Employer Branding: Atragerea și Loializarea Talentelor, Academia de HR, Bucuresti
Scop si obiective
Acest curs își propune să abordeze cele mai importante și definitorii subiecte necesare construirii și consolidării Brandului de Angajator, într-o eră a competiției pentru talente în care Recrutarea a devenit în egală măsură și o activitate de Marketing
Despre curs
Cel mai adesea facem referire la brand-ul unei companii din perspectiva de marketing, având în vedere produsele şi serviciile pe care le realizează respectiva companie. Brandul de Angajator reprezintă totalitatea informaţiilor disponibile public și a percepţiilor despre calitatea de angajator a unei companii și înglobează informații și percepţii despre ce face o companie, cu ce se ocupă, câţi angajaţi are, ce fel de posturi oferă şi ce condiţii de lucru, ce fel de cultură organizaţională are, unde se situează ca salariu.
Capacitatea unei companii de a atrage talente este astăzi definitorie pentru capacitatea sa de a supravieţui (pentru că oamenii preferă să lucreze pentru companii de care au auzit) aşa că, a acorda atenţie Brandului de Angajator nu mai este o opțiune, a devenit o necesitate şi trebuie să fie parte din strategia companiei de a câştiga războiul pentru talente.
Brandul de Angajator este important sub două aspecte majore:
- Recunoaştere: măsura în care Brandul este recunoscut de un număr cât mai mare de oameni, are notorietate ceea ce ajută procesele de recrutare și retenție
- Dezirabilitate: măsura în care, odată (re)cunosut Brandul, el devine dezirabil pentru candidați/viitori angajaţi, având calitatea specială de a-i determina pe oameni să își dorească să lucreze acolo pentru tot ce vor urma să obţină.
Acest curs este pentru tine dacă:
- vrei să te pui la punct și să înțelegi odată pentru totdeauna ce este și cum se construiește Brandul de Angajator
- înțelegi că pe o piață ultra-competitivă, doar cei vizibili recrutează ușor, pentru că oamenii au dorința de a se asocia cu firme recunoscute, de succes
- desfășori proiecte ample de recrutare și ai nevoie constantă de noi angajați pe care vrei să știi cum să îi atragi: mai mulți, mai repede, mai ușor
- înțelegi că lumea s-a schimbat, recrutarea pasivă nu mai funcționează, este nevoie de abordări active
Cui se adresează
- Cursul se adresează celor care lucrează în Resurse Umane și care își doresc o introducere rapidă, practică și aplicată pe subiectul Brandului de Angajator, de la unii dintre cei mai calificați experți în domeniu din România
- Specialiștilor HR care vor să învețe despre una dintre cele mai importante activități de resurse umane din organizațiile viitorului: construirea și consolidarea Brandului de Angajator
- Antreprenorilor care vor să își promoveze companiile nu doar din perspectivă comercială și care vor să atragă angajați de top cu care să producă valoare și impreună cu care să facă diferența
- Managerilor și Directorilor departamentelor de HR care sunt responsabili de implementarea proiectelor de Employer Branding în companiile proprii
- Recrutorilor, cei care trebuie să învețe un nou tip de recrutare, bazat pe vânzare și marketing: candidații trebuie câștigați pentru companie, nu mai reprezintă o resursă implicită
- Celor care lucrează în marketing dar sunt interesați în egală măsură de HR și vor să realizeze în viitor proiecte de Employer Branding
Tematici abordate
Ziua 1
- Ce inseamna Employer Branding (EB): Employer Branding Fundamentals
- Diferențe și asemănări cu brandul comercial
- Relatia dintre Employer Branding, Recrutare și Retenție
- Key Metrics la care să fim atenți privind Brandul de Angajator
- Analiza concurenței si diferențiere de competiție
- Definirea aspectelor distinctive ale Brandului de Angajator
- Segmentarea audienței: cum construim profilul psiho-socio-demografic al publicului țintă
Ziua 2
- Înțelegerea nevoilor candidaților pe care dorim să îi atragem
- Oferta de Valoare (Employment Value Proposition - EVP), factor decisiv in succesul proiectelor de EB
- Definirea și formularea convingătoare a mesajelor cheie în relație cu (1) audiența și nevoile ei, (2) competiție, (3) EVP
- Alegerea corecta a canalelor de comunicare a mesajelor cheie
- Realizarea Planului de Comunicare pentru construirea/consolidarea Brandului de Angajator (stakeholders, resurse, termene)
- Structura Bugetului de Campanie EB: cum cheltuim inteligent resursele disponibile
- Studii de Caz celebre și Best Practices
Metodologie de lucru interactivă
- PPT excelent realizat grafic
- Materiale video demonstrative
- Jocuri de rol
- Exerciții individuale
- Instrumente de recrutare
- Studii de caz
- Schimb de idei
- Activități practice
Instrumente și livrabile concrete
Participantii la curs vor primi o serie de instrumentele concrete, in format electronic si editabil, pentru libera utilizare viitoare in scopuri personale si de business
- 1 Checklist pentru evaluarea si auditarea propriului Brand de Angajator si a canalelor de comunicare utilizat
- 1 Model de analiza comparativa a propriului Brand de Angajator vs Competiție
- 10 Model de analiza comparativa a propriului Brand de Angajator vs Competiție
- 1 Template creare Persona (profil psiho-socio-demografic al publicului țintă)
- 1 Template editabil Excel pentru realizare și gestionare completa a Bugetului unei campanii de EB
- 1 Listă structurată a claselor de atribute ce constituie un EVP complet
- 5 Studii de caz complete, ca exemplu pentru realizarea unor campanii EB de succes
Cost participare
- Early Bird 1320 Lei + TVA/ persoană (pentru înscriere până pe 22 Aprilie)
- Early Bird (mai mulți cursanți) 1180 Lei + TVA/ persoană (pentru înscriere până pe 22 Aprilie)
- Standard 1470 Lei + TVA/ persoană (pentru înscriere după 22 Aprilie)
Ce Includem:
- 2 zile full de training intensiv și aplicat (8h)
două refreshment breaks pe zi (apă, ceai, cafea, sucuri naturale, fructe, gustări)
masă caldă la prânz
suport de curs și materiale adiționale, mapă de lucru - locatie de excepție
- tehnici și instrumente concrete si practice în format editabil pentru utilizare proprie
- diplomă de participare semnată de trainer atestat ANC