fbpx Cum functioneaza impreuna in marketing emailingul si social media? | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Cum functioneaza impreuna in marketing emailingul si social media?

Daca emailul poate fi asemanat cu expediatul scrisorilor prin posta, spatiile virtuale dedicate social media par mai degraba sa trimita – ca analogie – la o piata publica. Ambele sunt utile cand e vorba sa comunicam, sa transmitem informatii cuiva, insa sunt diferite.

Acest lucru se simte parca si mai bine atunci se intampla sa trimitem - in interes de serviciu, mai ales - la intervale foarte scurte de timp, un mesaj pe Facebook si pe email aceleiasi persoane. Exista mari sanse ca tonul, abordarea, cantitatea de informatie transmisa, sa difere de la un mijloc de comunicare la altul.

Tocmai de aceea si campaniile de marketing online folosesc diferentiat social media si emailul sau chiar pot avea preferinte mai degraba pentru unul din aceste instrumente.

Pe de alta parte insa, cu cat ne putem conecta mai temeinic si in mai multe feluri din punct de vedere profesional (cu clientii nostri etc.), cu atat mai bine.

Astfel ca este mai bine sa ne adaptam astfel incat sa le putem folosi pe ambele.

Care sunt avantajele lucrului cu social media?

  • proprii clientii pot deveni agenti de marketing (exista campanii de marketing in cadrul carora consumatorii care au promovat online produse sau servicii au primit reduceri, cadouri etc.)
  • astfel companiile pot afla multe, in timp real, despre clientii lor
  • comunicarea cu acestia este rapida, transparent
  • clientii pot crea o comunitate deschisa

Dar ale mailingului?

  • isi pastreaza, totusi, caracterul personal (ofera, asadar, sentimentul unei anumite complicitati si atentii dedicate doar celui caruia i se trimite mesajul)
  • clientii pot primi mesaje personalizate, focusate pe interesele lor
  • marketingul prin email ofera posibilitatea de a trimite newsletter, care tine clientii cu informatia la zi despre ce se mai intampla cu produsele si serviciile companiei care ii contacteaza
  • prin email clientii au posibilitatea sa isi exprime opiniile, alegerile intr-un mod mai structurat (chestionare, formulare etc.)
  • permisiunea ca o companie sa foloseasca adresa personala de email a unui client creeaza o relatie de asteptare si incredere (clientul e dispus sa afle ce se intampla in organizatie si asteapta sa fie informat despre aceste lucruri)

Pot functiona cele doua mijloace de comunicare impreuna?

  • exista opinii ale cunoscatorilor care sustin ca emailul este cea mai buna cale de conectare cu clientii, in timp ce social media reprezinta cea mai buna posibilitate de a populariza mesajele
  • informatiile obtinute datorita social media pot fi folosite cu succes pentru newsletterele trimise prin mail
Cu atentie la:
  • continut
  • forma in care este transmis
  • avantajele si diferentele dintre email si social media,

imbinarea dintre email si social media poate fi foarte utila ca strategie de marketing.

De altfel proiectele de tip cross-channel marketing functioneaza exact pe acest principiu: este vorba de a profita de cat mai multe medii de comunicare pentru o mai buna, mai transparenta conexiune cu clientii.

Traducere si adaptare dupa We are social people

Companie
Categorie

Deşi am la bază studii de filosofie, în ultimii doi ani m-am concentrat mai degrabă pe cele de training, în cadrul unui master al Facultăţii... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.