De ce învățarea continuă este importantă pentru organizații?
A rămâne competitiv pe piața globală de astăzi înseamnă ca organizațiile să fie inovatoare, adaptive și în continuă schimbare. Realizarea acestui lucru depinde de abilitatea și cunoștințele forței de muncă. Indiferent dacă este vorba de a inova, a încerca un proces nou sau a face ceva nou, fiecare necesită învățare.
Oamenii trebuie să acumuleze noi cunoștințe sau abilități constant pentru a vedea lucrurile într-o lumină nouă și pentru a fi capabili să facă următorul salt. Când organizațiile nu susțîn un proces continuu de învățare, inovația nu se întâmplă, procesele rămân neschimbate și nu se realizează nimic nou.Angajații trebuie să poată obține noi cunoștințe, idei și abilități. Învățarea trebuie să fie flexibilă, la cerere și continuă, pentru a contribui la acest tip de performanță de ultimă oră.
Care sunt avantajele învățării continue pentru organizații?
Crearea unei culturi de învățare în cadrul organizației reprezintă un mod eficient de a îmbunătăți performanța și inovația, așa cum am menționat anterior, dar și satisfacția și păstrarea angajaților. Iată de ce:
- Cunoașterea este putere - Cu cât angajații știu mai multe și cu cât pot face mai multe, cu atât pot contribui mai mult la organizație.
- Este mai economic - Investiția în dezvoltarea de angajați este mai puțin costisitoare decât reangajarea și recalificarea noilor angajați.
- Arată că angajații sunt apreciați - Susținerea învățării continue indică faptul că angajații merită investiția și că organizația este autentică în ceea ce privește dezvoltarea carierei angajaților.
Care sunt avantajele învățării continue pentru fiecare individ în parte?
Actualizarea continuă a cunoștințelor sau a abilităților poate ajuta un angajat atât în viața profesională, cât și în viața personală din mai multe motive. Iată de ce:
- Performanță de top - Dezvoltarea de noi abilități și cunoștințe poate crește performanța personală sau competența în muncă.
- Dezvoltarea carierei - Pregătirea suplimentară, educația sau dezvoltarea abilităților pot ajută la atingerea obiectivelor celor care urmăresc să fie promovați la locul de muncă.
- Licențe sau certificate - Urmărirea învățării suplimentare este, de asemenea, importantă pentru angajații deoarece aceștia trebuie să obțină licențe sau certificări profesionale.
- Îmbogățirea personală - Adesea, interesele unei persoane se extind dincolo de munca pe care o realizează zilnic. Urmărirea intereselor extracurriculare poate conduce la cunoștințe și evoluții care deschid ușa unor noi oportunități viitoare.
Exemple de învățare continuă:
Învățare formală
Învățarea formală include modalitățile prin care un cursant poate dobândi noi cunoștințe și abilități prin inițiativele de învățare care au fost deja stabilite, organizate și implementate pentru un scop specific de învățare. Aceasta poate include:
- Programe de formare din cadrul organizației
- Ateliere sau conferințe externe
- Cursuri de învățare electronică
- Cursuri de învățare mobilă
Învățare socială
Învățarea socială include toate modalitățile în care un cursant interacționează, discută, colaborează și învață de la alții pentru a-și crește volumul de cunoștințe sau a acumula noi abilități.
- Discuție și colaborare pe social media
- Găsirea blogurilor sau a altor resurse pentru a obține o perspectivă mai aprofundată
- Lucrul cu alți colaboratori
- Coaching și îndrumare
- Pregătire la locul de muncă
Învățarea pe cont propriu
Obținerea unei noi abilități sau îmbunătățirea cunoștințelor și înțelegerii cu privire la ceva nu trebuie să fie limitată la o formarea sau la colaborarea cu alții. Învățarea pe cont propriu poate include:
- Cercetarea și citirea pentru a obține o înțelegere profundă a unui subiect.
- Ascultând podcast-uri relevante pentru subiect sau vizionând videoclipuri cu instrucțiuni
- Experimentare și explorare
Cum să construiești un mediu de învățare continuu în cadrul unei organizații?
Crearea unui mediu care încurajează angajații să se implice în învățare continuă necesită angajament, resurse și instruire. Unii angajați vor fi motivați de sine și vor prelua învățarea continuă în timpul lor liber, dar majoritatea nu vor avea timp sau resurse pentru a face acest lucru. Nu este realistă aștepteptarea ca toți angajații să se implice în învățare continuă, fie în timpul orelor de muncă, fie în timpul lor liber.
Acesta este un bun punct de plecare atunci când ne gândim cum să începem să construim un mediu de învățare. Haideți să aruncăm o privire la câteva idei despre cum poți naviga prin această situație:
Învățarea continuă începe cu liderii
Când angajații văd că managerul sau supraveghetorul lor este pe deplin angajat și susține inițiativele de învățare și dezvoltare, creează o atmosferă care promovează învățarea continuă. Prin urmare, arătați angajaților că învățarea continuă este importantă.
Creați un plan de învățare
Când învățarea continuă devine o parte a modului în care funcționează o afacere, angajații sunt mai capabili să și-o asume. Asta înseamnă definirea obiectivelor de afaceri, a ceea ce se dorește a fi atins și crearea unui plan acționabil în jurul modului de susținere al acestuia.
Planul poate include resursele sau sprijinul de care vor avea nevoie indivizii sau tipurile de învățare care pot fi oferite, cum ar fi învățarea mobilă sau îndrumarea.
Oferiți resursele și timpul pentru învățare continuă
Componenta principală a creării unui mediu de învățare este timpul și resursele. Acestea trebuie să fie disponibile angajaților. Acest lucru poate apărea sub toate formele, în funcție de nevoile organizației, departamentului sau angajaților individuali.
Câteva idei includ:
- Stabilește un plan de dezvoltare personală cu fiecare angajat pentru a identifica ceea ce ar dori să învețe.
- Dedică timp angajaților pentru a se implica în învățare.
- Participă la ateliere sau evenimente în echipă.
- Oferă acces la resurse profesionale prin abonamente.
- Oferă acces la învățarea online, astfel fiecare va avea posibilitatea să învețe în ritmul propriu.
- Organizează oportunități de mentorat sau coaching.
- Creați un „task force” de învățare care să permită angajaților să investigheze și să colaboreze pe un subiect.