Valorifica importanta comunicarii in organizatie
Datorita comunicarii problemele sunt identificate, solutiile sunt puse in practica, iar companiile progreseaza. Marius Dontu povesteste despre importanta comunicarii organizationale si ne prezinta motive si beneficii pe care le putem obtine in urma participarii la curs.
Care sunt principalele 3 motive pentru a participa la acest curs?
Specialiștii în managementul organizațional au evidențiat faptul că în peste 95% din cazuri, succesul în activitățile unei organizații depinde de o comunicare internă eficientă.
Majoritatea angajaților consideră comunicarea interpersonală cu managerii lor mult mai importantă și mai eficientă decât cea scrisă pe hârtie sau electronică. În realizarea unui program de comunicare internă trebuie avute în vedere aceste aspecte de eficientizare a mesajelor și de relaționare directă cu angajații.
Cursul aduce în prim plan elemente practice legate de comunicarea internă, impactul acesteia asupra comunicării externe, elemente legate de diferitele situaţii care sunt generate de actele de comunicare sau de lipsa comunicării la nivelul companiei, propunând, în egală măsură şi o serie de soluţii concrete pentru depăşirea acestora.
Cine trebuie sa participe la curs?
Orice persoană care dorește să își îmbunătățească abilitățile de comunicare, indiferent de nivelul ierarhic sau de poziția ocupată în cadrul companiei.
Orice persoană care doreşte să se dezvolte personal și profesional.
Cine nu are nevoie de acest curs?
Persoanele care nu sunt angajate sau nu sunt în căutarea unui loc de muncă.
Care sunt punctele forte ale progamului?
În cadrul cursului vor fi derulate exerciţii practice care să pună participantii în faţa unor situaţii concrete de comunicare, în care vor trebui să ia o serie de decizii în vederea unei cât mai bune îndepliniri a sarcinilor primite.
De asemenea, se va urmări conştientizarea impactului lipsei comunicării la nivel intern în realizarea diferitelor sarcini şi atingerea obiectivelor propuse. Un alt element evidențiat în cadrul cursului va fi impactul comportamentului managerilor și angajaților asupra dinamicii organizaționale.
Cursul urmăreşte ghidarea participanţilor în sensul conştientizării rolului şi importanţei comunicării la nivelul companiei în care îşi desfăşoară activitatea, precum și impactul acesteia, pornind de la nivel interuman, până la nivel interorganizațional. Va fi dezvoltat conceptul de cultură organizațională, se vor defini tipuri diferite de culturi organizaționale și va fi evaluat impactul acestora asupra comunicării în interiorul organizației.
Valoarea adaugata a acestui curs este ca ofera posibilitatea fiecarui participant sa inteleaga legatura dintre cultura organizationala, specificul comunicarii interne si sa identifice, in egala masura, gradul de compatibilitate cu organizatia – aspect extrem de important pentru asigurarea unei integrari de succes a angajatilor, ceea ce, se va transforma, pe termen mediu si lung, in profit pentru organizatie.
Cursul este dinamic, interactiv, axat pe optimizarea cunoștintelor, dezvoltarea abilităților și formarea atitudinilor folosind metoda învățării experiențiale. Cursul este compus dintr-o succesiune de aplicații și elemente practice și teoretice.
Utilizăm, de asemenea, învățarea bazată pe joc, o metodologie de lucru pe care am dezvoltat-o alături de partenerii noștri în cadrul proiectului GREAT (Game based Research in Education and Action Training).
Ce feedback aveti de la participantii la curs?
“La acest curs mi-a plăcut Interactivitatea, informațiile noi și aplicabilitatea acestora în viața profesională.”
“Cursul a fost extraordinar, modalitatea în care s-a desfășurat a fost una lejeră, am învățat lucruri noi și am realizat că multe dintre noțiunile din curs le aplicăm în viața de zi cu zi fără a ști cu exactitate denumirea lor sau pasii care trebuie urmați.”
Este vreun aspect pe care cursul nu il acopera?
Nu. Cursul de comunicare organizațională acoperă tematica legată de comunicare și comportament organizațional, cultură organizațională, stiluri de comunicare în organizație, comunicare interdepartamentală, bariere în comunicarea internă, precum și tehnici de eficientizare a comunicării.
Ce impact are asupra carierei participantului?
Absolvenții acestui curs au conștientizat impactului comunicării interne la toate nivelurile companiei și în relația cu clientul, fapt care i-a ajutat direct și concret la locul de muncă. Am primit multe feedbackuri în acest sens.
Activitatea curentă a absolvenților noștri s-a îmbunătățit în urma participării la curs și au reușit să treacă nu numai peste barierele organizaționale, ci și să își îmbunătățească performanțele individuale, ceea ce a condus , nu în puține cazuri, la îndeplinirea sarcinilor de serviciu în timp util şi în parametrii de calitate prestabiliţi și chiar la avansări pe un post superior.