Excelență în comunicarea cu clienții
OBIECTIVE
- Imbunatatirea abilitatilor de ascultare activa si comunicare asertiva in relatia cu clientul
- Imbunatatirea abilitatilor de persuasiune folosind tehnici de rezolvare a obiectiilor, tehnici de influentare
- Cursantii vor invata cum sa transforme orice interactiune cu clientii intr-o experienta productiva
- Vor sti sa trateze cu profesionalism clientii dificili, recastigand increderea acestora
- Vor putea sa controleze propriile reactii cand clientii reactioneaza la nivel emotional
- Vor putea sa explice de ce satisfacerea nevoilor clientilor la nivel uman este esentiala pentru succesul personal si al organizatiei
- Vor sti sa trateze cu profesionalism clientii dificili si sa le recastige increderea
PROGRAMA CURS
I. ROLUL ANGAJATILOR IN CONSILIEREA CLIENTILOR
- Importanta pozitiei si rolului personal in dezvoltarea loialitatii clientului
- “Statutul” angajatului – Consilier/Consultant
- Implicarea personala a angajatului, dincolo de procedura de lucru
- Cum isi creeaza clientii perceptia asupra calitatii serviciilor
II. ASPECTE ESENTIALE IN COMUNICAREA CU CLIENTUL
- Bariere in comunicarea cu clienul
- Comunicarea - cheia construirii relatiei cu clientul
- Comunicare verbala
- Limbajului negativ: Jargonul, Regionalisme, Cuvinte dure, Cuvinte exagerat de complexe, Clisee,
- Limbajul pozitiv
- Comunicarea paraverbala- inflexiunea, tonalitatea, ritmul si volumul vocii, debitul verbal
- Comunicarea nonverbala- limbajul trupului, mimica, limbajul timpului
- Limbajul trupului si influentarea atitudinii de catre acesta
III. CURTOAZIA IN COMUNICAREA TELEFONICA CU UN CLIENT
- Folosirea formulelor de curtoazie eficace in relatia cu clientul
- Expresii de folosit si de evitat la telefon
- Respectati prioritatile
- Folositi formule de curtoazie eficace
- Telefonul va poate simplifica viata
- Atitudinea la telefon
- Reguli de lansare a mesajelor
IV. TEHNICI DE COMUNICARE EFICACE si CONSILIERE A CLIENTULUI
- Perceptia
- Reformularea
- Emiterea mesajelor - Regula celor 5C
- Asertivitatea
- Tehnici persuasive de influentare – Legile reciprocitatii, simpatiei, autoritatii, contrastului
V. IDENTIFICAREA NEVOILOR SI COMPORTAMENTUL ADECVAT
- Identificarea nevoilor, motivatiei si a interesului celorlalti
- Valori care conduc procesele de adecvare la nevoile clientului extern
- Stricta interpretare: paradigma mentala si pozitiile defensive
- Empatia. Tehnici de comunicare empatica
- Crearea relatiilor cu ajutorul ascultarii active si selective
VI. PSIHOLOGIA CLIENTILOR DIFICILI si MANAGEMENTUL ACESTORA
- Conflictul
- Rezolvarea conflictului
- Tipologii de clienti dificili
- Taciturnul, Vorbaretul, Genul prietenos, Puternicul, Grandomanul, Ocupatul,
- Clientul cu experienta, Clientul fara experienta, Timidul, Neseriosul,
- Modalitati de abordare a clientilor dificili
- Cine sunt clientii nostri?
- Modalitati de tratare a reclamatiilor clientului
VII. PREVENIREA si REZOLVAREA RECLAMATIILOR CLIENTULUI
- Cum construim si mentinem relatii bune cu cei din jur
- Folosirea empatiei si asertivitatii pentru evitarea confruntarilor
- Modelul CCS de prevenire a conflictelor
- Reclamatiile clientului – oglinda a activitatii
- Pasii rezolvarii unei reclamatii facute de catre client
- Servisarea clientului la standarde ridicate
- Cum să oferi şi să primesti feedback de la client
- Cum sa critici în mod constructiv, fara a demotiva
VIII. FACTORI STRESORI IN RELATIA CU CLIENTUL
- Factorii stresori in procesul de asistenta clienti
- Efectele stresului pe termen scurt si lung
- Tehnici eficente de controlul al stresului
- Personal vs professional
TARIF
Tariful pentru acest training este de 270 Euro + TVA/ participant.
Tariful include:
- Livrarea cursului timp de 2 zile, 9.00 – 17.00
- Suportul de curs
- Diploma de participare la curs
- Pauze de pranz si pauze de cafea
Cursul poate fi personalizat si sustinut in-house, la cerere.
- prin telefon: 0770.414.202
- prin e-mail: [email protected]