Madi Rădulescu: Învățarea a devenit cu adevărat un process continuu
Learning Network: A fost un an 2020 plin de provocări. Ce simți că s-a schimbat pe piața de L&D din România?
Madi Rădulescu: Piața de training și dezvoltare cred că a făcut un mare pas înainte către crearea unei acceptabilități generale în legătură cu programele virtuale și cu cele de tip blended. Lucram și înainte de 2020 cu un mix de abordări însă nu pe o scală atât de largă. Practic marele avantaj este că învățarea a devenit cu adevărat un process și că în timp se vor vedea efectele pozitive ale acestui nou tip de abordare.
L.N. În acest context și-au câștigat loc noile trenduri (e-learning, blended, online, hibrid). Cum te poziționezi față de acestea? Care crezi că este viitorul în L&D?
M.R.: Așa cum spuneam mai sus sunt încântată de noile tendințe. Blended pentru noi, în MMM Consulting, nu înseamnă doar combinația între prezență față în față și prezență în mediul virtual ce înseamnă și o combinație de workshop-uri, momente de reflecție, lucrul în grupuri mici mult mai aplicat regenerare de soluții la probleme punctuale, integrarea coachingului atât individual cât și de grup în proiectele de dezvoltare. Cred că acesta este viitorul învățării și cred din ce în ce mai mult în profesioniști care își dezvoltă atât abilități foarte bune de livrare în training și facilitare dar se și dezvoltă, ei înșiși, în calitate de coach.
L.N.: Ce rol are L&D în această nouă eră numită the New Normal?
M.R.: Se vorbea și până acum de dezvoltare continuă însă, ultimul an și jumătate cred că adus mai multă tangibilitate a acestui concept. Adică învățarea a devenit cu adevărat un process continuu în care, lună de lună, săptămână de săptămână, fiecare angajat dar mai ales managerii și liderii de la vârful organizației au nevoie de o activitate de învățare: coaching, citit, dezbatere, schimb de experiență, coaching de grup, workshop, training, un TED video, un brainstorming… orice. În acest context departamentele de L&D devin designer și parteneri mult mai complecși ai furnizorilor care, la rândul lor, trebuie să ofere un mix foarte bine pus la punct de maturitate profesională, cunoaștere și metodologie.
L.N.: Dacă ar fi să atribui o culoare viitorului în L&D care ar fi aceea și de ce?
M.R.: M-aș opri la albastru. Deoarece, de acum, sky is the limit în adevăratul sens al expresiei.
L.N.: Ce mesaj vrei să le transmiți participanților la Learning Festival? Dar cititorilor Learning Network?
M.R.: Să se bucure de fiecare experiență de învățare, plini de curiozitate, să vină cu ceea ce se numește beginner mindset dornici de a vedea perspective noi, instrumente noi, abordări pe care chiar dacă ne-am mai întâlnit, le pot pune acum într-un context și o perspectivă nouă. Cititorilor le propun să rămână dornici de cunoaștere, să încerce să interacționeze cu cei care contribuie în acest spațiu punând întrebări și adresa în comentarii în așa fel încât să dăm viață în mod real acestui Learning Network.