Problem solving-Rezolvarea Conflictelor prin Comunicare Cooperare, Dynamic Learning
Data si locatie
CURS DE 2 ZILE ORGANIZAT LA CERERE , IN FUNCTIE DE PERIOADA DORITA.
Scopul cursului
Organizația trebuie privită ca un “organism” nu ca un “mecanism“; factorul uman are o importanță cel puțin la fel de mare ca și cel tehnologic.
Acest curs se adresează persoanelor care au nevoie să rezolve conflicte ce apar în mod natural sau artificial în cadrul echipei, prin comunicare și o bună cooperare.
Beneficii pentru participanți:
- Programul Conflict Management oferă soluții pentru gestionarea situațiilor de criză, prin furnizarea de metode pentru construirea unui climat deschis și armonios
- Conștientizarea problemelor care apar și a reacțiilor umane în cazul declanșării conflictelor și principii fundamentale ce le generează
- Ȋmpărtăşirea unei viziuni comune – angajament şi cooperare – mobilizarea pe obiectivele comune
- Să conştientizeze rolulul fiecărui membru/echipe ȋn tabloul de ansamblu
- Coordonarea şi comunicarea ȋntre membrii echipei – furnizarea de feedback constructiv şi eficient; ascultare activă şi selectivă ȋn relaţia cu ceilalţi
- Să ofere soluții concrete de rezolvare, mediere si negociere a situațiilor conlictuale
Competențe dezvoltate de participanții la curs:
- Conștientizarea problemelor care apar și a reacțiilor umane în cazul declanșării conflictelor
- Înțelegerea diferențelor dintre conflicte benefice și conflicte disfuncționale
- Identificarea stilurilor personale de abordare a conflictelor
- Analizarea propriei poziții în conflictele cu colegii de pe diverse niveluri ierarhice
- Insușirea unui model practic de diagnoză a unei situații de conflict ( se va lucra pe conflicte concrete din activitatea fiecărui participant la curs)
- Evaluarea progreselor și capitalizarea experiențelor după fiecare conflict / situație rezolvată
- Însușirea unor modele concrete de analiză si rezolvare a conflictelor
- Însușirea unor tehnici de negociere și mediere a conflictelor
- Îmbunătațirea competențelor de comunicare in vederea gestionării eficiente a conflictelor
PROGRAMA DETALIATA:
REZOLVAREA CONFLICTELOR prin COMUNICARE COOPERARE
INTRODUCERE ȊN COMUNICARE
- Rolul departamentului ȋn tabloul de ansamblu
- Misiunea departamentului şi cum se reflectă aceasta ȋn muncă zi de zi
- Comunicare verbală şi para-verbală
- Impactul comunicării personal şi profesional
FUNDAMENTELE COMUNICĂRII ORGANIZAŢIONALE
- Comunicarea, mijloc de relaţionare eficace
- Deficienţele de comunicare şi soluţii de remediere – cauză – eveniment – efect
- Cuvinte recomandate şi cuvinte de evitat
- Asertivitate, pasivitate, reactivitate în comunicare
- Asertivitatea – Cum să spun NU
COOPERARE ORGANIZAȚIONALĂ
- Atitudinea preventivă versus cea reparatorie
- Relaţionarea – rol şi beneficii
- Şase componente comportamentale ȋn relaţia cu colegii
- Factorii productivi şi neproductivi care ne influenţează relaţia cu colegii
- Regula mesajelor concise, reformularea şi emiterea acestora
CONFLICTUL ȘI NEGOCIEREA
- Natura și tipologia conflictelor în organizații
- Rolul conflictelor – aspecte pozitive și negative
- Prevenirea conflictelor în echipă – rolul comunicării în prevenire
- Negocierea şi medierea conflictelor – tehnici și metode
Tariful include:
- livrare curs 09 - 17 ONLINE
- suport de curs, materiale, diplomă de participare
Data si locatie
Cere program personalizat:
- prin telefon: 0770.414.202
- prin e-mail: [email protected]