fbpx 21 DE SFATURI PENTRU NOII ANGAJAȚI (III) | Learning Network Mergi la conţinutul principal

21 DE SFATURI PENTRU NOII ANGAJAȚI (III)

Felicitări! Tocmai ți-ai găsit un nou loc de muncă. Bucuros, dar poate și un pic speriat? E absolut firesc, necunoscutul reprezintă o adevărată provocare, nu există prea multă predictibilitate în zona aceasta. Dar, din fericire, există... soluții - nu puține la număr - prin care poți să contracarezi imprevizibilul, să domini necunoscutul și să pornești cu dreptul în noua ta aventura profesională. Știi cum se spune: Lucrul bine început este pe jumătate făcut. Așa că mai jos găsești 21 de reguli pentru un început de bun augur:

Citeste prima parte a articolului aici!

Citeste partea a doua a articolului doua aici!

15. Fii ambițios, dar cu picioarele pe pământ

Ești nou-venit, plin de energie, speranță, visuri. Probabil dornic să te afirmi cât mai repede și să realizezi o contribuție imediată în cadrul organizației. Nu e nimic rău în asta, dimpotrivă, persoanele entuziaste sunt întotdeauna binevenite într-o echipă. Încrederea în sine și asertivitatea reprezintă, fără îndoială, un atu pentru un angajat nou. Totuși, ai grijă să nu mergi prea departe în încercarea de a-ți impune propriile opinii și valori și de a schimba mediul de lucru după placul tău.

Atunci când vii din exterior, cu o perspectivă proaspătă, s-ar putea să consideri că anumite lucruri nu funcționează cum ar trebui și, prin urmare, au nevoie de ceva modificări. Chiar dacă intențiile tale sunt bune, nu te gândi însă la   schimbări din prima clipă. Nu fi rebel fără cauză. Ai răbdare și străduiește-te mai intâi să înțelegi de ce lucrurile sunt așa cum sunt, cercetează cauzele profunde și contextul lor istoric. Evită să pari arogant, încearcă să dovedești mai degrabă înțelepciune. Este foarte bine să vii cu sugestii, propuneri, idei și soluții noi și interesante. În același timp însă, respectă ceea ce s-a realizat înainte și racordează-ți întotdeauna inițiativele la cultura organizației.

16. Dedică-te... Clientului

Misiunea fundamentală a unei companii este aceea de a-și servi clienții. Reține așadar că și tu lucrezi pentru Client. Așa că documentează-te temeinic despre baza de clienți a organizației. Încearcă să înțelegi ce anume îi atrage pe clienți la produsele/serviciile companiei, ce îi ține menține loiali sau, dimpotrivă, ce îi determină să se orienteze către concurență? Rămâi mereu conectat la nevoile și dorințele clientului și munca ta va dobândi cu adevărat sens: vei deveni mai eficient, mai creativ, vei livra servicii mai bune și vei câștiga un sentiment de putere personală.

17. Nu fugi de riscuri

Primele zile, primele experiențe sunt întotdeauna mai mult sau mai puțin stresante. Dar nu lasă anxietatea să stea în calea obiectivelor tale. Transformă stresul în energie pozitivă. Grijile sunt contra-productive, mult mai înțelept este să îți asumi riscuri. Firește, prin risc nu înțelegem aici sporturi extreme, vorbim despre acel tip de risc pe care îl implică orice activitate, orice întreprindere nouă. Riscul la care ne referim este sinonim cu oportunitățile singulare care nu trebuie ratate. Să nu spui niciodată "Sunt prea tânăr sau prea bătrân, am prea puțină experiență sau sunt supra-calificat, sunt prea neînsemnat, prea speriat sau nu sunt destul de pregătit".  Marele jucător de hochei canadian, Wayne Gretzky, spunea : "Ratezi 100 % din loviturile pe care nu le execuți."

18. Atacă obiectivele mari în pași mărunți

Un alt mod de a scapă de anxietatea unui nou început și de a ne crește eficiența la lucru este demersul pas cu pas. Dacă îți dorești un început de carieră de bun augur și pentru a nu te simți copleșit de sarcini, împarte obiectivele mari în obiective mai mici, lesne de gestionat. Nici prea usor, nici prea dificil de atins , dar suficient de „provocatoare” pentru a-ți menține motivația la cote ridicate. Pașii mici facilitează progresul și îți oferă un sentiment de împlinire pe măsură ce te apropii de realizarea scopului mare. Și mai ai vedere un lucru: orice obiectiv, ca să-și merite numele, i.e. să fie dus la bun sfârșit, trebuie să fie un obiectiv „deștept”,  adică SMART: Specific (definește exact ceea ce vrei să obții), Măsurabil (să fii în măsură să răspunzi la întrebări tipul „cât de mult, de cât de des?”), Realizabil (am cunoștințele și abilitățile necesare pentru a face acest lucru?), Realist sau Relevant (merită să facem acest lucru, este momentul potrivit, răspunde nevoilor noastre?) și Temporal (stabilește-ți un termen-limită, un pic de presiune nu strică nimănui, mai crește nivelul de adrenalină).

19. Concentrează-te pe a dărui înainte de a primi

În viață, cele mai bune lucruri nu vin fără efort. Cu cât depui mai mult efort în munca ta, cu atât mai mare va fi răsplata – și satisfacția. Vrei o mărire de salariu, un bonus, o promovare sau proiecte/misiuni mai interesante? Trebuie să dovedești mai întâi ce poți. Mai cu seamă atunci când ești nou la locul de muncă și nimeni nu-ți știe valoarea. Dacă dorești să reușești, în carieră și nu numai, nu aștepta să-ți pice mana din cer. Treci la acțiune! Ia-ți propriul destin profesional în mâini. Nu aștepta să ți se dea, dă tu primul și atunci te vei simți util și vei câștiga stimă de sine.

20. Respectă echilibrul muncă-viață personală

Atunci când suntem implicați într-o activitate nouă, cea mai mare parte din energia noastră se duce către acumularea de cunoștințe și deprinderea de abilități. Este absolut firesc să te concentrezi intens la lucru în primele luni de la angajare. În același timp însă, ai grijă să nu ignori celelalte priorități din viața ta – sănătatea, familia, prietenii, pasiunile. Dacă nu reușești să asiguri un echilibru între toate sferele vieții tale ta, atunci îți va fi greu să-ți păstrezi mintea limpede și să te concentrezi în mod adecvat pe latura profesională. Vestea bună este că ai în angajatorul tău un partener de încredere care te poate sprijini în dobândirea acestei stări de echilibru prin programele de asistență a angajaților.

21. Gândește pozitiv

Angajații entry-level se pot simți oarecum descurajați pentru că trebuie să înceapă de jos. Alungă-ți grijile: până la urmă, viața este o călătorie, nu o destinație. Și, indiferent de provocările care ți se aștern în față, vei reuși să învingi cu atitudinea corectă.

Ține minte cinci principii verificate în practică:

• Orice lucru care merită făcut merită făcut bine.

• Munca ta înseamnă mai mult decât un fluturaș de salariu.

• Vei obține din munca ta atât cât ești dispus să investești în ea.

• Alegerile mici pot avea un impact mare.

Abilitățile necesare succesului se pot învăța.

Categorie
APT

Initial parte a grupului APT de companii de resurse umane, APT Evolution se concentreaza pe sustinerea proceselor de dezvoltare ale angajatilor... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.