Leadership Eficient în Situații de Criză [Curs Online], Academia de HR
Scop si obiective
Acest curs își propune să abordeze subiectul Leadership-ului pe timp de criză, atunci când oamenii sunt căliți în foc și ies puternici precum oțelul. Leadership-ul nu este ușor nici în timpuri ”normale” pentru că necesită o serie de calități și abilități ce trebuie atent construite. Mai mult ca oricând în criză însă este nevoie de viziune clară, determinare și energie, comunicare, suport și caracter
Despre curs
Liderii adevărați se cunosc mai ales în situații de criză. Se fac repede remarcați prin hotărâre și determinare. Oamenii îi urmează aproape instinctiv pentru că emană siguranță de sine și încredere. Sunt puternici și devin un far călăuzitor pentru toți ceilalți deoarece principala misiune a liderului este să arate direcția și să confere certitudini acolo unde nu sunt. Oamenii îl urmează pentru că reprezintă o fundație solidă, o stâncă pe care își pot clădi acțiunile și planurile de viitor. Liderii au followers, managerii au subordonați. Nu mai este de ajuns să fim buni manageri, administratori de procese și bugete. Este nevoie de mult mai mult astăzi. Liderii sunt eminamente capabili să modeleze viitorul după propria lor voință.
Nu este necesar să fii Manager ca să fii Lider! Există Manageri care nu sunt Lideri și Lideri care nu sunt Manageri. Ideal însă și cu atât mai mult în situații de criză, trebuie să reușim să le îmbinăm pe ambele. Liderul transforma know-how-ul său în mai mult decât suma părților, obținând ceva magic: entuziasm, energie, devotament și implicare din partea subordonaților și colegilor!
Acest curs este pentru tine dacă:
- Ocupi o poziție de conducere și te confrunți cu noile provocări generate de criza coronavirusului
- Ai fost recent promovat/ă într-o poziție de responsabilitate dar nu ești încă foarte sigur/ă ce și cum trebuie să faci
- Înțelegi că leadership-ul este o știință practică nu doar teoretică și care necesită îndrumare și antrenament
- Realizezi că sunt oameni care se bazează pe tine și vrei să strălucești oferind răspunsuri
- Vrei să transmiți încredere și putere echipei, sentimentul că veți reuși
Cui se adresează: supervizori, șefi de echipă, supervizori, team-leaderi, coordonatori, manageri și viitori manageri
Cursul se adresează celor interesați în mod specific de transformarea proprie din rol managerial-operațional în rol de conducere în actualul context de criză și care vor să se afirme ca Lideri puternici care conduc cu încredere și determinare: șefi și coordonatori de echipă, supervisors, team-leaders, manageri și viitori manageri
- Celor care trebuie să arate determinare și optimism indiferen de situație
- Celor care setează direcția și stabilesc ce este de făcut, transmițând încredere și siguranță
- Celor interesați să descopere cele mai noi și eficiente modele de Leadership eficient în situații de criză
- Celor care nu își permit să fie indecisi și nehotărâți în fața oamenilor lor
- Celor care vor să fie o inspirație pentru echipă, capabili să motiveze și să creeze engagement
Tematici abordate
PARTEA I: Devenirea ca Lider. Leading self
Clarificari conceptuale
- Ce este Managementul?
- Ce este Leadeshipul?
- Diferențe și asemănări intre Management si Leadership
- Atitudinea și comportamentele care te fac Lider
- Viziunea și Valorile: cum faci față incertitudinii
- Formularea Strategiei
- Operaționalizarea și stabilirea obiectivelor
- Atitudinea
- Cele 10 caracteristici Liderului inspirațional pe timp de criză
PARTEA II: Leadership de Criză. Leading others
Sursele puterii unui Lider în situații de criză și exersarea lor
- Siguranța de sine și calmul
- Autoritatea personală și capacitatea de a transmite încredere
- Capacitatea de adaptare: Liderul adaptativ
- Cunoașterea oamenilor și a motivațiilor lor – elemente de psihologie și profiling
- Conduci decisiv: determinare și energie
Acțiunile fundamentale ale Leadership-ului de criză
- Managementul priorităților
- People Management, Delegare eficientă
- Motivare și Engagement
- Comunicarea eficienta cu subordonații
- Managementul ședințelor online: pregătire, participare și conducere ședințe
Metodologie de lucru interactivă
- PPT excelent realizat grafic
- Materiale video demonstrative
- Sondaje live
- Studii de caz
- Schimb de idei
- Q&A
Instrumente și livrabile concrete
Participantii la curs vor primi o serie de instrumentele concrete, in format electronic si editabil, pentru libera utilizare viitoare in scopuri personale si de business
- 30 Întrebări perfect formulate pentru sesiunile de managementul performanței cu subalternii
- 20 Indicatori KPI obligatoriu de monitorizat pentru orice manager
- 3 Studii de caz
- 1 Template Excel pentru gestionarea obiectivelor în sisteme de tip OKR adaptate pentru situații de criză
- 1 Template Excel pentru gestionarea priorităților
- 1 Model psihologic de înțelegere și tipologizare a angajatilor
- 1 Handout flux sedințe și meetings online
Ce au spus participanții de la edițiile în clasă
Vei gasi cel putin un ”AHA” moment, ce iti va schimba modul in care te organizezi si felul in care vei actiona in continuare ca manager! - Cristian Constantinescu, Animax
Va multumesc pentru oportunitatea de a invata lucruri noi! A fost o experienta frumoasa, utila si placuta! Trainerii au fost extrem de bine pregatiti si au raspuns tuturor intrebarilor! Recomand acest curs! - Lidia Moroiu, Acvatic Bebe Club
Ma bucur ca am avut ocazia sa vin la acest training pentru ca m-am ajutat sa constientizez aspectele la care m-ai am de lucrat in dezvoltarea mea ca manager si pe care le voi aplica pentru a-mi eficientiza activitatea cu echipa! - Cristina Nedelcu, Smart Unit
Ce Includem:
2.5 ore de training intensiv și aplicat (începând cu ora 10:00 AM)
sesiune Q&A live
tehnici și instrumente concrete si practice în format editabil pentru utilizare proprie
diplomă de participare in format electronic semnată de trainer atestat ANC
suport de curs și materiale adiționale
acces la grupul Facebook de suport rezervat exclusiv participanților la webinarii
- prin telefon: 0770.414.202
- prin e-mail: [email protected]