5 pasi pentru a rezolva deficienta de competente din organizatie
Unul din trei manageri ştie că inovaţia poate avea de suferit dacă există lipsă de talent !
Abordarea problemei deficienţei de competenţe ale angajaţilor este o prioritate pentru manageri. În mediul de business actual, organizaţiile sunt nevoite să crească oameni şi să ştie cum să păstreze talentul, atunci când îl găsesc. Se ştie ca dezvoltarea talentului pe termen lung este soluţia, iar doua treimi din manageri (67%) afirmă că, în următorii trei ani, talentul va veni din promovări.
Pentru a realiza acest lucru, cu costuri minime, iată cinci paşi pe care tu, ca şi HR Manager ii poţi face pentru a completa lacunele de competenţe în organizaţie:
1. Utilizarea reţelelor de socializare ca instrument de învăţare.
Membrii organizaţiei trebuie să facă din învăţare o obişnuinţă. Angajaţii vor să folosească reţelele sociale şi instrumentele de colaborare pentru a afla informaţii importante pentru muncă, asa cum fac şi în viaţa personală. Ei pot invăţa de la experţi prin intermediul social media, de oriunde s-ar afla. Aceste instrumente pot să fie accesate şi folosite continuu, educaţia devenind astfel puţin mai non-formală.
2. Angajaţii trebuie să înveţe pe parcurs.
Prin social media, angajaţii decid când, unde şi cum îşi doresc să înveţe. Poţi verifica modul şi progresele pe care le fac angajaţii tăi ? În ziua de astăzi, învăţatul nu mai este legat de o sală de clasă sau de ecranul calculatorului. Învăţatul se mută pe dispozitivele mobile, iar dezvoltarea acestora este vizibilă.
3. Oferă oportunitatea ca angajaţii să îşi poată extinde abilităţile.
Angajaţii experimentaţi pot fi mutaţi în locul unde este mai multă nevoie, pentru a umple un gol, iar performerii din pieţe emergente în pieţe dezvoltate pentru scurt timp. Angajaţii pot capăta experienţă practică, iar compania poate reduce costurile pentru deplasarile îndelungate.
4. Încheie parteneriate pentru ca învăţarea să se desfăşoare şi în afara biroului.
Angajaţii pot să fie instruiţi şi cu ajutorul programelor de training ale universităţilor locale de exemplu. Orice, de la o limbă străină la repararea unui motor, se poate învăţa într-o şcoală şi poate să fie important pentru o companie de succes.
5. Urmăreşte Regulamentul de Ordine Interioară.
Gândeşte-te ce schimbări mici poţi face, care să aibă un impact puternic şi adresează-te managementului companiei. Foloseşte parametrii precum productivitatea sau costul muncii pentru a măsura progresul şi succesul programelor de învăţare. Directorii executivi vor aprecia modul în care reuşeşti să cuantifici rezultatele financiare ale programelor de învăţare.
Dacă ţii cont de noţiunile de bază, precum administrarea conţinutului şi modul în care acesta este livrat, echipa ta va fi deschisă spre muncă, legând activităţile de învăţare de rezultate prin analiza strategică. Împreună cu o compensare potrivită, recrutare, dezvoltare şi colaborare, poţi schimba modul în care învăţarea aduce beneficii organizaţiei.