Customer Care - Comunicare eficientă cu clienții, Dynamic Learning
Ești consilier în relația cu clienții, consilier vânzări, manager de produs, coordonezi un call-center sau ești anteprenor? Rolul tău este foarte important în relația cu clientul. Susține produsul sau serviciul pe care îl oferi clienților printr-o abordare profesionistă. Dintotdeauna clienții vor nu doar servicii și produse de calitate, ei doresc să fie și foarte bine tratați. Fii persuasiv!
Pentru a fi sigur că reușești, ține cont de 3 aspecte:
- Oferă valoare!
- Transmite încredere!
- Creează o relație de parteneriat cu clientul!
Cu alte cuvinte, determină angajamentul clientului și câștigă loialitatea acestuia construind o relație care să ofere satisfacție reciprocă în parteneriatul de business.
SCOPUL CURSULUI:
Câştigarea unui avantaj competitiv necesar în mediul de afaceri actual, puternic orientat către clienți şi nevoile acestora, prin aplicarea cu ușurință a celor învățate la curs imediat ce cursanții reiau activitatea.
OBIECTIVELE cursului COMUNICARE CU CLIENȚII:
La finalul cursului, participanții vor fi capabili să:
- Identifice ușor tipologiile de personalitate: a lor si ale clienților
- Ȋnţelegă clienţii, nevoile şi aşteptările acestora
- Practice ascultarea activă şi comunicarea asertivă ȋn relaţia cu clientul
- Evalueze și să îmbunătăţească abilităţile de persuasiune folosind tehnici de rezolvare a obiecţiilor şi de influenţare
- Gestioneze cu profesionalism situațiile generate de clienţii dificili
- Controleze propriile reacţii când clienţii reacţionează emoțional
PROGRAMA
I. INȚELEGEREA VALORII CLIENȚILOR ȘI A POZIȚIEI CONSILIERILOR ÎN RELAȚIA CU ACEȘTIA
- Pornind de la experiențele cursanților, trainerul va clarifica ce ȋşi doresc clienţii și care este valoarea fiecarui client.
- Participanții vor dezbate importanța poziției și rolului personal în dezvoltarea loialității clientului
II. CONSTRUIREA ȘI CONSOLIDAREA RELAȚIEI CU CLIENTUL
- Comunicarea – cheia construirii relației cu clientul
- Atitudinea profesionistă pentru câștigarea încrederii clientului
- Cursanții exersează tehnici de ascultare activă pentru satisfacerea nevoilor emoționale ale clientului
- Exerseaza adresarea întrebărilor potrivite și oferirea răspunsurilor
III. COMUNICAREA EFICIENTĂ PRIN TELEFON
- Participanții află care sunt regulile eficienței în comunicarea prin telefon
- Tehnici de chestionare – Adresarea ȋntrebărilor potrivite şi oferirea răspunsurilor potrivite
- Identificarea nevoilor, aşteptărilor şi interesului clientului
Tipuri de situaţii ȋntâlnite şi modalităţi de acţiune
- Asistenţă la cumpărare – influențarea procesului decizional
- Solicitare retur produse
- Reclamații sau rezolvarea unor probleme tehnice
- Ȋncheierea conversaţiei telefonice – concluzionarea discuţiei
- Cum prioritizezi acţiunile după ȋncheierea apelurilor; telefonice- ȋn funcţie de urgenţă şi importanţă
- Follow-up după ȋndeplinirea activităţilor
- Formule de curtoazie, expresii folosite la telefon
- Tehnici persuasive de influenţare la telefon
IV. COMPORTAMENTUL CONSILIERULUI ADAPTAT LA DIVERSE TIPOLOGII DE CLIENȚI
- Cursanții își identifică propria tipologie de personalitate, ținând cont de motivații intrinseci
- Identificarea nevoilor și așteptărilor clienților în funcție de tipul de personalitate
- Analizează puncte tari, puncte slabe și tipologii comportamente
- Invață cum să adapteze abordarea în funcție de personalitatea clienților
V. PREVENIREA și REZOLVAREA RECLAMAȚIILOR CLIENTULUI
- Ce ȋi nemulţumeşte pe clienţi?
- Tipologii de clienţi ȋn funcţie de 4 factori motivaţionali intrinseci
- Tipologii de clienţi dificili. Modalităţi de abordare a clienţilor dificili
- Depăşirea obiecţiilor şi obţinerea angajamentului clientului
- Paşii rezolvării unei reclamaţii făcute de către client
- Verificarea satisfacţiei clientului
- Cum să ceri, cum să oferi şi să primeşti feedback de la client
- Cum să critici diplomat şi ȋn mod constructiv clientul
- Importanţa poziţiei şi rolului personal ȋn dezvoltarea loialităţii clientului
- Depăşirea aşteptărilor clienţilor
VI. EXTINDEREA RELATIEI CU CLIENTUL – VÂNZĂRI NOI
- Cunoașterea produselor și recomandarea în funcție de nevoi identificate și de disponibilitate/stoc
- Caracteristici, Avantaje, Beneficii ale produselor
- Etape şi tehnici ȋn rezolvarea obiecţiilor clientilor
- Semnale de cumpărare şi de respingere
- Tehnici de ȋnchidere a vânzării
Tariful include:
- suport de curs, materiale, diploma de participare
La cerere, Customer Care – Comunicare cu Clientii se poate personaliza pentru Vânzarea în magazin.
- prin telefon: 0770.414.202
- prin e-mail: [email protected]