care le vor oferi informații utile cu privire la cum poate evolua cariera lor și cum pot face trecerea de la turist, la “locuitor cu acte în regulă” în cadrul companiei respective;
Noutatea acestei ediții este o zonă dedicată orientării în carieră. “Cartierul orientării în carieră” powered by Veeam Software va fi împărțit în mai multe zone, astfel:
1. CV Scoring – în această zonă, consultanții în recrutare vor evalua CV-urile candidaților și vor oferi un număr de puncte. Ulterior, candidații vor primi o sesiune de consiliere gratuită și sfaturi despre cum poate fi îmbunătățit CV-ul lor;
2. 0 experiență – CV de 10 – este o zonă dedicată candidaților fără experiență, persoane care se confruntă cu provocarea de a redacta un CV pentru prima dată. Consultanții în HR le vor oferi sfaturi cu privire la informațile care pot fi incluse atunci când un candidat nu are experiență de lucru;
3. Cariera potrivită = Destinația ta – specialiștii în HR le vor oferi candidaților direcții de orientare în carieră, joburile cele mai potrivite astfel încât să își pună în valoare abilitățile și competențele;
4. Reconversie profesională – este o zonă dedicată profesioniștilor, candidaților care vor să își schimbe domeniul de activitate, celor care vor să-și schimbe jobul. Consultanții în HR le vor oferi sfaturi de cum pot face această reconversie profesională și care sunt modificările pe care ar trebui să le aducă CV-ului dacă vor să schimbe domeniul de activitate;
5. Interacțiunea cu angajatorul = Primul interviu – aici candidații vor primi sfaturi referitor la cum să interacționeze cu angajatorii din târg, care este atitudinea potrivita, cum se pot pregăti pentru discuțiile pe care le vor avea cu reprezentanții companiilor, ce întrebări să adreseze etc
6. Photo booth – o zonă special amenajată unde vizitatorii își pot face gratuit o poză profesională pentru CV sau LinkedIn. Sunt situații în care poza inclusă în CV sau pe profilul de LinkedIn îi determină pe recrutori să nu mai parcurgă informații despre experiența candidatului sau studiile absolvite.
Pentru că timpul petrecut la cel mai mare târg de carieră să fie valorificat la maxim, pregătirea trebuie să fie pe măsură. Este important ca cei care vor să participe la Angajatori de TOP București să se înscrie la sectiunea dedicată evenimentului, pe www.hipo.ro, să completeze CV-ul în proporție de 50% și să îl descarce în format BarCode. Din perspectiva companiilor, în pregătirea pentru participarea la Angajatori de TOP, candidații ar trebui să aibă în vedere următorele 3 aspecte:
- să identifice ce își doresc cu adevărat – să selecteze obiectivele turistice de maxim interes;
- să facă un research despre companiile de care sunt interesați – să-și stabilească itinerariul;
- să se pregătească pentru interacțiunea cu angajatorii – research despre cultura “localnicilor”, stilul de viață și obiceiurile lor.
Câțiva dintre angajatori care pot fi întâlniți pe 5-6 aprilie la Sala Palatului sunt: Adecco, 2checkout, Allianz Technology, Automatic Data Processing (ADP) România, Banca Transilvania, BCR, BearingPoint România, Bitdefender, BRD - Groupe Société Générale, British American Tobacco, Computer Generated Solutions România, DB Schenker GBS, DM Drogerie Markt, DRiV, Emia.com, Enel, Ericsson, Expleo Group, Finastra, Genpact, GOODYEAR, Groupe Renault România, Harman, HP Inc, JTI România, Kaufland România, Kellogg's, KMG International – Rompetrol, Lidl România, London Stock Exchange Group, Mc Donald's in Romania, Michelin România, Molson Coors GBS, Nestle, Oracle, Orange România, P&G, PepsiCo, Philip Morris România, Playtika, Raiffeisen Bank, Societe Generale European Business Services, Teleperformance România, TELUS International Europe, UniCredit Bank, Veeam Software, Verint, Wipro Technology etc.
Mai multe detalii despre târgul de joburi Angajatori de TOP București pot fi accesate pe portalul de carieră www.hipo.ro, la secțiunea dedicată evenimentului: https://www.hipo.ro/locuri-de-munca/angajatoridetop/bucuresti/