ASERTIVITATEA.Training open de comunicare asertivă, București
Spune pe Bune! Curs Comunicare Asertivă - București
Asertivitatea, capacitatea de a comunica succint si eficient, rabdarea de a asculta cu adevarat, abilitatea de a acorda si de a recepta feedback-ul sunt toate influentate de maniera in care ne raportam la ceilalti si la situatiile care ne scot din zona de confort.
Acest curs inglobeaza tehnici de formulare si structurare a mesajelor, elemente de constientizare a stilului personal de comunicare,metode de depasire a propriilor bariere, instrumente pentru imbunatatirea si adaptarea comunicarii in functie de diferite situatii.
Cui se adreseaza acest curs: tuturor celor care doresc sa isi imbunatateasca abilitatile de comunicare asertiva.
Scop: Invatarea si stapanirea tehnicilor de imbunatatire a comunicarii asertive.
Obiective curs:
La finalul cursului participantii vor:
- dobandi cunostintele necesare pentru folosirea comunicarii asertive.
- identifica modul in care emotiile personale influenteaza comunicarea cu ceilalti.
- intelege principiile ascultarii active.
- sti cum sa optimizeze mesajul in functie de ascultatori.
- putea eficientiza comunicarea prin adaptarea la factorii externi .
- dobandi abilitatea de a dezvolta propriile strategii de comunicare.
Topicuri:
1. Asertivitatea.
- Definitie, beneficii, importanta.
- Intelegerea stilurilor de comunicare(asertiv, pasiv, agresiv, manipulator).
- Bariere personale in folosirea comunicarii asertive
2. Emotii vs. ratiune
a) Cum este influentata comunicarea de emotiile emitatorului si ale receptorului.
- Autocunoastere
- Scopul comunicarii
- Presupuneri vs. Informatii
- Cauze/Efecte/Consecinte
b) Testul sinceritatii
- Asteptari.
- Reactii personale.
- Ce este cu adevarat important.
- Responsabilitatea.
- Compromisul.
c) Observarea / cunoasterea partenerilor de comunicare.
- Situatie
- Istoric
- Observatie
- Reactii uzuale.
3. Tehnici de eficientizare a comunicarii asertive
a) Ascultarea activa.
- Rolul ascultarii active.
- Legile ascultarii active.
- Verificarea intelegerii.
b) Mesajul.
- Transmite ceea ce vrei sa spui.
- Formularea corecta a unui mesaj.
- Structura mesajului.
- Adaptarea mesajului.
c) Comunicarea para-verbala
- Cum suna vocea mea.
- Cum ma influenteaza vocea lui.
- Inflexiunile vocale.
d) Comunicarea non-verbala
- Importanta gesturilor.
- Observarea si interpretarea gesturilor.
- Verificarea observatiei si adaptare.
e) Canalul de comunicare ( avantaje/dezavantaje).
- Cum aleg sa comunic?
- Cum folosesc mediul in favoarea mea?
- Ce riscuri iau in calcul?
f) Receptorul si efectul.
- Verificarea receptarii si decodarii corecte a mesajului.
4. Strategie de eficientizare a comunicarii pe termen lung.
a) Utilizarea comunicarii asertive.
b) Strategii de feedback.
- Cum dam feedback;
- Cum cerem si primim feedback;
- Cand dam si cand cerem feedback.
c) Strategia RAPID (Relationare- Asteptari-Presupuneri-Itinerar - Da incredere)
Metode curs:
- Exercitii si studii de caz.
- Exemplificarea fiecarei teorii prin exemple.
- Metode experentiale.
- Teme de lucru si exercitii.
Data: 13 octombrie
Tarif: 120 Euro + TVA
Tariful acopera cursul, certificarea de la sfarsit, suportul de curs, pauzele de cafea si de masa de pranz.
- prin telefon: 0770.414.202
- prin e-mail: [email protected]