Better planning, Control & Decision Making, Dynamic Learning
Descriere
Obiective:
- Dobândirea tehnicilor specifice de management pentru obținerea de performanțe cât mai ridicate la nivel de department
- Însușirea instrumentelor de planificare, monitorizare, control și evaluare, pentru obținerea rezultatelor așteptate din partea managementului superior
- Înțelegerea contextului intern și extern în care un manager trebuie sa ia decizii si a factorilor cheie ce asigură succesul unei echipe pentru atingerea KPI-urilor la nivelul departamentalui sau al organizatiei
BENEFICII pentru participanții la Management Skills – Better planning, problem solving & decision making:
- Vor învață cum să identifice corect o problemă, situație sau provocare
- Vor dobândi cunoștințele necesare analizei complexe a unei situații, pornind de la efect spre cauze
- Vor învață cum să identifice factorii interni și externi ce provoacă o anumită situație
- Vor fi capabili să interpreteze aceleași date și informații din diverse perspective
- Vor identifica principalele dileme cu care se confruntă în luarea unei decizii și modalitățile în care acestea pot fi depășite
- Vor identifica modalități și diferite opțiuni în luarea deciziei, precum și felul în care putem face evaluarea acestora
- Vor translata decizia în plan concret de acțiuni și vor identifica modalitățile prin care pot controla și evalua punerea lui în practică
Metoda de lucru
Programul Management Skills – Better planning, problem solving & decision making se desfășoară sub formă unui workshop, în care sunt integrate mai multe tehnici și instrumente de facilitare, având un puternic caracter interactiv:
- Studii de caz și simulări ce se desfășoară pe parcursul mai multor capitole;
- Filme tematice pentru o înțelegere mai ușoară a conceptelor și a instrumentelor;
- Simulări de business ce au că scop identificarea situațiilor critice ce pot apărea într-o afacere și cum le putem depăși;
- Exerciții individuale și prezentări de grup;
- Dezbateri pe grupe și în plen în cadrul cursului și conectarea informațiilor la realitatea organizațională.
Agenda
I. Stadiile dezvoltării echipei
- Elementele apartenenței la o echipă
- Grup versus Echipă
- Rolul echipei/departamentului ȋn tabloul de ansamblu
II. Setarea obiectivelor, punerea în practică și evaluarea lor
- ODPRAE – metoda de planificarea activităților
- Metodede diagnoză a situației existente
- Fixarea scopurilor și a obiectivelor
- Obiective – reguli practice
- Cum se translatează obiectivele în sarcini către angajații din subordine
- Evaluarea sau raportarea la stadiul de îndeplinire a obiectivelor
III. Analize specifice pentru determinarea factorilor ce au dus la apariția situației
- Definirea/identificarea problemelor într-o echipă/proiect
- 6 analize specifice, utilizate în business, în determinarea factorilor ce au dus la apariția situației – care sunt și cum le folosim
IV. Instrumente și tehnici de generare a ideilor și soluțiilor
- Brainstrorming
- Metoda Disney (Robert Dilts)
- 6 thinking hats (Eduard de Bono)
V. Filtrarea și evaluarea soluțiilor folosind
- Setarea criteriilor și a priorităților în evaluarea soluțiilor
- Principalele obstacole în prioritizarea deciziilor – nivelul de analiză versus complexitatea deciziei
- Matricea decizională – instrument de evaluare obiectivă a opțiunilor
- Multivoting – metodă democratică de adoptare a deciziei – avantaje și dezavantaje
VI. Opțiunile în luarea deciziei
- Decizia luată individual și la nivel de grup (polaritatea individ – echipă), avantaje și dezavantaje
- Majoritate versus compromis. Elemente pro și contra
- Cum construim consensul în luarea unei decizii colective
- Etapele în procesul de luare a deciziei și construirea planurilor de acțiune
- Identificarea principalelor obstacole și căile de eliminare ale acestora
- Implementarea planurilor de acțiuni, factorii cheie de succes
Tariful include:
- livrare curs 2 (două zile), 9.00 – 17.00 - ONLINE
- suport de curs și materiale de lucru; diplomă de participare la curs
Cerere curs inhouse