fbpx Cum se pastreaza oamenii in organizatii? | Learning Network Mergi la conţinutul principal

Cum se pastreaza oamenii in organizatii?

Multe organizatii devin tot mai constiente de efectul decisiv pe care il are pastrarea oamenilor de calitate in organizatii. Retentia personalului performant sporeste productivitatea si creste moralul in cadrul grupului. Orice executiv isi doreste, evident, sa sporeasca eficienta felului in care functioneaza business-ul sau iar angajatii de valoare si, totodata, fideli, sunt o resursa esentiala.

Ce poate face un manager pentru a tine aproape profesionistii adevarati?

Iata cativa pasi strategici:

Este bine ca posibilul angajat sa stie la ce sa se astepte atunci cand decide sa aplice pentru o pozitie sau alta. Cu cat intelege mai bine despre ce este vorba privitor la atributiile sale, cu atat sporesc sansele ca el sa se simta confortabil, "ca acasa", ducandu-le la indeplinire. Previzionarea jobului in detaliu (simulari, teste etc.) scade, implicit, riscul unui "nu este ce mi-am dorit".

Cand vine un nou membru in echipa este bine ca el sa se si simta ca atare; adica sa i se creeze  sentimentul ca este bine primit, ca oamenii din organizatie sunt deschisi. Atmosfera, spiritul locului, ritualurile de zi cu zi, toate acestea sunt importante pentru a fideliza un proaspat angajat. Este foarte relevant pentru decizia lui de a ramane cat mai mult in organizatie sa se simta valorizat de la inceput, sa aiba sentimentul confortului alaturi de colegi, sa fie, cu alte cuvinte, integrat nu doar profesional, ci si emotional, cultural.

Un angajat valoros nu trebuie lasat sa se plictiseasca. El are nevoie sa simta ca evolueaza, ca ceea ce are de oferit este cu adevarat necesar. Are, poate, nevoie si de noi provocari. O modalitate de a antrena oamenii buni din organizatie este, desigur, chiar, investitia in invatare si dezvoltare profesionala. Trainigurile de calitate, relevante, coachingul util, discutiile de mentoring, dialogul deschis pe teme profesionale (in cadru formal, informal) cu managerul, cu colegii, toate acestea pot fi stimulente pentru fidelizare.

Relatia buna dintre manager si angajati este, din nou, fundamentala. Un manager care nu isi face bine treaba, care isi streseaza echipa, este un motiv foarte bun pentru a pleca din organizatie.

Asadar pastrarea angajatilor valorosi incepe, de fapt, din momentul angajarii lor. Apoi organizatia trebuie sa aiba grija sa investeasca in retentia oamenilor atat prin atmosfera creata zilnic, cat si, eventual, prin programe explicite de fidelizare.

Traducere si adaptare dupa Zero Risk HR 

Categorie

Deşi am la bază studii de filosofie, în ultimii doi ani m-am concentrat mai degrabă pe cele de training, în cadrul unui master al Facultăţii... vezi profilul complet

Adaugă comentariu nou

Text simplu

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
  • Adresele Web și E-mail sunt transformate automat în legături.