Comunicare Scrisă în Afaceri, Dynamic Learning
Descriere
Obiective
- Participanții vor redacta documente clare, în care vor prezenta subiectele într-o manieră convingătoare
- Participanții vor redacta documente cu un mesaj clar și cu o structură concisă
- Participanții vor comunica cu diplomație în scris atât mesaje pozitive, cât și negative
- Participanții vor gestiona eficient situații delicate în comunicarea scrisă
- Participanții vor redacta e-mail-uri cu mesaj și structură clare, care nu vor fi ignorate de destinatari
- Participanții vor utiliza eticheta comunicării prin e-mail
- Participanții vor deveni mai rapizi în comunicarea scrisă
Modalitatea de lucru
- Cursul este conceput astfel ȋncât participanţii să ȋşi eficientizeze activitatea şi să ȋşi ȋmbunătăţească performanţele profesionale. Trainerul ȋi implică pe cursanţi ȋn exerciții practice, urmate de debriefing, pentru a face conexiuni cu informaţia transmisă.
- Cursul se bazează pe activităţi cu caracter practic şi are aplicabilitate ȋn managementul clienţilor și partenerilor Romania.
- Pe parcursul celor două zile de curs, participanţii analizează şi utilizează ȋn detaliu modalități concrete şi posibilităţile de îmbunătăţire a comuncării scrise.
PROGRAMA
I. IMPORTANȚA COMUNICĂRII SCRISE ÎN AFACERI
- Comunicarea scrisă – carte de vizită în relațiile profesionale
- Cei 6C ai unui mesaj eficient
- Tipuri de documente utilizate în comunicarea în afaceri
II. REDACTAREA DOCUMENTELOR STRATEGICE ÎN AFACERI
- Identificarea obiectivelor principale ale documentului
- Structura documentului. Tehnici de sinteză a informațiilor
- Redactarea textului. Importanța utilizării unui vocabular adecvat
- Metoda AIDA pentru construirea unor mesaje convingătoare
- Tehnici de dezvoltare a ideilor
- Detalierea și exemplificarea
- Tehnici de construire a argumentației
III. COMUNICAREA PRIN E-MAIL ÎN CONTEXT BUSINESS
- Tipuri de mesaje e-mail
- Structura unui e-mail. Utilizarea corectă a elementelor unui e-mail
- Impactul cuvintelor în comunicarea prin e-mail. Cuvinte recomandate și cuvinte de evitat
- Adaptarea conținutului în funcție de profilul destinatarilor
- Eticheta comunicării prin e-mail. Diplomația, evitarea unui limbaj discriminator sau acuzator, ortografia, gramatica
- Asertivitatea în mesajele scrise
- Gestionarea tonului unui e-mail
IV. GESTIONAREA UNOR SITUAȚII SPECIFICE ÎN COMUNICAREA SCRISĂ
- Transmiterea unui feedback (pozitiv, negativ) prin e-mail
- Formularea unei reclamații
- Formularea unui răspuns la o reclamație pentru a evita conflictele
- Respingerea unei solicitări prin mesaj scris
TARIF:
- suport de curs, materiale; diplomă de participare
*Pentru înscrierea a mai mult de 2 participanți se acordă reducere.
TRAINER | Iulian PENESCU
Iulian are peste 14 ani experiență în training și 10 în management. A ocupat poziții de management și a coordonat cu succes echipe în producție și în vânzări. A primit recunoaşteri pentru rezultatele obţinute personal şi cu echipele coordonate – Manager cu rezultate deosebite în dezvoltarea afacerii – AVIVA 2003. Ȋn cursurile susţinute ȋmpărtăşeşte din experienţa proprie şi structurează activitățile pe ideea de cooperare, atât de necesară în contextul competițional în care activează companiile.
Cerere curs inhouse